Hallo,
Bij mijn achterwiel laat de lak weer los. Dit is al het tweede wiel. Doe ik zelf iets verkeerd? Ben niet echt een poetser. Heeft iemand tips hoe ik dit kan voorkomen? Kan ik dit zelf spuiten met een spuitbus?
Ik hoor graag van jullie.
Grt. Bert.
Lak achterwiel St1X 2017 laat weer los.
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22960
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Het komt helaas vaker voor. Ik heb de indruk dat het vooral gebeurt bij mensen die hun Stromer intenstief en onder alle omstandigheden gebruiken. Mag niet, maar gebeurt helaas wel.
Het enige wat ik kan bedenken om het te helpen voorkomen, is wél regelmatig poetsen en daarna inspuiten met een nanospray o.i.d.
Ik zou gewoon weer garantie claimen. Heb je recht op en dan heb je ook weer een verse achterwiellagerset en twee verse jaren garantie.
Het enige wat ik kan bedenken om het te helpen voorkomen, is wél regelmatig poetsen en daarna inspuiten met een nanospray o.i.d.
Ik zou gewoon weer garantie claimen. Heb je recht op en dan heb je ook weer een verse achterwiellagerset en twee verse jaren garantie.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
-
- Pro
- Berichten: 30
- Lid geworden op: 24 nov 2018, 09:24
- Locatie: Den Haag
- Merk SP: Stromer
- Km-stand: 30
Zojuist ook mijn STX2018 aangemeld met het lakprobleem. Je ziet het ook weleens bij oude motorfietsen. Maar een fiets van 1,5 jaar oud is toch wel erg snel.
ST1-X 2018, 0,8 Kw. 15KM enkele rit
Ik gebruik de Stromer best wel veel. Maar als het s morgens regent dan pak ik de auto. Bij zout strooien laat ik hem ook staan.Stromeur schreef: ↑22 mar 2020, 15:03 Het komt helaas vaker voor. Ik heb de indruk dat het vooral gebeurt bij mensen die hun Stromer intenstief en onder alle omstandigheden gebruiken. Mag niet, maar gebeurt helaas wel.
Het enige wat ik kan bedenken om het te helpen voorkomen, is wél regelmatig poetsen en daarna inspuiten met een nanospray o.i.d.
Ik zou gewoon weer garantie claimen. Heb je recht op en dan heb je ook weer een verse achterwiellagerset en twee verse jaren garantie.
Als dit elk jaar het geval is dan wordt het nog een dure voor Stromer.
Nanospray ga ik ff googelen.
Grt. Bert.
Die van mij is vorig jaar april vervangen en nu nog geen jaar later is het weer bingo. Gaat een dure grap worden voor Stromer elk jaar een nieuw achterwiel.
Die van mij ziet er ook zo uit.
Grt.Bert.
-
- Pro
- Berichten: 51
- Lid geworden op: 09 mar 2020, 22:03
- Locatie: Wechelderzande
- Merk SP: stromer st5 le
- Km-stand: 6600
Mijn achterwiel ook laten vervangen vanwege corrosie 2 maanden moeten wachten .Ik denk dat dit een productie fout is.
Vroeger in de jaren 90 als aluminium wielen op uw wagen had dan had ge regelmatig het zelfde uitzicht van corrosie.
Vroeger in de jaren 90 als aluminium wielen op uw wagen had dan had ge regelmatig het zelfde uitzicht van corrosie.
ik probeer 3x per week 75 km te doen
kempen antwerpen kempen
kempen antwerpen kempen
Maak je geen zorgen over het gebruik ervan. Zijn waarschijnlijk productie fouten. Met mijn ST1x heb ik bijna 2 jaar met mijn eerste wiel gedaan en wat betreft lak geen enkel probleem. Nu met de vervanger na 8 maanden al problemen waar we nauwelijks zout hebben gekend. Als ik her en der lees lijken het veel wielen uit kwartaal 1 - 2018.
Laatst gewijzigd door ocra op 29 mar 2020, 18:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Het loslaten van de lak vindt zijn oorzaak in o.a. een slechte voorbehandeling van de motor / de grote krachten thv de spaken / de combinatie van de verschillende metalen ... zolang de productiemethode niet wordt aangepast zal Stromer motoren blijven vervangen tot sint juttemis.
Golvas V2.0
S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Klopt als een bus..... Maar ja wat baat ....enzGolvas schreef: ↑29 mar 2020, 18:00 Het loslaten van de lak vindt zijn oorzaak in o.a. een slechte voorbehandeling van de motor / de grote krachten thv de spaken / de combinatie van de verschillende metalen ... zolang de productiemethode niet wordt aangepast zal Stromer motoren blijven vervangen tot sint juttemis.
ST 2 van 2018 ww Geraardsbergen -Dilbeek 32 km enkel. Wat spullen van Jeroen...