Batterij 0%, terwijl lader twee groene lichtjes geeft

Do1631
Rookie
Rookie
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 okt 2017, 16:29

Gisteren ST1X opgehaald, batterij was 100%. Naar huis gereden, waar de batterij nog ruim 60% was. Batterij verwijderd en binnen aan de oplader gehangen. In de ochtend twee groene lampjes gezien (teken dat batterij opgeladen is), batterij in de fiets en er gebeurt niets, fiets gaat niet aan. Vervolgens de oplader aan de fiets gehangen. Nu gaat de fiets wel aan en geeft aan dat de batterij 0% geladen is. Met andere woorden, de oplader heeft de batterij van 60% naar 0% ontladen ipv opgeladen. Ik vermoed dat de batterij echt leeg is omdat ik de fiets alleen aan kan zetten als ik de oplader aan de fiets hang.

Helaas geeft de oplader nu een rood continu brandend lampje en een knipperend groen lampje en laadt de batterij niet op. Wie heeft dit ook aan de hand gehad?

Groet Rob
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22832
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Heb je de accu wel correct terug in de Stromer geplaatst? Met "this side up" naar de juiste kant etc.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Awv
Veteraan
Veteraan
Berichten: 420
Lid geworden op: 03 jul 2017, 09:03

Hij heeft extern geladen en vervolgens meteen in de fiets geprobeerd, als ik het goed begrijp
Een witte ST1x:hy: met BF als enige uitspatting. ...oh ja...en een spatlapje :geek: & nep spurcycle, ..&conti top contact winter bandjes, &ali spaakreflectoren, &ultegra 8000R cassette 11-28, 34km enkele reis.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22832
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ja, en daar is dus mogelijk wat mis gegaan. Misschien bij het terug plaatsen.

Als dat het niet is, dealer morgen bellen. Die zal moeten bepalen of het aan de lader, de accu of wat anders ligt.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Do1631
Rookie
Rookie
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 okt 2017, 16:29

;dank voor jullie reacties. Inderdaad de batterij met 'this side up' naar boven terug geplaatst. Dan gaat de fiets niet aan. Met de lader aan de fiets gaat de fiets wel aan, maar laadt niet op en geeft aan dat de batterij 0% opgeladen is.
Chris
Pro
Pro
Berichten: 42
Lid geworden op: 20 sep 2017, 13:35

Mijn demo st1x heeft een vergelijkbaar probleem, vaak gebeurt er helemaal niets als de accu is verwijderd en geplaatst (bij aflevering deed ie ook niets tot de accu er even uit was gehaald en toen ineens goed). Lader aan de fiets geeft dan ook 0%.
Na wat zoeken en proberen lijkt wel dat je wat geluk moet hebben met die connector onderin.
Wat ik nu doe is accu er in, beetje bewegen in verschillende richtingen behalve omhoog/er-uit en dan een paar tellen wachten om te zien of ie aan gaat (let op de knoppen, die lichten het eerst op). Vandaag zag ik toevallig dat ie wel aan ging maar 0% op het display. Accu er even uit en terug met wat bewegen was het weer goed.
Tijdens het rijden geeft het verder geen problemen.
Die connector is wat flexibel en ik vermoed dat die vaak geen goed contact maakt en na wat bewegen van de accu wel op z’n plek komt.
Laatst gewijzigd door Chris op 01 okt 2017, 18:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Do1631
Rookie
Rookie
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 okt 2017, 16:29

Chris, dank, ga ik zeker zo proberen. Resultaten deel ik later. Jammer van deze tegenslag, het fietsen gisteren was een groot genot
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22832
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Bij een demo-Stromer kan ik me nog wel voorstellen dan een pinnetje van een connector niet helemaal gangbaar meer is, of niet helemaal goed meer staat. Daar hebben waarschijnlijk diverse mensen op rondgereden, vaak ook nog zonder al teveel ervaring, en de fiets is toch "maar" een leenStromer. Dan is de accu misschien eens niet helemaal met beleid teruggeplaatst.

Hopelijk lost even vogelen dit voor jou op Do1631. Maar mocht je zelf niks verkeerds doen met het terugplaatsen (goeie kant naar boven en met beleid het accuvak in schuiven, kan weinig mee mis gaan), en dit probleem blijft terug komen, dan zou ik er alsnog mee naar je dealer gaan, want het hoort niet zo bij een gloednieuwe Stromer.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Chris
Pro
Pro
Berichten: 42
Lid geworden op: 20 sep 2017, 13:35

De demo is toevallig wel een nieuwe fiets, accu was wel al gebruikt. Ik kan me voorstellen dat er soms niet voorzichtig mee wordt omgegaan al vind ik dat zelf niet ok met geleend of gehuurd materiaal. De Ketting smering was met al dat vuil en nattigheid ook al gauw niets meer dus ook maar ff geolied en de fiets gewassen want er komt een hoop vuil op: de fiets, m’n schoenen en zelfs broek. Afgezien daarvan en het mankementje en wat te kort spatbord (bekend las ik) bevalt het goed.
philipbo
Expert
Expert
Berichten: 144
Lid geworden op: 23 jun 2017, 14:35

Kijk ook even op de connector die je op de fiets/ batterij klikt, of er niet een klein stukje metaal zit geplakt. Dit is een magnetisch ding en trekt ook ander metaal aan, dan is aansluiting niet ok en veroorzaakt wellicht zelfs ontlading van de batterij. Tegen deze oplossing pleit dat je fiets wel aangaat bij aansluiten. Dan lijkt toch de batterij stuk.
Plaats reactie