St1x 814wh

Ena1968
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 277
Lid geworden op: 28 jul 2019, 14:28

Beste forumleden, even voorstellen , Alain, 51j. en altijd gelopen af en toe gefietst. Mijn collega, met wie ik al jaren carpool, heeft mijn hoofd zot gemaakt van een Stromer en deze week ga ik testen. Nu is mijn vraag: wetende dat ik ww 28km enkel moet afleggen en kan opladen op het werk, is een 814wh batterij dan in alle omstandigheden voldoende? Wat ik al weet van FM, ik kan kiezen, of 5% korting op basisbedrag van de ST1X of een aankoopbon t.w.v. 10% van het basisbedrag van de ST1X, waardoor je eigenlijk de upgrade naar de 814wh batterij gratis hebt. Mijn collega wil de ST3, als we samen kopen proberen om nog iets extra's te krijgen.
Waar moet ik zeker op letten bij het testrijden? Want ik weet nu al dat ik verkocht ben. Top forum overigens👍😁
Opzij, opzij, opzij, we hebben ongelooflijk veel haast. :cool2:
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Of je fijn zit (ook na een paar dagen heen en terug fietsen), hoe je de snelheid ervaart, of je de trapfrequentie prettig vindt (maw: of de cassette voor jou de juiste tandwielen heeft),...

Ga ook zeker goed op je gevoel af bij de fietsenmaker. Geeft hij goede info of is het veel lulkoek (ook bij moeilijkere vragen), neemt hij tijd voor je of heb je meer het gevoel dat hij je als een potentieel zakje geld ziet,...

Over de accu: die 814Wh is groot genoeg voor 28 km, maar als je het idee hebt om ook andere, langere ritten met de SP te gaan doen dan zou ik zeker de 983Wh accu overwegen.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Wat FredyH zegt: testen, testen, testen. Niet een rondje om de kerk, maar liefst 1-3 dagen op en neer naar je werk. Een goeide Stromer dealer gaat je die kans altijd geven.

Voor wat betreft de prijs: dat iets iets tussen jou/jullie en de dealer.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Maarten
Pro
Pro
Berichten: 49
Lid geworden op: 05 jun 2018, 13:18

Ja hoor, de accu is zeker groot genoeg.
Zelf doe ik 34km enkel met de 814wh batterij, nog nooit 'plat' gevallen.
Ook niet in de wintermaanden of bij tegenwind.
Maar.
Opladen op het werk betekent ofwel je lader meezeulen, is een vrij groot ding en nogal fragiel.
Op het forum zijn al wat verhalen van defecte laders voorbijgekomen.
Ofwel een tweede lader kopen. En ze zijn nogal prijzig voor wat het uiteindelijk maar is.
ST1x 2018
Klever X speed 2021
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Met een grotere accu heb je langer plezier van je fiets. Er komt een moment dat de accu (te snel) leeg is. Vanaf dat moment heb je een probleem en is de accu voor jou eigenlijk niks meer (of: veel minder) waard.
Witte ST3 van maart 2019
RudydG
Expert
Expert
Berichten: 147
Lid geworden op: 12 mar 2019, 19:22

Ik heb de ST1X 2018 met de grote accu (980W)
Mijn afstand is 30km enkel.
Je gaat, met volle ondersteuning, nu met die accu er prima geraken, maar terug is soms krap.
Dus ja, laden op het werk is noodzakelijk, zeker in de winter.
Mijn advies: Koop een tweede lader voor op het werk, en overweeg toch de grootste accu. Is maar 10% meer, maar ik bekijk het zo, een accu verslijt, en na verloop van tijd ga je moeten een nieuwe kopen. Door nu iets meer te investeren, kan je dat moment uitstellen.
Jasper
Rookie
Rookie
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 nov 2018, 08:50

Ik heb ook een ST1X 814wh, en ook 28km enkele reis. Ik rij 'm voor 50% leeg, dus altijd oplader mee. Bij tegenwind/koude periodes gaat het om een paar procent meer. Volgens mij is het het beste voor de accu om 'm zoveel als mogelijk weer op te laden.

M'n oplader vervoer ik in een Vaude Silkroad Plus, gaat prima. Succes met de overwegingen!
Ena1968
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 277
Lid geworden op: 28 jul 2019, 14:28

Alvast bedankt voor de fijne reacties. Ik zal de adviezen zeker meenemen en laat jullie weten hoe het testrijden is meegevallen.
Opzij, opzij, opzij, we hebben ongelooflijk veel haast. :cool2:
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

En indien je een extra lader wil kopen, wacht dan nog even. Er komt een lader zonder ventilator op de markt, dat is een pak aangenamer voor je collega's op 't werk
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Ena1968
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 277
Lid geworden op: 28 jul 2019, 14:28

Mijn collega's zullen weinig last hebben van de lader. Bij ons op het werk kunnen we laden in afgesloten kastjes in de omkleedruimtes.
Opzij, opzij, opzij, we hebben ongelooflijk veel haast. :cool2:
Plaats reactie