Error melding.

Plaats reactie
Roel1
Runner-up
Runner-up
Berichten: 10
Lid geworden op: 08 mei 2019, 00:36

Beste forum leden,
Ik ben nog altijd een grote fan van mijn Stromer.
Maar de laatste weken moet ik zelf hard trappen voor wat snelheid te krijgen, ofwel rijd mijn Stromer bijna vanzelf.
Nu heb ik eens naar de error codes gezien en het viel me op dat ik redelijk wat error code heb wel altijd de zelfde. (Zie foto)
Afbeelding

Met vriendelijke groet Roel
Bijlagen
IMG_20200510_083337.jpg
IMG_20200510_083337.jpg (2.19 MiB) 3285 keer bekeken
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22833
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Trapsensor kalibreren en hierna controleren of de sensorwaarde tussen de 1 en 2 ligt.

Is dat niet het geval, dan zal de dealer moeten controleren of de TMM sensor nog goed gemonteerd zit en/of defect is.

Gaat het na kalibreren weer goed, maar komen de problemen met de ondersteuning toch weer terug, controleer dan opnieuw de sensorwaarden in het servicemenu. Zijn die waarden niet goed (ik verwacht in dat geval onder de 0.5V): zie boven.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Roel1
Runner-up
Runner-up
Berichten: 10
Lid geworden op: 08 mei 2019, 00:36

Bedankt voor het snelle antwoord.
Maar heb al verschillende keren mijn sensor geclaribreerd maar het probleem blijft terug komen.
Ik zal morgen eens naar de dealer bellen, die geeft trouwens altijd een goede service!

Met vriendelijke groet Roel
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Heb je ook de sensorwaarde gecheckt in het servicemenu ?

- zet je fiets aan
- knijp de rechtse remhendel dicht
- druk, terwijl je de remhendel dichtgeknepen houdt, op de OMNI display op MENU en blijf je vinger op de display houden
- laat na een paar seconden de rechtse remhendel los terwijl je je vinger op MENU blijft houden
- na enkele seconden verschijnt vanzelf het MENU en hoef je niet meer op de OMNI display te blijven duwen
- nu zie je in het menu ook de optie SERVICE staan, dat klik je aan om in het servicemenu te geraken

Ligt de afgelezen waarde tussen de aangegeven waarden ?

Naast bovenstaande check kan je ook nog de achteras eventjes losdraaien, hem vastzetten met het correcte aanhaalmoment (20 Nm bij een ST1x) en dan de sensor kalibreren in het servicemenu (reset offset).

Geeft dit verbetering ?
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22833
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Golvas schreef: 10 mei 2020, 18:05 Naast bovenstaande check kan je ook nog de achteras eventjes losdraaien, hem vastzetten met het correcte aanhaalmoment (20 Nm bij een ST1x)
Volgens mij speelt dit issue (slecht reagerende TMM-sensor bij het onjuiste aandraaimoment) alleen bij Stromers met een nieuwere generatie TMM-sensoren: de nieuwe ST1, ST3 en ST5. Maar proberen kan altijd natuurlijk.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Roel1
Runner-up
Runner-up
Berichten: 10
Lid geworden op: 08 mei 2019, 00:36

Bedankt voor de reacties.
Maar welke waarden zijn normaal?

Mvg Roel
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Roel1 schreef: 10 mei 2020, 19:25 Maar welke waarden zijn normaal?
Je opent een topic, je krijgt reacties en je post feedback ... nadien worden er nieuwe reacties gepost en dan vraag jij doodleuk welke waarden normaal zijn ? ... :bu:
Stromeur schreef: 10 mei 2020, 16:03 Trapsensor kalibreren en hierna controleren of de sensorwaarde tussen de 1 en 2 ligt.
Dan vraag ik me niet meer af of je de reacties begrijpt, maar dan vraag ik me af of je ze überhaupt wel gelezen hebt ? :ai
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Stromeur schreef: 10 mei 2020, 18:37 Volgens mij speelt dit issue (slecht reagerende TMM-sensor bij het onjuiste aandraaimoment) alleen bij Stromers met een nieuwere generatie TMM-sensoren: de nieuwe ST1, ST3 en ST5. Maar proberen kan altijd natuurlijk.
Anderhalve week geleden ook zonder aanwijsbare reden last van gehad : hij ging als een speer, maar langs de andere kant ondervond ik ook dat hij "te goed" ondersteunde en hij bleef ook erg lang "doorgaan" na het stoppen met trappen ... het bezorgde me zelfs twee nieuwe records op een vast traject : zowel de snelste tijd en als laagste batterijstand bij aankomst ... werd opgelost zoals beschreven.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22833
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Aha, duidelijk. Thanks.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie