En je sensorgevoeligheid? Als ik die op 90/100 zet danrijd ik bijna constant 45/46.Bram Roose schreef: ↑05 feb 2020, 14:19 Met de koude heeft het alvast niet te maken...
Ik merk geen enkel verschil tussen zomer en winter in de ondersteuning die de fiets mij biedt.
Wat wel zo is, is dat de batterij bij koude sneller leegloopt (of moeilijker zijn lading kan vasthouden), waardoor je meer verbruikt voor dezelfde snelheden. Maar dit gaat dan gewoon van je batterij af en niet van het vermogen van je motor...
Wat wel is, zoals stromeur zegt, als je batterij bijna leeg is, zakt het vermogen wel wat. Maar boven de 30% zou je daar niets van mogen voelen.
Ik denk dat dat ook het verschil is tussen de ST1X en de ST2 of ST3, die laatste halen en houden extreem gemakkelijk die 45km.u. Ik rijdt bijna altijd 46-47 op de omni. 48,8 bij wind mee. Enkel bij hevige wind zakt dat terug tot 43-44.
Stromer ST1X 2019 snelheid
- depsycholoog
- Pro
- Berichten: 50
- Lid geworden op: 02 nov 2019, 15:05
- Merk SP: Stromer ST1x 2019
- Km-stand: 15040
-
- Veteraan
- Berichten: 695
- Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03
Absoluut, maar ik veronderstelde dat dit voor zich sprakdepsycholoog schreef: ↑06 feb 2020, 22:25
En je sensorgevoeligheid? Als ik die op 90/100 zet danrijd ik bijna constant 45/46.
Je kan moeilijk verwachten dat als je je fiets op 50% koppelgevoeligheid zet, deze 100% koppel gaat leveren...
Dus mijn post was in de veronderstelling dat OP in standje 3 fietst met hoge sensorgevoeligheid, maar dat het probleem zich nog steeds voordeed.
ST3 black 983wh
- depsycholoog
- Pro
- Berichten: 50
- Lid geworden op: 02 nov 2019, 15:05
- Merk SP: Stromer ST1x 2019
- Km-stand: 15040
Sorry voor de verwarring. Ik doelde op de sensorgevoeligheid van jouw fiets, Bram.Bram Roose schreef: ↑07 feb 2020, 10:22Absoluut, maar ik veronderstelde dat dit voor zich sprakdepsycholoog schreef: ↑06 feb 2020, 22:25
En je sensorgevoeligheid? Als ik die op 90/100 zet danrijd ik bijna constant 45/46.
Je kan moeilijk verwachten dat als je je fiets op 50% koppelgevoeligheid zet, deze 100% koppel gaat leveren...
Dus mijn post was in de veronderstelling dat OP in standje 3 fietst met hoge sensorgevoeligheid, maar dat het probleem zich nog steeds voordeed.
-
- Rookie
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 30 nov 2019, 20:14
- Locatie: Zeeland
- Merk SP: Stromer ST1x
- Km-stand: 4700
Ik rij eigenlijk altijd op stand 3 voor ww en ik heb nog nooit wat aan instellingen gewijzigd. 45 is over het algemeen geen punt om vast te houden met mijn ST1X en volgens mij klopt de snelheid behoorlijk goed, althans de gemiddelde snelheid in elk geval. Belangrijk(ste) is de luchtweerstand, om die reden gebruik ik een triathlon stuur (op de rechte overzichtelijke stukken). Dat scheelt toch wel een km of 3 per uur. Deze week had ik een daggemiddelde van 42,2km/uur over 90km!
- Peerke1960
- Veteraan | Forum Supporter
- Berichten: 1594
- Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
- Locatie: Nijmegen
- Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
- Km-stand: 10001
@JanHo, ik snap dat je harder gaat. Volgens mij neem je wel een serieus risico doordat je niet direct bij je remmen kunt en erg naar voren hangt bij 45 km per uur wanneer je een triatlonstuur gebruikt. Ik houd het bij innerbars op mijn ST1 om wat gestroomlijnder te zijn.
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22960
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Officieel mag allebei niet, en de redenen zijn duidelijk. Inner bar ends zijn inderdaad wel een stuk veiliger, omdat je nog gewoon bij je remmen kunt.
Mijn ervaring is dat mensen met een triatlon stuur op een Stromer altijd gaan zeggen dat ze dit alleen op rustige, rechte stukken doen, ervaren fietser zijn, dat een racefiets net zo hard gaat etc. etc.
Totdat er een haas uit de berm tevoorschijn springt. Dan ben je gezien... (En als de verzekering er lucht van krijgt dat de Stromer ongeoorloofd gemodificeerd is, kun je uitkering ook wel op je buik schrijven. Je zal op dat moment maar een ander persoon verwond hebben.)
Mijn ervaring is dat mensen met een triatlon stuur op een Stromer altijd gaan zeggen dat ze dit alleen op rustige, rechte stukken doen, ervaren fietser zijn, dat een racefiets net zo hard gaat etc. etc.
Totdat er een haas uit de berm tevoorschijn springt. Dan ben je gezien... (En als de verzekering er lucht van krijgt dat de Stromer ongeoorloofd gemodificeerd is, kun je uitkering ook wel op je buik schrijven. Je zal op dat moment maar een ander persoon verwond hebben.)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Dus jij beweert dat je minimaal 40 km aan rechte overzichtelijke stukken weg hebt (minimaal 20 km op je enkele ww-route). Ik ben benieuwd naar je route.JanHo schreef: ↑08 feb 2020, 22:01Ik rij eigenlijk altijd op stand 3 voor ww..... 45 is over het algemeen geen punt om vast te houden... Belangrijk(ste) is de luchtweerstand, om die reden gebruik ik een triathlon stuur (op de rechte overzichtelijke stukken).... Deze week had ik een daggemiddelde van 42,2km/uur over 90km!
Witte ST3 van maart 2019
- Niwla
- Veteraan
- Berichten: 318
- Lid geworden op: 26 jan 2020, 18:43
- Locatie: Groningen
- Merk SP: Klever X Alpha 45
- Km-stand: 10K
Geldt dat ook voor innerbarends? daar kan de verzekering een punt van maken ?
Klever X Alpha 45 Wild Grey, by.schulz G.2 LT, Ortlieb back roller hi-vis (2x), Lazer Anverz NTA MIPS
maar ik ben natuurlijk geen expert...
maar ik ben natuurlijk geen expert...