Testweek ST1 X

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22832
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Stromend schreef: 29 sep 2017, 15:55 Ik zit door m'n beenlengte aan de bovenkant van de range van de 20. Een 22 zou prima kunnen.
Ik snap dat je aan een budget gebonden bent, maar als je keuze voornamelijk maakt op basis van wel/geen demo model beschikbaar, dan zit je misschien straks met je bovenlichaam niet helemaal comfortabel.

Volgens mij kun je het beste een goeie bike-fitting laten doen. Als je naar verhouding lange benen hebt en een kort bovenlichaam en daardoor precies tussen twee frame-maten in zit, dan lijkt het me van groot belang om te kijken welke frame-maat i.c.m. welke aanpassingen (bijvoorbeeld de stand van het zadel en de lengte/hoek van de stuurpen) de beste voor jou is.

Ik heb hetzelfde "probleem": naar verhouding lange benen, kort bovenlijf, en ik ben ook nog een kleintje met mijn 1,64m. Om die reden heb ik het frame van de randonneur van de Utrechtse fietsfabrikant Snel, waarop ik de halve wereld over ben gefietst, op maat laten maken. Dat gaat natuurlijk niet met een Stromer, maar ik zou daarom dus wel eerst de frame-maat en eventuele aanpassingen bepalen, en dán op zoek gaan naar de Stromer die in jouw budget past.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1710
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

Dank voor je reactie Stromeur.
Vanmorgen extra gelet op de zit op de 20" ST1X. Het zadel dat gemonteerd is staat te ver naar voren voor mij op deze maat.
Voor de beste zit schuif ik nu aan de achterkant van het zadel maar hierdoor is de ondersteuning van het zadel beperkt.
Voor de terugweg zet ik het zadel 1-2 cm naar achteren om te voelen hoe dit zit.
Morgenochtend nog 1 keer met deze fiets naar het werk en daarna draag ik hem aan een collega over.

Vanmorgen met de wind mee hield ik nog 61% batterijcapaciteit over. Vorige week was dit 41%. Da's een fors verschil waardoor de factor wind heel evident is.
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22832
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Klopt, de wind scheelt enorm in verbruik. Jammer zeg dat je testperiode nu alweer bijna voorbij is. Gaat veel te snel zoiets. Geniet er nog maar even van!
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1710
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

Vanmorgen afscheid genomen van de test Stromer. Een collega gaat er mee fietsen.
Na een week is me duidelijk wat de fiets in huis heeft en hoe ik zou willen dat een configuratie er voor mij zou uit zien.

De FM gaat een opstelling voor me maken. Ben benieuwd.

Ben nu dus weer Stromerloos en ga vooralsnog verder op mijn vertrouwde Riese & Müller Cruiser HS
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1710
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

De fietsenmaker tegenover mijn werk heeft me een mooi aanbod gedaan voor een nieuwe zwarte ST2 22" afgeleverd met de Conti Wintercontact 2 en voor de zomer de Conti's Top Contact.

Mijn LUMA Art4 ringslot wordt dan bij inruil overgezet en de Bodyfloat komt na de groepsinkoop later.

Dikkenberg kan me met een mooie aanbieding op de Solar Impulse (helaas 20") nog van gedachten veranderen... Benieuwd wat het gaat worden.

Spaarvarken gaat een spannende week in.
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
greysleep
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 sep 2017, 17:28
Locatie: Zutphen
Merk SP: Stromer st1

Hoi Stromend.
Ik ben me ook aan het orienteren maar wacht nog op een lease constructie die mijn werkgever aan het bedenken is en de komende maand gereed moet zijn.
Vooralsnog is de aanschaf nog even te duur maar mag ik vragen wat het aanbod van je fietsenmaker is? Zit deze toevallig in Warnsveld?
Groet
Marco
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1710
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

Het spaarvarken is gered. :cool2:
De aankoop is uitgesteld.
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Plaats reactie