ST1X in 20" vs 22"

Ambiorix
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 29
Lid geworden op: 10 okt 2018, 15:39
Locatie: Geel
Merk SP: ST1X
Km-stand: 14000

Ik ben 180 cm en heb een 22 genomen. Heb op beide testgereden (20 en 22) en voelde intuïtief dat de 22 beter zat. Volgens mij heeft veel inderdaad te maken met lengte van je benen en bovenlichaam. Ondertussen >6000 km gereden en nog geen spijt gehad.
Ik zou niet te veel luisteren naar wat er theoretisch moet/voorgesteld wordt maar gewoon proberen en nemen wat je zelf beste vindt.
Groeten
HHV
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 35
Lid geworden op: 24 sep 2019, 16:37
Merk SP: Stromer ST3

Klopt helemaal, jou ervaring met tot nu toe de mijne. Ik ben ca. 183 en ook voor de XL gekozen. Wel een ST3 maar weet niet of dat een verschil is met de ST1. Heb inmiddels een paar honderd km gereden en erg tevreden over mijn keuze. Je moet idd op je eigen gevoel afgaan, aangevuld met advies en ervaring van een dealer/ kenner. Uiteindelijk moet je er zelf op fietsen en zelf gewoonweg de juiste keuze maken. Jou gevoel kan niemand voelen.
Gebruikersavatar
brommert
Pro
Pro
South Africa
Berichten: 32
Lid geworden op: 04 aug 2019, 09:38
Locatie: Noord-Brabant

WinemakersLand schreef: 16 okt 2019, 16:25 Maar merkte wel duidelijk meer druk op de polsen.
Volgens mij geeft een grotere framemaat niet meer druk op de polsen. Je zet je zadel namelijk relatief lager (dus lager boven je frame en lager boven je stuur) op de 22" tov de 20". Dat compenseert dan de wat grotere afstand tussen zadel en stuur.
Ik ben 1.86 en heb een 22". :ay
If it looks like a bike, it moves like a bike and it sounds like a bike...it's probably a bike.
Stefan
Rookie
Rookie
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 nov 2019, 22:10

Ik heb een 20’ en ben 1.88. Deze combinatie gaat prima. Rijd ook veel op MTB en Race, altijd lastig kantelpunt. Stuk proefrijden is wel zo handig.
Plaats reactie