Batterij en tropische hitte
-
- Runner-up
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 29 mei 2018, 07:51
- Locatie: Lummen België
Wat doet de tropische hitte (38°) met de batterij van een Stromer? Mag je gewoon volle gas blijven rijden op 3 of is dit schadelijk voor de batterij? Iemand kennis ter zake? Bedankt!
- FreddyH
- Veteraan
- Berichten: 9406
- Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
- Locatie: regio Eindhoven
- Merk SP: Klever X-Speed α
Het systeem beschermt zichzelf. Je kunt dus gewoon fietsen, maar krijgt op een gegeven moment minder vermogen. Met wind tegen zul je dus op een gegeven moment niet meer zo makkelijk je normale snelheid kunnen blijven rijden.
Dit is bij een ST1 en bij mijn Bulls meer een probleem dan bij de andere Stromers, omdat bij deze fietsen de controller (die flink warmte produceert) in de motor zit. De motor wordt dan de beperkende factor. Bij de andere Stromers zit de controller in het frame.
Dit is bij een ST1 en bij mijn Bulls meer een probleem dan bij de andere Stromers, omdat bij deze fietsen de controller (die flink warmte produceert) in de motor zit. De motor wordt dan de beperkende factor. Bij de andere Stromers zit de controller in het frame.
There was never a good war, or a bad peace
[Benjamin Franklin]
-
- Runner-up
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 29 mei 2018, 07:51
- Locatie: Lummen België
FreddyH Dank je wel voor de info! Ik ga morgen werken met de speedbike
- Daniel1975
- Veteraan
- Berichten: 2340
- Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11
Vanmiddag door de hitte terug. Niks gemerkt aan mijn fiets, maar je laat het ook wel uit je hoofd om voluit te gaan.
- FreddyH
- Veteraan
- Berichten: 9406
- Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
- Locatie: regio Eindhoven
- Merk SP: Klever X-Speed α
Inderdaad. Op mijn fiets is het goed te merken. Na 10-15 km begint hij aan te geven dat de motor het warm heeft. Mijn gedachte is dan altijd dat die motor niet de enige is...
Tijdens het fietsen vind ik dit weer nog prima, maar zodra je even stilstaat
Tijdens het fietsen vind ik dit weer nog prima, maar zodra je even stilstaat
There was never a good war, or a bad peace
[Benjamin Franklin]
- Daniel1975
- Veteraan
- Berichten: 2340
- Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11
Motor was geen enkel probleem.
Wel paar keer getest, maar zonder moeite de 48km/u aangetikt.
Kwam met 38.5 gemiddeld thuis, 2km langzer dan normaal.
Wel paar keer getest, maar zonder moeite de 48km/u aangetikt.
Kwam met 38.5 gemiddeld thuis, 2km langzer dan normaal.
IK ben vandaag op mijn gemak terug naar huis gereden, zonder me al te veel in te spannen, daarom ook speciaal ondersteuning een beetje verhoogd naar 50% ipv 40%. Blijkbaar toch 40km/h gemiddeld (GPS) en nog 29% accu over na net geen 54 km. Niet slecht .
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Met de Bulls prima gefietst vanmiddag. Ik had niet het idee dat de fiets/batterij de beperkende factor was bij deze temperaturen (33 graden). Maar bui thuiskomst was het wel moeilijk de batterij eruit te halen (warmte???) en hij ws nog maar net met de blote handen vast te houden. Ik heb hem een half uurtje laten afkoelen voordat ik hem aan de lader heb gelegd.
Peter Polling
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer
-
- Pro
- Berichten: 57
- Lid geworden op: 26 dec 2018, 18:12
- Locatie: Zutphen
- Merk SP: Stromer
- Km-stand: 62000
Hallo,
Na thuiskomst temp accu 40 en motor 60 graden, max ondersteuning, lichte meewind, heb m in de winter met 5bft van voren en max ondersteuning, op 66 graden van de motor gehad.
Gegroet Wim
Rit 50km ww enkel.
Na thuiskomst temp accu 40 en motor 60 graden, max ondersteuning, lichte meewind, heb m in de winter met 5bft van voren en max ondersteuning, op 66 graden van de motor gehad.
Gegroet Wim
Rit 50km ww enkel.
St7
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Dat zijn prima temperaturen en niks om je zorgen over te maken.
We hebben eens een ST1 X op het forum gehad met een op hol geslagen temperatuursensor in de motor, die begon pas waarschuwing af te geven toen-ie "dacht" dat de motor heter dan 100 graden was.
Zowel motor als accu zijn beveiligd tegen overtemp. Er volgt vanzelf een waarschuwing en bij erger wordt het systeem gewoon helemaal uitgeschakeld.
We hebben eens een ST1 X op het forum gehad met een op hol geslagen temperatuursensor in de motor, die begon pas waarschuwing af te geven toen-ie "dacht" dat de motor heter dan 100 graden was.
Zowel motor als accu zijn beveiligd tegen overtemp. Er volgt vanzelf een waarschuwing en bij erger wordt het systeem gewoon helemaal uitgeschakeld.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023