2e hands st1x 2017 kopen zonder aankoopbon?

gerardlieshout
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 27
Lid geworden op: 18 jan 2020, 21:32
Locatie: Hoorn
Merk SP: Stromer st1x
Km-stand: 12000

hallo medestromers,

op marktplaats dezer stromer st1x 'gevonden'

https://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en ... ousPage=lr

op de foto's ziet hij/zij er mooi uit
but looks can be deceiving

ik ben in onderhandeling met de verkoper Carl
hij kan geen aankoopbon tonen, fiets gekregen van een tante.....
wel heeft hij een reparatiebon van een fietsenwinkel Pronto (?)

wat vinden jullie: is het aan te raden om een Stromer st1x te kopen zonder aankoopbon?

Groet,
Gerard
st1x: cane creek thudbuster LT, redshift geveerde voorbouw, Brooks zadel, Continental Contact speed banden (50 mm breed) en Continental Winterbanden voor in de winter........
Mark78
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 327
Lid geworden op: 28 feb 2018, 14:31
Locatie: Groningen
Merk SP: ex-Stromer St3 le en ex-St2

Voor de garantie hoef je geen bon meer, die zal waarschijnlijk toch al verlopen zijn.
Check het kenteken bij de RDW. Dan zie je of deze als gestolen is gerapporteerd.
Daarnaast zie ik een reservesleutel en twee baterijvaksleutels. Tsja, wil je zekerheid, neem je contact op met de dealer die hem heeft geleverd, dat kan je vast wel via de verkoper achterhalen.
ST3 Launch Edition! - Ex-Stromer ST2 983wh 2017 (total loss) - VW T4 Westfalia freestyle 2003
Gebruikersavatar
Slowracer
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 68
Lid geworden op: 29 mei 2020, 13:35
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Merk SP: Stromer ST1X
Km-stand: 1326.7

Pronto is een Stromer dealer met vestigingen in Utrecht en Amersfoort, dat zou in ieder geval kunnen kloppen.
Als je het hele kenteken hebt van deze ST1X (op MP niet compleet te zien) kan je bij de RDW (https://ovi.rdw.nl/default.aspx) het kenteken controleren op verzekering en diefstal.

En eventueel (het is wel een stukje rijden als Lieshout ook jouw woonplaats is) in Bleiswijk langsgaan met iemand die ook technisch de boel kan beoordelen voordat je koopt. Als Carl dat niet wil, niet doen.
ST1X Sport Ocean 983 Wh
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

gerardlieshout schreef: 10 jun 2020, 15:19 wat vinden jullie: is het aan te raden om een Stromer st1x te kopen zonder aankoopbon?
Nee, om vier redenen:

- Je moet gaan uitzoeken of de Stromer mogelijk van diefstal afkomstig is.
- Je hebt de aankoopbon nog in geval van garantie (mocht die er nog op zitten).
- Je hebt de aankoopbon nodig voor service buiten garantie, wat in eerste instantie ook verloopt via de dealer waar de Stromer oorspronkelijk is aangeschaft.
- De dealer waar de Stromer is aangeschaft moet jouw gegevens in de Stromer Portal verwerken, zodat jij ook je Stromer kunt bedienen via de OMNI app. Een andere Stromer dealer kan dit niet 1-2-3, dan moet de Stromer bij die andere dealer in het bestand worden opgenomen.

Dealer van aanschaf moet eenvoudig te achterhalen zijn via de verkoper. Een belletje naar de verkoper en je weet hoe het zit. Check ook meteen of de verkoper bereid is om jou als eigenaar te registreren (fw.nl bakt daar alvast niks van, zo weten we uit ervaring).

Vraag de verkoper meteen om het VIN nummer (aan het kenteken heb je vrij weinig), want als-ie niet weet wie de verkoper is (lijkt me stug), dan kun je via het VIN nummer bij de RDW en eventueel rechtstreeks bij Stromer controleren of de bike als gestolen te boek staat.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
piotr
Pro
Pro
Belarus
Berichten: 67
Lid geworden op: 07 nov 2018, 10:58
Locatie: Annen, Drenthe

Ik heb mijn Stromer zonder de originele bon gekocht. Fiets staat op kenteken en als dat in orde is kan er weinig fout gaan. Stromer account samen met de verkoper overgezet, geen dealer bij nodig gehad. Bij een bezoek aan de dealer in Groningen stonden alle gegevens gewoon correct in het systeem.
Stromer ST2, 814Wh, SP Connect, Osprey Sycnro, SQLab innerbarends, CatEye BM-45, Crane Bell Suzu mini, Shimano PDM-324, Kinect 2.1. GEEN Ortliebs.
W/W Annen - Groningen - Annen 43km/dag

ST1 2020, 983Wh.

Forum waarschuwing ontvangen
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

piotr schreef: 10 jun 2020, 16:57 Stromer account samen met de verkoper overgezet, geen dealer bij nodig gehad.
Hoe?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Als je je hier al had ingelezen, dan zou je de aankoop van een ST1x 2017 NIET overwegen.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Na 5.000km zijn de opstartproblemen er als het goed is wel uit en zou ik alleen checken of de krimpkous om de connectoren en het extra busje om de achterwiel-as zijn aangebracht. Buiten dat (ja ik weet, het had allemaal niet gemogen, ik heb het traject met de mijne destijds ook gehad) is het een prima bike.

En ik zou nog wat van de prijs af kleppen omdat het een pre 2018 model is, dus zonder toeter en remlicht.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
BertH
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 14
Lid geworden op: 16 mei 2020, 21:14
Locatie: Nijmegen
Merk SP: Stromer ST3

Goedenavond

Ben ook echt benieuwd hoe de Stromer zonder tussenkomst van de dealer omgezet is naar de nieuwe eigenaar. Zelf heb ik het dus gelukkig met Stromer zelf kunnen regelen.

Groet

Bert
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Het is domweg niet mogelijk zonder tussenkomst van de dealer.

Het registreren van de eigenaar van een Stromer gebeurt in de Stromer Portal. Alleen Stromer dealers en Stromer zelf hebben toegang tot de Stromer Portal. En alleen de dealer die de Stomer op zijn zaak heeft ingeschreven (veelal de dealer waar de Stromer is gekocht) kan gegevens van die Stromer wijzigen. Andere Stromer dealers kunnen dit niet, ténzij zij de Stromer op hun zaak registreren.

Onderdeel van de gegevens van de eigenaar van een Stromer in het Stromer Portal is het e-mail adres van de eigenaar. Dit e-mail adres vormt de koppeling tussen de Stromer en de OMNI app. De eigenaar kan via de OMNI App b.v. ook de Stromer traceren via GPS, of als gestolen melden waardoor die geblokkeerd wordt.

Er is geen gebruikersinterface om dit soort zaken zelf aan te passen.

Als piotr het zonder tussenkomst van de dealer of Stromer heeft "geregeld", dan heeft de vorige eigenaar deze gegevens gewoon aan de dealer doorgegeven. (Zo heb ik het bij verkoop van mijn Stromer ook gedaan, alleen bij mij stond de nieuwe eigenaar ernaast toen ik de dealer belde om de boel om te zetten, zodat die meteen kon testen of de OMNI App werkte voordat hij de Stromer mee nam en zeker wist dat ik 'm niet meer kon bedienen. Wel zo verstandig.)

Kenteken omzetten regel je wel onderling.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie