Claxon maakt geluid zonder accu

Plaats reactie
WinemakersLand
Pro
Pro
Berichten: 25
Lid geworden op: 15 okt 2019, 13:54

Vandaag weer mijn fiets in de garage in de touwen gehangen om de ketting en tandwielen een beurtje te geven. Maar het valt mij op dat de claxon geluid produceert als de fiets in een hogere versnelling staat en de trappers redelijk vlot worden rondgedraaid. Ik dacht eerst dat dit kwam door de resonantie van de touwen op de houten balken van de garage. Maar op een kort proefritje zonder accu erin, maakte hij ook geluid. Is dat normaal???
Met de accu erin en de fiets aan (zonder trapondersteuning) geeft de claxon geen geluid.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Dat is normaal. Is de diefstalbeveiliging, spanning daarvoor wordt geleverd door je motor die als dynamo fungeert. Op een Stromer moet je dus niet gaan fietsen zonder accu.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
WinemakersLand
Pro
Pro
Berichten: 25
Lid geworden op: 15 okt 2019, 13:54

Ah helder. Ik had al zo'n vermoeden, maar kon het niet in de handleiding vinden.
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

WinemakersLand schreef: 30 nov 2019, 15:24 Met de accu erin en de fiets aan (zonder trapondersteuning) geeft de claxon geen geluid.
Imho heb je dan niet de mogelijkheid om de ondersteuning uit te schakelen ... is dat bij jouw SP anders ?
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
WinemakersLand
Pro
Pro
Berichten: 25
Lid geworden op: 15 okt 2019, 13:54

Op mijn ST1x kan je inderdaad fietsen zonder ondersteuning, met de accu erin. Met ondersteuning 1 nogmaals op - drukken schakelt de ondersteuning uit. Zo fiets ik meestal 's ochtends naast mijn partner op haar standaard e-bike met fietskar erachter met de kinderen er in. Zonder ondersteuning haal ik op vlak terrein nog makkelijk 25km/h op de teller. Nu weet ik dat je een Stromer ook als standaard e-bike kunt kopen, maar what's the point???
mrstrom

WinemakersLand schreef: 02 dec 2019, 08:29 Op mijn ST1x kan je inderdaad fietsen zonder ondersteuning, met de accu erin. Met ondersteuning 1 nogmaals op - drukken schakelt de ondersteuning uit. Zo fiets ik meestal 's ochtends naast mijn partner op haar standaard e-bike met fietskar erachter met de kinderen er in. Zonder ondersteuning haal ik op vlak terrein nog makkelijk 25km/h op de teller. Nu weet ik dat je een Stromer ook als standaard e-bike kunt kopen, maar what's the point???
Dit zit ook op de ST3 hoor. Maar tijden niet gebruikt ;-) kan zijn dat het nu niet meer zo werkt.
Plaats reactie