Stromer ST1x 25 km uitvoering algemeen

Gebruikersavatar
Polling
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 606
Lid geworden op: 05 okt 2017, 16:32
Locatie: Oudheusden (NB) (NL)

Golvas schreef: 01 jun 2020, 09:05 Je leest niet wat er staat ... er staat dat ik een stuk of 11 bezoeken aan de FM verder ben, er staat niet dat hij 11 keer naar de FM is geweest om hem weer op gang te krijgen : dat was exact 1 x (controller), de andere issues (waarvoor hij naar de FM ging) hebben niet geleid tot immobilisatie.

De controller brandde door op een zaterdag (recreatief) en als hij dat zou gedaan hebben aan het begin van een woon-werkrit dan geraak ik nog altijd tijdig op mijn werk, net zoals jij tijdig op je werk geraakte toen je Bulls 137 dagen (= 4,5 maanden) stil stond met een kapotte motor.

137 dagen andere mobiliteit moeten gebruiken of geen enkele keer andere mobiliteit moeten gebruiken en 11 bezoeken aan de FM ... maak je keuze Polling. ;)
Ik noem mijn Bulls ook niet betruwbaar. Nogmaals: ik heb er twee keer een probleem mee gehad waardoor ik moeilijk verder kon. Een keer na een ongeval en een keer met een kapotte motor. Die laatste keer ben ik er wel zelf mee naar huis gefietst, dat is met de Bulls goed te doen (20-22 kmpu).

Maar we hebben het niet over mijn Bulls en de betrouwbaarheid daarvan, maar over de Stromer. Ik zou gewoon niet tevreden zijn met een fiets waar ik met allerlei issues mee naar de dealer moet. Ik begreep inderdaad niet dat een groot deel van die issues geen mobiliteitsprobleem opleverden, dat maakt natuurlijk wel verschil.

Het zou toch mooi zijn als er SP waren zonder dit soort opstart-problemen. De RM hebben dat minder, zo lijkt het. En ik ben benieuwd hoe dat met de Ellio gaat, volledig nieuwe techniek, dus gevoelig voor opstartproblemen wellicht? Afwachten.
Peter Polling
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Polling schreef: 16 jun 2020, 20:20 Het zou toch mooi zijn als er SP waren zonder dit soort opstart-problemen. De RM hebben dat minder, zo lijkt het. En ik ben benieuwd hoe dat met de Ellio gaat, volledig nieuwe techniek, dus gevoelig voor opstartproblemen wellicht? Afwachten.
Dat zou inderdaad mooi zijn, maar is helaas nog niet de realiteit. Ik ga in elk geval bij vervanging van mijn stiertje niets aanschaffen wat pas net op de markt is... Laat het zich eerst maar bewijzen.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

+1

(Bovendien rij ik nu dik 2,5 jaar op een probleemloze ST2 S, ik zie geen reden om 'm te vervangen.)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Polling
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 606
Lid geworden op: 05 okt 2017, 16:32
Locatie: Oudheusden (NB) (NL)

FreddyH schreef: 16 jun 2020, 22:13
Polling schreef: 16 jun 2020, 20:20 Het zou toch mooi zijn als er SP waren zonder dit soort opstart-problemen. De RM hebben dat minder, zo lijkt het. En ik ben benieuwd hoe dat met de Ellio gaat, volledig nieuwe techniek, dus gevoelig voor opstartproblemen wellicht? Afwachten.
Dat zou inderdaad mooi zijn, maar is helaas nog niet de realiteit. Ik ga in elk geval bij vervanging van mijn stiertje niets aanschaffen wat pas net op de markt is... Laat het zich eerst maar bewijzen.
De Ellio gaat op z’n vroegst volgend jaar in NL op de markt komen, en is dan in BE een jaar op de markt. Ik volg de ontwikkelingen.
Peter Polling
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Polling schreef: 17 jun 2020, 08:54 De Ellio gaat op z’n vroegst volgend jaar in NL op de markt komen, en is dan in BE een jaar op de markt. Ik volg de ontwikkelingen.
Idem :ay
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Bartje
Runner-up
Runner-up
Berichten: 11
Lid geworden op: 17 mei 2020, 22:59
Locatie: Twente

met mijn Bulls green mover heb ik de afgelopen 7 jaar de nodige problemen gehad met accu en motor. Afgelopen november weer problemen met de motor gehad waardoor onregelmatige ondersteuning tot Max. 25 km/u. Reparatie van de motor was niet meer mogelijk omdat de motor leverancier Go swiss failliet is gegaan. Toch elk jaar een storing gehad in accu of de aandrijving kapot. Wat een drama fiets was die bulls green mover. Kwaliteit was niet best en nu kun je niets meer wanneer de motor kapot gaat. Ik heb er afscheid van genomen en heeft mij bakken met geld gekost.
Ik heb nu een Stromer St 1 met 980 wh accu besteld en die krijg ik vrijdag. Hopelijk ga ik daar meer plezier aan beleven.
Benjamin-59
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 sep 2022, 20:12
Locatie: Heerlen

Ben in bezit van een Stromer st1x 25 km
Heb daarvoor een Stromer speedpedelec gehad
Maar wil er geen meer ben zeer tevreden met mijn 25 km Stromer Ebike rijdt even goed kan alleen maar een snelheid halen van 30 km per uur maar dat vind ik prima boven de 30 km stopt de aandrijving en heb ik ook wat training om mijn benen toch wat te trainen

Met de paarse accu van 630 wat rij ik op een 100 % volle accu

Stand.1 241 km stand.2 92 km stand.3 75 km
Plaats reactie