Trapondersteuning weg - TMM Sensor

Plaats reactie
Evert
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 41
Lid geworden op: 04 sep 2019, 09:22
Locatie: BE

Na 3 weken en bijna 500km is afgelopen weekend mijn trapondersteuning weggevallen.

Het gebeurde een eerste keer middenin een lange rit, geen enkele support meer. Na een km of zo doortrappen sprong het plots terug aan tot thuis (gelukkig :) ) Echter 's avonds was het probleem terug. Na een paar keer heropstarten ging de ondersteuning terug aan, en de heenrit 's nachts was gelukkig ook zonder problems. Gisteren echter niet meer aan de praat te krijgen, slechts een korte minuut was er ondersteuning, voor de rest zwoegen zonder reactie. Ook de 'Calibrate' optie deed het niet en gaf een foutmelding :bh:

Dankzij alle kennis hier via het forum in het Service menu geraakt, en fail van de TMM sensor gezien.
Maar van de uitleg snap ik natuurlijk niet veel

Afbeelding

Vandaag snel even met Nederlandse FM gebeld en die kan het vrijdag (al) komen herstellen bij mij thuis, wel zo fijn. Ik probeer nog eens te checken bij een Belgische dealer in de buurt - ik heb er ooit toch eens een nodig - maar denk niet dat die sneller zouden kunnen. Iemand ervaring met Veldome of Chamizo?

Ik mis mijn machine nu al :bi
Stromer ST1X 20" Ocean Blue 983 + Kinect Seatpost 2.1 / Ergon GS1 / Spatbordverlenger 150mm / Ortlieb FREE / Lazer Anverz Mips + Stromer SmileyFace
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

De TMM sensorwaarde is "out of range". En dat klopt, want die moet voor de ST1 X tussen de 1 en de 2V liggen, terwijl de jouw op 0.24V zit, veel te laag dus.

Via het Service Menu kun je de Offset resetten. Misschien lost dat het probleem op, maar dat zou ook tijdelijk kunnen zijn. Ook kun je controleren of de bouw van de achterwiel-as nog op het juiste moment is aangedraaid.

Als dat het allemaal niet is, dan is het een goeie zaak dat de FM ernaar kijkt.

Velodome is een uitstekende Stromer dealer, staan mensen in de werkplaats met verstand van zaken. Chamizo ken ik verder niet.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
dvdk
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 126
Lid geworden op: 02 aug 2017, 18:56
Locatie: België

Stromeur schreef: 21 okt 2019, 22:11 De TMM sensorwaarde is "out of range". En dat klopt, want die moet voor de ST1 X tussen de 1 en de 2V liggen, terwijl de jouw op 0.24V zit, veel te laag dus.

Via het Service Menu kun je de Offset resetten. Misschien lost dat het probleem op, maar dat zou ook tijdelijk kunnen zijn.
Offset spanning beneden 0.5 volt worden niet meer aanvaard. Reset van de TMM sensor geeft geen oplossing.
Vermoedelijk staat de beweegbaarheid van de TMM de sensor vast.
Achterwiel los zetten, onderhoud TMM sensor ophanging en uitlezen TMM spanning kunnen een tip geven van het onderliggend probleem.
Succes.
Evert
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 41
Lid geworden op: 04 sep 2019, 09:22
Locatie: BE

ondertussen is de sensor in zijn geheel vervangen (onder garantie uiteraard).

Wel lekker dat de FM gewoon tot aan je deur komt :cool2:
Heel veel geleerd van de fiets door de herstelling van dichtbij te kunnen volgen

Vandaag lang toertje gedaan en alles stroomt terug lekker door! :d3:
Stromer ST1X 20" Ocean Blue 983 + Kinect Seatpost 2.1 / Ergon GS1 / Spatbordverlenger 150mm / Ortlieb FREE / Lazer Anverz Mips + Stromer SmileyFace
Plaats reactie