Box op bagagedrager : Iemand idee ?

helmuteke
Rookie
Rookie
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 nov 2019, 18:12

Deze week teken ik bestelbon st1 le. Deze dient vooral woon werk en dienstverplaatsingen. Ik moet altijd een laptop meezeulen , dus heeft iemand een tip voor box , koffer op bagedrager. Liever geen zijzakken
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Geen zijdelingse fietstas(sen) ? :bn:
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
helmuteke
Rookie
Rookie
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 nov 2019, 18:12

Collegas op werk die hiermee rijden raden het af , zouden blijkbaar tegen hielen komen.

Als jullie ander idee hebben . . . Graag
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

helmuteke schreef: 27 nov 2019, 20:12 Collegas op werk die hiermee rijden raden het af , zouden blijkbaar tegen hielen komen.
Heb met mijn maat 47 nergens last van :bn:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

helmuteke schreef: 27 nov 2019, 20:12 Collegas op werk die hiermee rijden raden het af , zouden blijkbaar tegen hielen komen.

Als jullie ander idee hebben . . . Graag
90% van de verkochte tassen zijn zijtassen schat ik. Als de tas de juiste vorm heeft (iets afgeschuind), correct op de drager is geplaatst (niet te ver naar voren) en als iemand zijn trappers normaal gebruikt, dan kom je niet tegen de tassen aan.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
JeroenB
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 118
Lid geworden op: 11 sep 2019, 18:23

Ik zou ook liever een koffer hebben.
Zijtassen kan je wel zo monteren dat je met je hielen er niet tegen komt en ik heb een heel grote fietstas. (hangt misschien van model tot model af)

Maar met een 3.5 kg zware 17" laptop merk ik dat de fiets toch wat zwalpt als er oneffenheden in de weg liggen door de assymetrische belasting. Een koffer op het bagagerek lijkt me een betere oplossing maar ik heb nog geen koffer gevonden die groot genoeg is.
3500km. De honeymoon is nu voorbij: nu wordt onze relatie serieus. We zullen goede en slechte dagen tegemoet gaan, maar samen komen we er wel door. :ba :bp:
Jorismak
Expert
Expert
Berichten: 136
Lid geworden op: 09 okt 2019, 18:39

je hebt een tas die bovenop een racktime drager klikt.

Soms zelfs nog helemaal uit te vouwen zodat het lijkt op een bikepacking-avontuur :).

Snapit, zo heette het:


(En ga nu niet net zoals in het filmpje een houten kistje monteren met een click adapter op je Stromer :P).

Een erg expandable versie was hier: https://newlooxs.nl/product/sports-trunk-bag-racktime/
Iemand anders op het forum heeft het ooit gehad over die tas (of eentje die er op lijkt).

Maar ik zie bij Amazon.de bijvoorbeeld ook koffertjes: Racktime box


Er zijn vast nog meer van dit soort opties, dus zie het als inspiratie en ga zelf even rondkijken :)
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Er zijn racktime-“connectors” te koop, die je op van alles kan monteren. Als je even zoekt op dit forum, vind je wel wat ik bedoel. Met die connectors kun je dus alles geschikt maken.

Als je op racktime zoekt, dan vind je bijvoorbeeld deze post of je vind deze bijdrage. :mrgreen:
Witte ST3 van maart 2019
joost
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 102
Lid geworden op: 23 dec 2017, 21:53
Locatie: Dordrecht
Merk SP: Stromer ST3

Heb zelf een Vaude tas gehad met snap-it systeem. Paste met moeite dioganaal mijn MacBook 11” in. Wiebelde alle kanten op aangezien laptop niet vlak op de bodem lag. Ben snel terug gegaan naar een zijtas.

Zou een 17” workstation ook niet zo snel vervoeren. Als er nog een ouderwetse harde schijf in zit al helemaal niet.
🇳🇱 Stromer ST3 2020 Deep Black 🚀
Bodyfloat
Onno
Rookie
Rookie
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 okt 2019, 10:51

Ik heb ook altijd mijn laptop bij me. De Stromer heeft geen vering, dus je laptop achterop is vragen om moeilijkheden. Hij zit in mijn rugzak.
Plaats reactie