Stand 2 alles op max

Plaats reactie
Ambiorix
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 29
Lid geworden op: 10 okt 2018, 15:39
Locatie: Geel
Merk SP: ST1X
Km-stand: 14000

Hoi ST1x vrienden!
Ondertussen al vlot over de 5000 km en nog altijd evenveel plezier !
Sinds vorige week volgende aan de hand : ik rij normaal altijd op stand 2 waar ik in de app alles op max heb staan (snelheid, koppel en beweeglijkheid). Nooit niks problemen mee gehad maar sinds vorige week vastgesteld dat hij vanaf 43,5 km/h (op de omni) inhoudt en niet meer sneller wil. Als ik hem in stand 3 zet, dan gaat hij met zelfde inspanning te leveren vlot naar 45,0 km/h. In de stand 2 deed hij dat voorheen ook. Heb in app al gespeeld met de instellingen en de Stromer pikt de zaken die ik daar aanpas perfect op, dus de koppeling met de Stromer is er.
Iemand gelijkaardigs vastgesteld - gekoppeld aan een recente update misschien?
Groeten
Ambi
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Heb je recent een FW update gehad? Heb je (al dan niet) na die update de trapsensor al opnieuw gekalibreerd?

Als het antwoord 2x "ja" is of "nee" + "ja" is, dan zou ik de vraag aan je dealer voorleggen. Kan zijn dat Stromer de snelheid in stand 2 heeft afgetopt, maar ik zou dat toch vreemd vinden.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Barry
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 601
Lid geworden op: 22 jun 2018, 19:26
Locatie: Amersfoort
Merk SP: Stromer ST5 (2)
Km-stand: 20.000

Staat de ondersteuning in de omni zelf ook op maximaal? Een keer deze op 80% zetten, OK aantikken en weer terug naar 100% zetten was vanochtend op mijn ST5 de oplossing nadat ik het gevoel had dat ie inhield (waarschijnlijk door de hitte van gisteren, toen ontstond het euvel bij mij. Had dit gedaan nadat kalibratie en offset niet werkten).

Misschien ook nog eens de offset resetten in het servicemenu?
ST5 XL (v2) met bagagedrager (jan '22), voorheen: ST5 XL (v1) ('18-'21) | Kinekt | Spurcycle | Jroen's spatbord 175mm | Giro Bexley MIPS | Ortlieb High Vis. zwart | Feedback Sports Pro-Elite | woon-werk-woon = 74km | 20.000km and counting
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Ik heb een ST3 en datzelfde ervaren na FW update 4.1.3.3 (uit mijn hoofd). Ik heb vragen aan mij FM gesteld, maar die hoorde dit voor het eerst, dus daar heb ik vooralsnog niks aan. Volgende week heb ik voor iets anders een afspraak staan en dan kom ik zeker nog op dit punt terug. Word vervolgd, wat mij betreft.
Witte ST3 van maart 2019
Ambiorix
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 29
Lid geworden op: 10 okt 2018, 15:39
Locatie: Geel
Merk SP: ST1X
Km-stand: 14000

Barry, kalibreren had ik ook al gedaan. Ga nog eens wat met de instellingen spelen en als niet helpt, binnenkort eens langs de dealer :ay !
Bedankt voor de snelle reacties !
Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

Wat is het nut dat je alles op max zet in stand 2 tov stand 3?
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Geen idee hoe het nu is, maar dik twee jaar geleden was alles op max in stand 2 nét een tikkie zuiniger dan stand 3.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

In stand 2 heb ik niet alle schuifjes maximaal staan, waardoor stand 2 voor mij natuurlijker (meer als een fiets) aanvoelt. Uiteraard moet je op een niet-elektrische fiets veel meer energie leveren, maar voor mij is dat de belangrijkste reden om in stand 2 te fietsen. Een bijkomend mooi voordeel, is dat de fiets ook nog eens zuiniger rijdt.

Om in stand 2 te fietsen vind ik het wel belangrijk dat je daar wel de maximum snelheid mee kunt halen, zonder dat je ergens in dat proces door de elektrische rem wordt tegengewerkt.
Witte ST3 van maart 2019
Plaats reactie