Geen trapondersteuning meer

Plaats reactie
zumoto
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 7
Lid geworden op: 10 mar 2019, 07:45

Vanmiddag reed ik met veel plezier in de zon met 40km/u tussen de auto's in de drukte van Rotterdam. Ineens stopte de ondersteuning. Ik kon niet harder meer dan ca. 25km/u. Gebruik van de [+] en [-] knop doet helemaal niets. Ik voel geen verschil in stand 1, 2, 3 of uit.

Ik ben een beetje aan het zoeken gegaan, en mijn vermoeden is dat er iets mis is met de TMM sensor?

Ik heb via het normale menu mijn sensor gekalibreerd, en ook gereset via het Service menu (en daarna weer via het normale menu). Ik heb de accu uit de fiets gehaald toen hij nog aan stond en na 5 minuten weer gestart.

In het service menu staat de TMM sensor waarde rond de 1.5V. Geen idee wat dat betekent. Jullie wel?

Firmware 4.2.2.2

Niets helpt. Kan ik zelf nog iets uitzoeken of proberen? Of wordt het tijd voor de fietsenmaker? Jullie hulp wordt gewaardeerd!
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22825
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Sensorwaarde is perfect.

Wat je het beste altijd eerst kunt proberen: accu uitnemen terwijl je bike aan staat, ca. 10 min wachten, accu terugplaatsen, bike opstarten en bekijken of het probleem hiermee verholpen is.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
zumoto
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 7
Lid geworden op: 10 mar 2019, 07:45

Stromeur schreef: 02 mei 2020, 16:14 Wat je het beste altijd eerst kunt proberen: accu uitnemen terwijl je bike aan staat, ca. 10 min wachten, accu terugplaatsen, bike opstarten en bekijken of het probleem hiermee verholpen is.
Ik heb het nog een keer gedaan, nu ruim 30 minuten gewacht. En het probleem lijkt verholpen. Het vertrouwen is nog wel een beetje weggezakt, dus ik ga vanavond nog een proefrondje maken.

Bedankt! :cool2:
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Ik geloof niet in een zelfhelende Stromer, ik zou dit zeker ook aan de verkoper melden en met haar / hem bespreken.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Plaats reactie