Regen is juist een extra motivatie om te gaan fietsen, dan zijn de files het ergst omdat we met z'n allen een stel watjes zijn geworden die van een druppel regen smelten
ST1X is onderweg!
- FreddyH
- Veteraan
- Berichten: 9406
- Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
- Locatie: regio Eindhoven
- Merk SP: Klever X-Speed α
There was never a good war, or a bad peace
[Benjamin Franklin]
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22960
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Niks van aan trekken. Onbekend maakt onbemind. Er zijn ook bedrijven waar inmiddels tientallen speed pedelecs in de fietsenstalling staan en waar werkgevers keurig laadpunten voor hun medewerkers inrichten.
Je collega's stappen straks weer gefrustreerd in de file, terwijl jij onderweg naar huis heerlijk je hoofd leeg fietst. Bij alle bedrijven moet iemand de eerste zijn
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
In het service menu de trapsensor offset resetten. Die offset verloopt soms (zeker als de fiets net nieuw is, kan het zijn dat deze tijdens transport/opslag verlopen is).
38 km enkel, 3x per week
ST2 2018, 983 Wh zwart + CTCW2P 26x2.2” + Ortliebs + Kinekt 2.1 + Cratoni Vigor + Abus Pedelec 2.0 Ace + Van Zijp + Ergotec M88
ST1X 2017, 983 Wh wit + Schwalbe BB + Kinekt 2.1 + Lazer Anverz + Van Zijp + Ergotec M88
ST2 2018, 983 Wh zwart + CTCW2P 26x2.2” + Ortliebs + Kinekt 2.1 + Cratoni Vigor + Abus Pedelec 2.0 Ace + Van Zijp + Ergotec M88
ST1X 2017, 983 Wh wit + Schwalbe BB + Kinekt 2.1 + Lazer Anverz + Van Zijp + Ergotec M88
Zal het straks eens doen. Wat zijn normale waardes? Ik meen dat ik zag staan dat de waardes rond de 1.360 stonden ofzo. Of zit ik op de verkeerde plek?
Stromer ST1X 2019 Charcoal Orange
Geveerde voorvork, BodyFloat, Cateye BM-45, SP Connect + Handlebar mount, Lezyne Fully Loaded, Ergon GP5, Van Zijp spatlap, Spurcycle, Ortlieb Back-Roller High Visibility x2, Lazer Anverz
Geveerde voorvork, BodyFloat, Cateye BM-45, SP Connect + Handlebar mount, Lezyne Fully Loaded, Ergon GP5, Van Zijp spatlap, Spurcycle, Ortlieb Back-Roller High Visibility x2, Lazer Anverz
-
- Veteraan
- Berichten: 695
- Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03
De andere zaken die je aankaart zijn al besproken.
Ivm het blijven remmen nadat jij stopte met remmen:
het 'na' remmen dat je beschrijft heb ik ook. Dit is niet je rempads die blijven plakken. Vond dit heel vervelend in het begin (je bent dit ook niet gewoon).
Dit is veronderstel ik te wijten aan de recuperatie op je motor die niet in 0 seconden kan overschakelen van opladen naar ontladen (en vermogen leveren). Dit duurt eigenlijk niet lang hoor, hooguit 1 seconde, maar dit lijkt een eeuwigheid te duren in het begin.
Je kan dit dit vermijden door remrecuperatie volledig uit te zetten denk ik, maar dan zit je met meer verbruik op batterij en enorm veel meer slijten van je remblokjes. Bovendien vind ik het ook veiliger, het is eigenlijk een derde rem naast je voor -en achterrem. Bovendien wordt dit niet meer of minder afhankelijk van hoe sterk je remrecuperatie instelt.
Je wordt die 'lag' wel gewoon.
Ivm het blijven remmen nadat jij stopte met remmen:
het 'na' remmen dat je beschrijft heb ik ook. Dit is niet je rempads die blijven plakken. Vond dit heel vervelend in het begin (je bent dit ook niet gewoon).
Dit is veronderstel ik te wijten aan de recuperatie op je motor die niet in 0 seconden kan overschakelen van opladen naar ontladen (en vermogen leveren). Dit duurt eigenlijk niet lang hoor, hooguit 1 seconde, maar dit lijkt een eeuwigheid te duren in het begin.
Je kan dit dit vermijden door remrecuperatie volledig uit te zetten denk ik, maar dan zit je met meer verbruik op batterij en enorm veel meer slijten van je remblokjes. Bovendien vind ik het ook veiliger, het is eigenlijk een derde rem naast je voor -en achterrem. Bovendien wordt dit niet meer of minder afhankelijk van hoe sterk je remrecuperatie instelt.
Je wordt die 'lag' wel gewoon.
ST3 black 983wh
Dat omschakelen kan echt wel op een fractie van een seconde, hangt echter allemaal af van de controller/software, niet van de hardware. Op mijn DIY ga ik van -100% naar 100% of andersom sneller dan ik met mijn ogen kan knipperen. Nergens "delay" in geen enkele richting.Bram Roose schreef: ↑19 aug 2019, 09:24 De andere zaken die je aankaart zijn al besproken.
Ivm het blijven remmen nadat jij stopte met remmen:
het 'na' remmen dat je beschrijft heb ik ook. Dit is niet je rempads die blijven plakken. Vond dit heel vervelend in het begin (je bent dit ook niet gewoon).
Dit is veronderstel ik te wijten aan de recuperatie op je motor die niet in 0 seconden kan overschakelen van opladen naar ontladen (en vermogen leveren).
Allemaal bedankt voor de hulp!
Stromer ST1X 2019 Charcoal Orange
Geveerde voorvork, BodyFloat, Cateye BM-45, SP Connect + Handlebar mount, Lezyne Fully Loaded, Ergon GP5, Van Zijp spatlap, Spurcycle, Ortlieb Back-Roller High Visibility x2, Lazer Anverz
Geveerde voorvork, BodyFloat, Cateye BM-45, SP Connect + Handlebar mount, Lezyne Fully Loaded, Ergon GP5, Van Zijp spatlap, Spurcycle, Ortlieb Back-Roller High Visibility x2, Lazer Anverz