batterij schiet los

Plaats reactie
Lieve luyten
Rookie
Rookie
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 mei 2020, 19:13

Ik ben in het bezit van een STX1 en rijd hier sinds mei 2019 met veel plezier mijn woon-werkkilometers mee. Vlak voor de winter echter merkte ik dat de batterij tijdens een rit 'los kwam'. Nochtans hoor ik elke keer ik de batterij bevestig duidelijk de klik die aangeeft dat hij goed zit. Ik heb de fiets hiervoor al bij de handelaar binnen gebracht en kreeg intussen een volledig nieuwe houder (of wat is de juiste benaming hiervoor?) maar het probleem blijft. Bij elke oneffenheid, putje in de weg, tak die ik overrijd... komt de batterij los. Ik heb dit opgelost door hier bandjes rond te bevestigen maar ik vind dit gezien de kostprijs en de status van de fiets niet Strömer waardig. Heeft iemand hier ervaring mee of nog beter een oplossing voor? Ik hoor het graag.
Laatst gewijzigd door Lieve luyten op 28 mei 2020, 09:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Klinkt alsof het accu-vak iets omhoog geschoven moet worden. Of het slotje is niet helemaal lekker gepositioneerd.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Je fiets is nog in volle garantie, ik zou ermee teruggaan naar de hersteller.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Lieve luyten
Rookie
Rookie
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 mei 2020, 19:13

Dat heb ik al 2 keer gedaan. Aanleiding was de afsluitklep die bol kwam te staan. Meteen een 2e reden om de bandjes rond het geheel te binden. Ik ging ervanuit dat de 2 problemen met elkaar te maken hadden. Ik kreeg een nieuwe batterijhouder + klep. De herstelling gebeurde in de coronaperiode waardoor ik mijn fiets nog maar 1 week opnieuw in mijn bezit heb. De eerste rit echter was het meteen weer prijs. 2 keer losgeschoten. De 2e rit nog veel erger, toen moest ik 5 keer aan de kant om de batterij weer vast te klikken. Ik heb hem meteen weer binnengebracht bij de hersteller en ben dus benieuwd wat ze zullen doen. Ik kreeg verbaasde reacties daar, zelfs beetje ongeloof. Vandaar mijn vraag hier op het forum. Baadt het niet dan schaadt het niet zeker?
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Als de klep eerst bol stond, dan zat het accuvak te hoog. Als de klep nu los laat, dan zit het accuvak te laag.

M.a.w.: de FM moet wat secuurder te werk gaan.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie