Ik ben verkocht...

Reinout-ST3
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 863
Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
Locatie: Elst (Gld)
Merk SP: ST3 C1.12
Km-stand: 60.000

tjeemig-de-peemig......ik had nog nooit gekalibreerd totdat ik Lomito/Chris ontmoette.....die me vertelde DAT je kon kalibreren.
Nog nooit last/lust van gehad. voor mij is het totaal onbekend terrein. Van huis uit ben ik een sippe starter: de fiets naar buiten schuiven en vervolgens opstarten (zonder op de pedalen te staan). In de tussentijd haak ik de extreem gevulde tassen aan (ik kom echt boven de theoretische 15 kg max) en voorzie me van de op dat moment juiste kleding (met/zonder over handschoenen, regenschoenen, etc.).
Sinds mijn Lomito-ontmoeting nooit meer gekalibreerd. Doe ik iets fout ?
Remmen: 100% OK. Vandaag weer in extreme getest. Noodstoppen te over nadat ik de Airborne-mars ben gelopen met onze kleine en vervolgens trachtte weer naar Elst te rijden.
Software: heb nu software 3.4.1.4. maar ook op de vorige heb ik geen ellende die anderen hebben....

Sorry, hoe het komt weet ik niet maar mijn St1X Stromert lekker door.
Reinout
Speeddevil
Pro
Pro
Berichten: 29
Lid geworden op: 17 aug 2017, 22:55

Ook ik had, nota bene op de tweede dag dat ik mijn fiets in gebruik had, hetzelfde probleem; totaal geen ondersteuning na te zijn gestopt en weer te willen optrekken. Mijn fiets staat nu (al :bh: ) bij de dealer die een nieuwe remsensor besteld heeft. Er stond wel meteen een leen ST1X voor me klaar, maar je rijdt toch liever op je eigen fiets. ook omdat de leenfiets 1 framemaat groter is. Hopelijk duurt de levering van die sensor niet zo lang als die van de fiets zelf (bijna 11 weken!!!).
ST1x-er
Pro
Pro
Berichten: 88
Lid geworden op: 31 mei 2017, 16:09

@Speeddevil: Mijn dealer verwacht de sensor binnen ongeveer een week, valt dus nog mee. De fiets zelf was op 4 weken 'binnen'. (gekocht in juni 2017) Heb je een Belgische dealer of woon je in Nederland?
Speeddevil
Pro
Pro
Berichten: 29
Lid geworden op: 17 aug 2017, 22:55

Dat valt dan nog mee inderdaad. Ik woon in Nederland, wel vlakbij de Belgische grens :)
Jos
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 42
Lid geworden op: 03 aug 2017, 23:16
Locatie: Gennep

Ik ben benieuwd of de nieuwe update iets goeds voor mij gaat brengen.
Mijn probleem is vergelijkbaar met dat van Stromeur, ST1x-er en Speeddevil:
Ik heb mijn ST1 X nu ruim 2 maanden en vanaf de derde woon-werk-rit (52 km enkel) heb ik problemen met de ondersteuning. Deze treden vaak pas op na ruim 20 km, en dan meestal na remmen tot stilstand. Ik moet daarna flink werken om 38 km/h te halen terwijl ik normaal zonder enkele moeite 43 km/h rij. Dit is dan even op te lossen door te stoppen om te kalibreren. Dit helpt meestal, maar soms is het nodig de fiets even helemaal uit te zetten waarna ik soms zelfs nog een keer moet kalibreren. Soms moet ik dit wel zo'n 4x doen tijdens een rit. Op mijn woon-werk-traject zitten een paar km waar ik de rijbaan op moet, met wat stoplichten. Voordat ik daar de rijbaan op draai stop ik dan maar even om te kalibreren in de hoop dat ik dan de auto's niet te veel op hoef te houden - gaat gelukkig meestal goed...
De eerste keer dat het probleem zich voordeed dacht ik dat een rem bleef hangen maar beide wielen draaiden nog vrij rond.
Daarna kwam de gedachte dat een remschakelaar bleef hangen, maar telkens als ik de fiets uit en weer aanzette was het probleem voorbij. Dus daar kon het ook niet aan liggen. Wel is het zo dat als het probleem zich voordoet licht inknijpen van de rem om op de motor af te remmen geen effect meer heeft. Blijkbaar wordt er dan al op de motor afgeremd, maar de remmodus-indicatie is dan niet zichtbaar op het display.
Ik ben er al diverse keren voor bij mijn fb geweest maar die weet er ook geen raad mee. Helaas heb ik nog geen manier gevonden om het euvel op commando te reproduceren. Hierdoor heeft de fb het ook nog nooit kunnen ervaren.
Enkele weken geleden heeft mijn fiets een aantal dagen bij de fb gestaan en heeft de monteur hem een paar keer gebruikt voor zijn woon-werk-verkeer. Maar op die paar km heeft hij het ook niet kunnen ervaren. Er is toen ook uitgebreid contact geweest met de technische man van Stromer Nl, de logs zijn uitgelezen maar daarin heeft men ook niets kunnen vinden. Bij Stromer hadden ze ook nog nooit gehoord van dit probleem... De fb heeft de sensor geijkt (?) en de algemene gevoeligheid wat hoger gezet waarna ik de mededeling kreeg dat als ik nog niet tevreden was dat dan de fiets maar opgestuurd moest worden naar Stromer Nl. Maar - uiteraard - heeft het verhogen van de gevoeligheid het probleem niet verholpen.
Anderhalve week geleden was ik op zaterdag voor het laatst bij de fb. Ze zouden dinsdags contact opnemen met Stromer hoe eea geregeld zou gaan worden. Maar bij Stromer hadden ze vorige week ivm de Eurobike geen tijd. Er is toen wel afgesproken dat de nieuwe update naar mijn fiets gepusht zou worden maar die heb ik tot op heden (hele week later) nog niet mogen ontvangen. Ik begin mijn geduld een beetje te verliezen...
ST1 X sinds 22-06-2017 * S 22" * Oranje * 983Wh * 2x pw Gennep-Eindhoven vv (52 km enkel) * 10,9Wh/km@34,2km/h@4117km
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Heeft je dealer de remsensor onderzocht en eventueel een drup olie op de juiste plek gegeven? Het kan dat de sensor bij het remmen in een bepaalde positie blijft hangen en niet terugschiet naar de neutrale stand zodra je de hendel weer los laat.

Ik weet niet of de firmware update het probleem verhelpt, maar ook dat zou best kunnen. Baat het niet, schaadt het niet. Ik zou een e-mail sturen naar het algemene e-mailadres van Stromer (staat op de website). Dat kan in het Nederlands, er werken mensen die Nederlands spreken. Engels of Duits kan uiteraard ook, mogelijk dat dit een reactie omdat dan meer medewerkers je verzoek in behandeling kunnen nemen.

Vraag of ze de firmware (nogmaals?) willen pushen. Misschien dat het er door Eurobike bij ingeschoten is. Dat hoort natuurlijk niet zo, maar het zou kunnen. Zorg dat je bike een goeie verbinding heeft (zie de blokjes op de display). Zet hem desnoods buiten om daar zeker van te zijn. Vergeet niet om je Stromer na het updaten nogmaals te kalibreren en ga dan eens op je gemak testen.

Ik neem voor het gemak wel aan dat je je ST1 X altijd opstart zonder druk op de pedalen?

Heel veel succes!
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Jos
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 42
Lid geworden op: 03 aug 2017, 23:16
Locatie: Gennep

Bedankt voor je reactie en tips Stromeur.
Met remsensor bedoel je de schakelaar in de remhendel? Als die zou blijven hangen dan zou de remmodus-indicator toch zichtbaar moeten zijn? Volgens mijn fb is die schakelaar/sensor gewoon een aan/uit-schakelaar, je remt wel of je remt niet.
Morgen eerst nog maar eens de fb bellen ivm de update
ST1 X sinds 22-06-2017 * S 22" * Oranje * 983Wh * 2x pw Gennep-Eindhoven vv (52 km enkel) * 10,9Wh/km@34,2km/h@4117km
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ja die bedoel ik.

Ik zou Stromer nu rechtstreeks vragen om de update. Je dealer moet de update ook aanvragen bij Stromer, en dan zit er dus weer een schakel tussen. Aangezien het eerder niet gelukt is, zou ik die schakel er nu tussenuit halen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
ST1x-er
Pro
Pro
Berichten: 88
Lid geworden op: 31 mei 2017, 16:09

Ik heb, via mijn dealer, de update aangevraagd. Vanavond moet die nog binnenkomen... Vervangen van de sensor is dus even uitgesteld om eerst te zien wat de update doet. Wordt vervolgd...
Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1121
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

Als het contact van de remschakelaar heel even inkomt dan heb jij dat niet gezien maar de elektronica van je Stromer wel kan dus nog heel goed een slecht contact zijn.
Neemt niet weg dat het serieus balen is zo'n dure fiets, en dat doet hij niet wat je er van verwacht.
Hopelijk vinden ze snel het probleem...
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
Plaats reactie