knorrend achterwiel

+/-
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 106
Lid geworden op: 04 dec 2019, 20:13

Het viel me al op dat die kabel er gevaarlijk dicht langs loopt inderdaad
ST3 black, Citroëns: 2cv6 red, cx25 black, ds21 grey, c3 white
Maarten
Pro
Pro
Berichten: 49
Lid geworden op: 05 jun 2018, 13:18

Enig cynisme is Stromer niet vreemd.
Terwijl mijn fiets ruim een maand bij de FM staat zonder zicht op datum wanneer ik er weer mee kan rijden, stuurt Stromer me een vrolijke boodschap dat de garantie bijna vervalt en ik deze voor de spotprijs van 269 euro een jaartje kan verlengen...
ST1x 2018
Klever X speed 2021
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Als dat ruim een maand is kan je in België de wet op de garantie triggeren. Garantieverlenging voor de duurtijd van de wachttijd

https://economie.fgov.be/nl/themas/cons ... e-garantie
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
jovdt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 631
Lid geworden op: 28 mei 2018, 14:48
Locatie: geraardsbergen

Deze weg is de te bewandelen weg om Stromer tot snelheid van bewegen te krijgen ... :mrgreen:
ST 2 van 2018 ww Geraardsbergen -Dilbeek 32 km enkel. Wat spullen van Jeroen...
Huubster
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 68
Lid geworden op: 07 aug 2019, 18:24
Locatie: Muiderberg
Merk SP: Stromer

Oei, een snelle zoekactie op het forum en ik kom meerdere threads tegen over dit onderwerp. Ik ben bang dat ik hetzelfde lot moet ondergaan.

Ik heb een ST2s nieuw gekocht, september afgelopen jaar, dus net een half jaar oud en nu rond de 3.500km op te teller. En bij een reguliere service beurt noemde ik dat mijn achterwiel al lange tijd een geluid produceert die ik niet kon thuisbrengen. Ik dacht eerst aan de remblokjes, die liepen vaak aan. Maar na meerdere pogingen gedaan te hebben om dat op te lossen kon dat het niet meer zijn.

Toen ik mijn fiets einde dag weer ophaalde was het bericht dat mijn achterwiel lagers af waren en dat het garantie proces al was opgestart...

Behalve het geluid heb ik nergens last van, dus ik blijf doorfietsen zolang dat gaat, maar dit stemt me niet erg positief! :roll:
Stromer ST2s 2018 met BodyFloat, Van Zijp spatbord verlenger/versteviger met SKS spatlap, 1 zwarte Ortlieb Backroller High Visibility (rechts dragend :D ) en Abus Pedelec 2.0 helm.
Gebruikersavatar
RRRRonald
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 26
Lid geworden op: 17 apr 2018, 19:34
Locatie: Houtem
Merk SP: Stromer ST1X
Km-stand: 17000

Na ruim 4 weken wachten is mijn fietsje weer “genezen” verklaard en rijdt ie weer als vanouds met een nieuwe motor. Gezien de horrorverhalen van 8 a 9 weken valt het dus nog mee voor mij. De dag ervoor was er nog eentje gearriveerd met het zelfde euvel bij mijn FM. Elk nadeel heb zijn voordeel; het was toch prutweer de afgelopen weken. Maar het wachten duurde wel lang.
Gebruikersavatar
Draftsman
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 234
Lid geworden op: 05 jan 2018, 15:38
Locatie: Merelbeke
Merk SP: Stromer ST1x
Km-stand: 38000

Hier sinds een dag of 2 een piepend geluid uit mijn achterwiel... Net na een lange periode van overvloedige regen, dus ik vermoed dat er vocht in de lagers zit. De fiets op zijn kop gezet, zonder ketting en met de remklauw los (zodat ik deze al kan uitsluiten), maar het piepend geluid blijft. Toen ik de steekas er uit trok zat er vocht op. Het wiel werd vorig jaar in juli al onder garantie vervangen vanwege afbladderende verf en scheurtjes in de velg en het nieuwe heeft er ondertussen al 8000km opzitten :roll:
ST1x Charcoal 2017
35km ww enkel (01/12/2017 - 31/12/2020) /// 10km ww enkel (01/01/2021 - 31/03/2024)
814 Wh (01/12/2017 - 31/10/2019) = 22 500 km /// 983 Wh (22/11/2019 - 31/03/2024) = 15 500 km
Jan-Willem Wisselink
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 701
Lid geworden op: 27 jul 2017, 14:10
Locatie: Utrecht
Merk SP: Stromer ST1x (2019)
Km-stand: 6313

Maarten schreef: 07 mar 2020, 20:57 Enig cynisme is Stromer niet vreemd.
Terwijl mijn fiets ruim een maand bij de FM staat zonder zicht op datum wanneer ik er weer mee kan rijden, stuurt Stromer me een vrolijke boodschap dat de garantie bijna vervalt en ik deze voor de spotprijs van 269 euro een jaartje kan verlengen...
Off topic; Ik wil graag mijn garantie verlengen tegen betaling. Maar mijn dealer Juizz vertelde mij per mail dat dat niet mogelijk was. Dus mijn vraag; is dit een aanbod van jouw dealer of Stromers zelf?
Stromer rijder sinds augustus 2017.
Stromer ST1x (2019) - 10147km - Top Contact - Ergo - Kinekt - 2x983Wh
Stromer ST1x (2017) - 21.371km - Top Contact - Ergo - Thudbuster large - 1x813Wh
Woonwerk: 58km enkel / 116km retour.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Dit wordt door Stromer zelf alleen aangeboden op Stromers die zijn aangekocht na 1-1-2018 en geldt dus niet voor jouw ST1 X 2017.

Voor verlengen van garantie via externe partijen waar je dealer evt. zaken mee doet geldt dat dit alleen kan binnen de huidige garantieperiode op jouw bike. Die is op jouw ST1 X verlopen, dus ook dit is niet mogelijk.

Je dealer heeft dus gelijk, maar ik neem aan dat ze dit ook allemaal aan je hebben uitgelegd?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Jins
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1597
Lid geworden op: 12 mar 2019, 08:22
Merk SP: X-speed
Km-stand: 15000

Een nieuwe motor in een gespaakte velg kost Stromer max 300€. Een werkplaats met inductieverwarming, hydraulische pers, de nodige gereedschappen en uiteraard een diepvriezer en bijhorend personeel kost meer geld en tijd. Ja de lagers zijn te vervangen en het merk van de motor doet er niet veel toe, het principe is hetzelfde.
Als je kan kiezen tussen een product kopen voor 300€ en verkopen voor 1600€ of lagers vervangen wat in totaliteit (werkplaats, gereedschappen, machines en personeel) ook 300€ kost... zo simpel is het.
Vb.: je komt bij mij met een kapot/versleten lager.
- ik kan dat vervangen en reken hiervoor 1000€ aan --> winst = 700€ (lagers op zich is niet de kost maar: spaken los maken, motor demonteren, lagers eruit persen, lagers vervangen, motor monteren, wiel spaken, infrastructuur,... personeel, opleidingen, verlof, ziekte,...)
- ik zeg dat het niet te repareren is en verkoop een nieuwe motor --> winst = 1300€ (minder werk met meer winst)
We leven in een wegwerp maatschappij.
Plaats reactie