Stromer ST1X kopen met 983Wh batterij maar kan dit wel?

Gebruikersavatar
Zebbernaut
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 770
Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:15
Locatie: Mechelen (België)
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 20000

Alex.slaets schreef: 07 okt 2017, 10:11 Heeft er al iemand op gewezen dat er twee types laders zijn, met 190 en met 240 watt?
Dat zou ik nog wel even afchecken. De vette batterij laden met de lichte lader kan evt te lang duren.
Nee Alex dit wist ik niet... Hoeveel uur sneller spreken we hier dan? Ik ben momenteel wel gewend aan een uur of 5 laden bij mijn andere twee e-bikes dus laad ze eigenlijk steeds snachts op en rijd ze dus amper leeg (en heb ik nog niet echt negatieve ervaringen mee, zo eens op de maand rijd ik elke batterij wel is volledig leeg to be sure.

Hier is ook heel veel over te vinden, Stromer zelf geeft aan om ze niet leeg te rijden op hun site en zegt zelfs om na elke rit op te laden? :ck:
BQ Battery
The ST1 X is equipped with a heavy-duty lithium-ion battery. It supplies the drive system and all other electronic components with power. The battery management system (BMS) developed by Stromer protects the battery against overvoltage and undervoltage and optimizes the service life of the lithium-ion battery.

You can fully recharge the ST1 X battery after every ride, which increases the service life of the battery and ensures that you are always ready for the next ride. There is thus no need to ride the battery until it is empty each time, as there is no memory effect. Perform as many partial charges as possible, do not ride the battery until it is completely empty and recharge it even after a short rides.

Do not dispose of your ST1 X battery and the battery charger in domestic waste. In most countries, dealers are obliged to take back electrical appliances and batteries.

Get to know the current national regulations for the disposal of old electronics and batteries. Bring used battery chargers and the battery back to your Stromer dealer.
Gebruikersavatar
Alex.slaets
Expert
Expert
Berichten: 237
Lid geworden op: 18 jun 2017, 18:01
Locatie: B-2800 Mechelen

Daarvoor zou je de manuals eens moeten downloaden. Grof genomen het wattuur van de batterij gedeeld door het wattage van de lader ? Maar vraag voor de aankoop toch maar goed na met welke lader het geheel zal,komen.
ST2 983WH 2x25km woon-werk
Gebruikersavatar
Alex.slaets
Expert
Expert
Berichten: 237
Lid geworden op: 18 jun 2017, 18:01
Locatie: B-2800 Mechelen

Link manual: https://www.stromerbike.com/fileadmin/u ... -0-web.pdf
Vanachter staan de specs van de laders
ST2 983WH 2x25km woon-werk
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Zebbernaut schreef: 07 okt 2017, 10:35 Hier is ook heel veel over te vinden, Stromer zelf geeft aan om ze niet leeg te rijden op hun site en zegt zelfs om na elke rit op te laden? :ck:
Laat je niet in de war brengen door wat "ze" allemaal op internet zeggen. "Ze" weten namelijk niet welk type accu er in de Stromer zit. Stromer weet dat wel. Volg gewoon wat Stromer zegt in de handleiding, dat is de fabrikant, die weet hoe het moet en die geeft je ook de garantie op je Stromer (een garantie die zomaar kan vervallen als je de handleiding NIET volgt).

De ST2 en ST2 S worden standaard met de CR254 lader geleverd, de ST1 X wordt standaard met de goedkopere CR190 accu geleverd. Je kunt beide accu's op zowel de ST2 als de ST1 X gebruiken.

De laadtijd van een lege 983Wh accu met de CR190 accu is zo'n 6,5 uur en met de duurdere CR254 accu zo'n 5,5 uur.

Wil je de CR254 lader bij de ST1 X, vraag dan aan je Stromer dealer of dit mogelijk is (want dat is dus niet de standaard configuratie waarin de ST1 X opgeleverd wordt), of dat je deze er apart bij moet aanschaffen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie