batterijprobleem

Jorismak
Expert
Expert
Berichten: 136
Lid geworden op: 09 okt 2019, 18:39

(ik rij 30km met 50% gebruik van een blauwtje. Soms 10% meer, soms 10% minder. Wel op standje 3)

Mijn st1x wou een keertje helemaal niet meer aan. Accu er in in de fietsenstalling, klep dicht. Power button doet niks. Nog geen 2 weken oud .
Accu er uit, blazen op de connector en even met vingers er langs. Blazen in het accuvak. Maar niks.

Kwartier later (na meerdere pogingen) werd er gevraagd of de connector in het accuvak nog goed vast zat. Dus er aan gevoeld en gewiebeld.
Daarna ging de fiets opeens aan en doet het sindsdien ook goed.

Er zat dus een vuiltje in het accuvak wat niet weg gaat door er in te blazen. Ik heb het niet kunnen zien maar blijkbaar was het genoeg om gewoon niet aan te willen gaan. Zo klein, zo veel impact :).

Sindsdien wel gelijk gezorgd dat m'n accuvak niet meer open blijft staan.
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Contacten grondig reinigen met perslucht, microvezeldoek, wattenstaafje en contactspray klaart (meestal) de klus. ;)
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1594
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

Behalve wanneer er een schroefje losschiet van het sluitingsmechanisme en onderin de accubak beland........ :av
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
RenevB
Runner-up
Runner-up
Berichten: 10
Lid geworden op: 30 jan 2018, 11:29

Beter nog om met goede magnetische schroevendraaier even rond het contact te gaan. Pak je het meeste zo mee.

Vergelijkbare ervaring hier met ijzervijlsel nadat ik lader op Mn werkbank liet slingeren...
Wimst
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 57
Lid geworden op: 26 dec 2018, 18:12
Locatie: Zutphen
Merk SP: Stromer
Km-stand: 62000

Hallo, ook ik had dit probleem, sindsdien laat ik de connectoren nooit meer onbedekt, dus accu eruit, klep dicht en zak om de accu! Wim
St7
Plaats reactie