Rammel Nieuwe St1X

canonsvogel
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 16
Lid geworden op: 20 okt 2019, 15:39
Merk SP: Stromer st1x
Km-stand: 1000

hallo,

Ik heb sinds woensdag de St1X in bezit.
Ik heb deze keuze gemaakt op advies van mijn andere topic.
Bedankt hiervoor!

Nu merkte ik direct bij het wegrijden dat er een luide rammel te horen was. Ik had het ringslot weggehaald (Abus 5750) en het probleem was opgelost.

Nu hoor ik echter een minder duidelijke rammel die alleen te horen is als je het hoofd draait (zodat je de wind niet hoort). het klinkt alsof er een schroefje los ligt in het frame.
Het vouwslot is het niet, ik heb deze er al uit gehaald en geprobeerd zonder effect.
Verschillende bandenspanningen heb ik ook al geprobeerd.

wat zou het toch kunnen zijn aangezien ik me mateloos aan dit soort dingen kan ergeren.

Alvast bedankt,
canonsvogel
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Lastig, kan echt van alles zijn.

Ik heb eens een rammeltje aan de voorzijde gehad, dat ook klonk als een schroefje. Wat bleek: er zal een stukje popnagel in het voorspatbord (was een tip van de dealer, schijnt soms voor te komen). Oplossing: eindstukje bovenaan en onderaan je spatbord verwijderen en met iets langs door de holten van je spatbord steken. Ik heb wat gepokerd met een lange tie-wrap. Er kwam inderdaad een stukje popnagel mee naar buiten. Weg rammel.

Long shot, want de ene rammel is de andere niet, maar het is het proberen waard.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
canonsvogel
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 16
Lid geworden op: 20 okt 2019, 15:39
Merk SP: Stromer st1x
Km-stand: 1000

Hallo,
Bedankt voor uw reactie. Ik zal het eens bekijken als ik tijd heb.
Een extra iets wat me te binnen schiet. Als dit gerammel er is vibreert de fiets ook. Dit is te voelen aan het frame maar ook het zadel trilt dan wat.

Met vriendelijke groet,
canonsvogel
Wiebe
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1030
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:50
Locatie: Gouda
Merk SP: Klever N Rogue
Km-stand: 7000

Check even of de spatborden goed vastzitten.
Of de nummerplaat houder goed zit.
Stromer St1X dec 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 43506 and not counting anymore.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.
canonsvogel
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 16
Lid geworden op: 20 okt 2019, 15:39
Merk SP: Stromer st1x
Km-stand: 1000

Hallo,
Ik heb alle schroeven gecontroleerd inclusief spatborden (De rem en versnellingsschroeven blijf ik maar vanaf).

Ik heb ook het kenteken gecontroleerd.
Gebruikersavatar
Strobart
Runner-up
Runner-up
Berichten: 21
Lid geworden op: 14 sep 2019, 23:08
Locatie: Usquert

Lastig zo’n rammel. En al helemaal als je er niet achter komt waar die zit! Ik ervaar zelf een vibratie bij het voorwiel (?) maar ben er nog niet achter waar die precies vandaan komt. Mijn remmen lopen in elk geval niet (meer) aan. Heb het idee dat de remblokjes vibreren bij bepaalde snelheden. Zal mijn FM ernaar vragen bij de eerste beurt. In de tussentijd gebruik ik maar een headset met muziek voor onderweg, dan erger ik mij er ook niet aan. Succes met de zoektocht...
Stromer ST1x - 814 Wh - Charcoal - Kinekt Bodyfloat - Ortlieb Back Roller Urban Pepper - Abus ACE 2.0 Black - Seal Skins UltraGrip | Stromer. Close, but no guitar |
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Rammelt hij ook als de fiets hangt of alleen onder belasting?
(er zou ook iets in de velg kunnen zitten)
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
canonsvogel
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 16
Lid geworden op: 20 okt 2019, 15:39
Merk SP: Stromer st1x
Km-stand: 1000

De rammel is alleen te horen bij het rijden van de fiets. Er is niets te horen als je gaat schudden of wat dan ook met de fiets bij stilstand.
Gert1960
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 99
Lid geworden op: 03 nov 2018, 16:22
Locatie: Amersfoort
Merk SP: St1x
Km-stand: 15.000

Bij mij raakte de ketting de kabel van de derailleur, in de laagste versnelling. Tiewrap, klaar.
ST5 2021, XL. Accu 983. Spurcycle. Amersfoort-Utrecht.
Gebruikersavatar
brommert
Pro
Pro
South Africa
Berichten: 32
Lid geworden op: 04 aug 2019, 09:38
Locatie: Noord-Brabant

Je zegt dat je alle schroeven hebt nagelopen. Zou het desondanks kunnen dat je spatbord aan een kant lager gezakt is waardoor hij tegen je band komt. Dat was bij mij het geval. Ook een ST1x.
If it looks like a bike, it moves like a bike and it sounds like a bike...it's probably a bike.
Plaats reactie