batterijprobleem

Hans B
Expert
Expert
Berichten: 104
Lid geworden op: 10 aug 2018, 17:33
Locatie: Zoetermeer

Beste, ik krijg de foutmelding E210001 , dat de connectoren van de batterij niet in orde is.
Echter ik zie geen gekke dingen en alles is schoon.

Nu uitzoeken of mijn batterijlader het probleem is?
Is er iemand met een Stromer fiets in Zoetermeer of omgeving, waar ik mijn vrijwel nieuwe accu voor paar uur aan de lader mag leggen?
Dan kan ik iig uitsluiten waar het aan ligt. (Ik zelf vermoed dat mijn acculader niet in orde is...ik hoor hem ook niet als ik de accu aan de lader leg)
Alvast vriendelijk bedankt

mvg Hans
Just think of happy thoughts and you'll fly (Peter Pan )
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Hans B schreef: 23 sep 2019, 15:48 Beste, ik krijg de foutmelding E210001 , dat de connectoren van de batterij niet in orde is.
Echter ik zie geen gekke dingen en alles is schoon.
Het kan ook nog een draadbreukje zijn, of een klein deeltje "iets" dat je niet ziet met het blote oog. Heb je de contacten (dus die aan de accu en het chassisdeel in het accu-vak) al schoongeblazen met perslucht?
Hans B schreef: 23 sep 2019, 15:48 Nu uitzoeken of mijn batterijlader het probleem is?
Dit probleem wordt niet veroorzaakt door je lader. De lader slaat niet aan omdat de accu geen goed contact maakt met de Stromer en dus krijgt de lader geen seintje dat-ie wat moet gaan doen. Probeer je accu eens buiten de Stromer op te laden.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Hans B
Expert
Expert
Berichten: 104
Lid geworden op: 10 aug 2018, 17:33
Locatie: Zoetermeer

Zowel aan de fiets opgeladen en los aan de lader. Beiden bood geen oplossing. De lader blijft knipperen..zonder te zoemen zoals die gewoonlijk wel doet. Dank voor het meedenken (y)
Just think of happy thoughts and you'll fly (Peter Pan )
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Oké, dan zit het dus in het contact van de accu (wat ik op basis van de foutmelding denk) of in de lader (wat jij al dacht). Kun je niet even aan een andere lader bij je FM testen? Van wanneer is je bike? Heb je nog garantie?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Hans B
Expert
Expert
Berichten: 104
Lid geworden op: 10 aug 2018, 17:33
Locatie: Zoetermeer

Morgen inderdaad naar de dealer. Net 1 jaar oud
Just think of happy thoughts and you'll fly (Peter Pan )
Hans B
Expert
Expert
Berichten: 104
Lid geworden op: 10 aug 2018, 17:33
Locatie: Zoetermeer

Het lijkt erop dat de accu zelf het probleem is.
Deze heb ik elke week trouw bijgeladen in die 3 weken dat ik niet heb kunnen fietsen door omstandigheden.
Staat die in de avond nog op actieradius 70 km, in de ochtend blijkt die compleet leeg te zijn toen ik naar mijn werk wilde fietsen...echt weird dit!
Heb hem nu weggebracht naar de dealer. Afwachten dus maar
Just think of happy thoughts and you'll fly (Peter Pan )
Gebruikersavatar
brommert
Pro
Pro
South Africa
Berichten: 32
Lid geworden op: 04 aug 2019, 09:38
Locatie: Noord-Brabant

Hans B schreef: 04 okt 2019, 10:33 Het lijkt erop dat de accu zelf het probleem is.
Deze heb ik elke week trouw bijgeladen in die 3 weken dat ik niet heb kunnen fietsen door omstandigheden.
Staat die in de avond nog op actieradius 70 km, in de ochtend blijkt die compleet leeg te zijn toen ik naar mijn werk wilde fietsen...echt weird dit!
Heb hem nu weggebracht naar de dealer. Afwachten dus maar
waarom zou je je accu bijladen als je niet fietst. Het volstaat dan toch je accu op spanning van tussen de 30-80% te laten staan?
If it looks like a bike, it moves like a bike and it sounds like a bike...it's probably a bike.
Hans B
Expert
Expert
Berichten: 104
Lid geworden op: 10 aug 2018, 17:33
Locatie: Zoetermeer

Je wilt toch niet dat je accu volledig ontladen is? Dus 1 x in de week bijladen volstaat dan in mijn ogen.
Just think of happy thoughts and you'll fly (Peter Pan )
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Als de fiets *uit*staat, of de accu er zelfs uit is dan volstaat het ruimschoots om eens in de paar maanden de accu bij te laden.

Als je de fiets een aantal maanden niet gaat gebruiken:
- accu volledig opladen
- 5-10 km fietsen op volle ondersteuning om te zorgen dat de accu niet meer vol is
- fiets volledig uit zetten (dus geen standby oid)
- accu zo koel mogelijk wegleggen (let op: koel, niet koud).
- de zelfontlading is nu als het goed is enkele procenten per maand, dus tussentijds bijladen hoeft pas na 4 maanden oid
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

FreddyH schreef: 05 okt 2019, 19:19 - accu zo koel mogelijk wegleggen (let op: koel, niet koud).
Stromer adviseert "kamertemperatuur" voor langdurige opslag. Dat zal een graad of 20 zijn en dat noem ik niet koel.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie