St1x 814wh

Ena1968
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 277
Lid geworden op: 28 jul 2019, 14:28

Vandaag mijn WW-route eens afgelegd. Kwestie van te weten hoe laat ik morgen dien te vertrekken. :D Dat kalibreren heb ik gedaan en dat heeft geholpen. Heen was via de snelste route (jaagpad) 29.6km in 47minuten. Terug langs fietspad : 28km in 45minuten.

Bij thuiskomst gaf de Omni nog 20´% batterij. Dan wordt het toch erg krap in de winter met de 983Wh batterij. Heb de ganse route in stand 2 gereden (eigen instellingen). Kan je stand 2 zo instellen dat deze de batterij sneller leegtrekt dan in stand 3?
Ik moet zeggen dat het vlot vooruit ging. Kan mij iemand zijn instellingen in de App eens zeggen, zodat ik vlot 40km/u haal en eventueel toch meer accu overhoud, of is dit niet mogelijk?
Opzij, opzij, opzij, we hebben ongelooflijk veel haast. :cool2:
Bram Roose
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 695
Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03

Ena1968 schreef: 08 sep 2019, 14:34 Vandaag mijn WW-route eens afgelegd. Kwestie van te weten hoe laat ik morgen dien te vertrekken. :D Dat kalibreren heb ik gedaan en dat heeft geholpen. Heen was via de snelste route (jaagpad) 29.6km in 47minuten. Terug langs fietspad : 28km in 45minuten.

Bij thuiskomst gaf de Omni nog 20´% batterij. Dan wordt het toch erg krap in de winter met de 983Wh batterij. Heb de ganse route in stand 2 gereden (eigen instellingen). Kan je stand 2 zo instellen dat deze de batterij sneller leegtrekt dan in stand 3?
Ik moet zeggen dat het vlot vooruit ging. Kan mij iemand zijn instellingen in de App eens zeggen, zodat ik vlot 40km/u haal en eventueel toch meer accu overhoud, of is dit niet mogelijk?
Je kan nooit je batterij sneller leegtrekken in stand 2 dan stand 3. Je kan het wel evenaren door alles op max te zetten. Zo zou je een pak meer batterij sparen door snelheid op 75% te zetten, koppel zo laag mogelijk 25% ofzo en beweeglijkheid ook laag. Er zijn ook een aantal vooringestelde 'modi'. Kies die met de hoogte range. Je zal echter niet goed optrekken maar wel veel uit je batterij halen. Vlot boven de 40 zal dus niet lukken. Je zal wel 40 kunnen aanhouden normaal.

Ik zou dit echter nooit doen, ik heb geen 7k uitgegeven om met de snelheid en koppel van een gazelle cityzen speed naar het werk te gaan. Ik zou gewoon extra lader kopen voor op het werk of je lader meenemen (goed ingepakt tegen schokken) in je fietszak.
ST3 black 983wh
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Bram Roose schreef: 09 sep 2019, 09:39 Je kan nooit je batterij sneller leegtrekken in stand 2 dan stand 3.
Relevante toevoeging: onder dezelfde omstandigheden :mrgreen:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

...en 100% gelijke omstandigheden zijn er niet (je benadert dit volgens mij het best op een indoorbaan).
Witte ST3 van maart 2019
Ena1968
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 277
Lid geworden op: 28 jul 2019, 14:28

Deze morgen met naar huis rijden na de nachtdienst, bijna mijn eerste aanvaring. 5m voor mij steekt er plots een we heel groot everzwijn de weg over. Vol in de remmen natuurlijk. Gelukkig was ie alleen :dwarf:
Opzij, opzij, opzij, we hebben ongelooflijk veel haast. :cool2:
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Is het jachtseizoen nog niet geopend? :dwarf:
Witte ST3 van maart 2019
Ena1968
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 277
Lid geworden op: 28 jul 2019, 14:28

Gisteravond na het loskoppelen van de batterijlader merkte ik dat mijn Omni-display los stond. Ik kon de aan/uit knop onder de bovenbuis gemakkelijk 2á3 maal ronddraaien. Waarschijnlijk losgetrild. Misschien is dat de reden waarom ik gisteren morgen geen ondersteuning méér had in de regen. Heeft iemand anders dit óók al voorgehad?
Opzij, opzij, opzij, we hebben ongelooflijk veel haast. :cool2:
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Misschien één keer eerder van gehoord sinds de oprichting van dit forum 2,5 jaar geleden.

Het los laten van de start knop van de OMNI display zou niet moeten leiden tot verlies van ondersteuning. Als de display nog gewoon op zijn plek zat, dan zitten alle kabeltjes dat ook. Of de boel moet vol water zijn gelopen.

De aan/uitknop is tevens de moer die de OMNI display op zijn plaats houdt in het frame. Het schroefdraad is van kunststof. Je draait de boel vrij snel lam als je niet zeer voorzichtig te werk gaat. Ik zou dit door je FM laten aandraaien, zij hebben hier als het goed is het juiste tooltje voor.

Zie ook:

viewtopic.php?f=8&t=1453&p=28809&hilit= ... fit#p28809
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Ena1968
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 277
Lid geworden op: 28 jul 2019, 14:28

Deze morgen bij de heenrit 3x moeten stoppen omdat de ondersteuning wegviel. Fiets remde af tot bijna stilstand. Telkens fiets uitzetten en opnieuw opstarten. Bij de laatste keer ging de Stromer vanzelf. In stand 1 tot 38 km/u, in stand 2 tot 43 km/u. Zonder trappen. Ben eens benieuwd naar de terugreis.
Opzij, opzij, opzij, we hebben ongelooflijk veel haast. :cool2:
tomd
Rookie
Rookie
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 aug 2019, 13:29

Ik had vandaag compleet hetzelfde voor. Ben daarnet bij de FM geweest en hij heeft geen storingen kunnen zien. Volgende week vrijdag mag ik mijn fiets binnen brengen en gaat hij er verder naar kijken.
Plaats reactie