Sleutel verwijderen bij uitgenomen batterij

Ena1968
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 277
Lid geworden op: 28 jul 2019, 14:28

Kan je bij een uitgenomen batterij het sleuteltje ook verwijderen? En zo ja, hoe gaat dit dan? Want mij lukt het niet :oops:
Opzij, opzij, opzij, we hebben ongelooflijk veel haast. :cool2:
Gebruikersavatar
brommert
Pro
Pro
South Africa
Berichten: 32
Lid geworden op: 04 aug 2019, 09:38
Locatie: Noord-Brabant

Hier is al meer over geschreven. Overkomt mij ook. Je hebt de sleutel te ver doorgedraaid. je moet hem met enige kracht terugdraaien. Voelt niet goed maar kan toch zonder problemen.
If it looks like a bike, it moves like a bike and it sounds like a bike...it's probably a bike.
Ena1968
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 277
Lid geworden op: 28 jul 2019, 14:28

Dan ga ik het straks even proberen. Maar ik heb niet de indruk dat ik de sleutel te ver draai, want als ik de batterij terugplaats, klikt hij er zo uit.
Opzij, opzij, opzij, we hebben ongelooflijk veel haast. :cool2:
Jorismak
Expert
Expert
Berichten: 136
Lid geworden op: 09 okt 2019, 18:39

Heeft - volgens mij, weinig ervaring - ook niet te maken met te ver doordraaien.
Ik kreeg bij de levering van mijn ST1x de uitleg dat dat altijd heel moeilijk gaat. Een beetje induwen, en toch wat meer kracht zetten dan je zou denken de eerste keer.. en het wordt vanzelf soepeler denk ik.

De leen-ST1x die ik had voor aanschaf van mijn 'echte' had hier totaal geen last van.
Wiebe
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1030
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:50
Locatie: Gouda
Merk SP: Klever N Rogue
Km-stand: 7000

Het iets verder doordraaien waardoor de sleutel blijft zitten is een officiële feature.
Zie vanaf 1:20.



Wat wij dus allemaal willen, sleutel niet in het slot als de accu er niet in zit, is dus alleen te bereiken door de sleutel dus eigenlijk niet ver genoeg door te draaien :bn:

En (bijna) iedere nieuwe eigenaar schrikt zich lam wanneer hij/zij de sleutel niet meer soepel teruggedraaid krijgt na het openen van het accuvak :bj
Stromer St1X dec 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 43506 and not counting anymore.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.
Jorismak
Expert
Expert
Berichten: 136
Lid geworden op: 09 okt 2019, 18:39

Kreeg het dus zelfs als officiële uitleg bij levering door QicQ :)
Gebruikersavatar
brommert
Pro
Pro
South Africa
Berichten: 32
Lid geworden op: 04 aug 2019, 09:38
Locatie: Noord-Brabant

Blijft vreemd dat je de sleutel op je fiets zou moeten laten zitten wanneer je op een openbare plek je accu uit je fiets haalt. Om maar niet te spreken van het niet af kunnen sluiten van je accuvak. Maar daar is al genoeg over geschreven. :roll:
If it looks like a bike, it moves like a bike and it sounds like a bike...it's probably a bike.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

brommert schreef: 28 okt 2019, 16:49 Blijft vreemd dat je de sleutel op je fiets zou moeten laten zitten wanneer je op een openbare plek je accu uit je fiets haalt.
Dat hoeft dus ook niet. Daar ging het nou net over.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Jorismak
Expert
Expert
Berichten: 136
Lid geworden op: 09 okt 2019, 18:39

@Wiebe

Je hebt gelijk, heb het even uitgeprobeerd. Je hoeft echt maar een heel klein beetje te draaien en het vak floept open, en dan kan je de sleutel er zonder geweld zo uithalen.

Zo leer je nog eens wat :P.
WinemakersLand
Pro
Pro
Berichten: 25
Lid geworden op: 15 okt 2019, 13:54

Ah weer wat geleerd vandaag. Bij mij hetzelfde probleem, blijkbaar ook te ver doorgedraaid. Was in de veronderstelling dat dit kwam doordat er geen accu in de fiets zat en heb dus zo'n accu dummy bij Jroen besteld. Al leek mij dat ook een beetje raar, aangezien je sleutelbos dan aan je fiets hangt te bungelen.
Plaats reactie