Batterij en tropische hitte

Elisabeth 72
Runner-up
Runner-up
Berichten: 14
Lid geworden op: 29 mei 2018, 07:51
Locatie: Lummen België

Wat doet de tropische hitte (38°) met de batterij van een Stromer? Mag je gewoon volle gas blijven rijden op 3 of is dit schadelijk voor de batterij? Iemand kennis ter zake? Bedankt!
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Het systeem beschermt zichzelf. Je kunt dus gewoon fietsen, maar krijgt op een gegeven moment minder vermogen. Met wind tegen zul je dus op een gegeven moment niet meer zo makkelijk je normale snelheid kunnen blijven rijden.

Dit is bij een ST1 en bij mijn Bulls meer een probleem dan bij de andere Stromers, omdat bij deze fietsen de controller (die flink warmte produceert) in de motor zit. De motor wordt dan de beperkende factor. Bij de andere Stromers zit de controller in het frame.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Elisabeth 72
Runner-up
Runner-up
Berichten: 14
Lid geworden op: 29 mei 2018, 07:51
Locatie: Lummen België

FreddyH Dank je wel voor de info! Ik ga morgen werken met de speedbike :hy:
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Vanmiddag door de hitte terug. Niks gemerkt aan mijn fiets, maar je laat het ook wel uit je hoofd om voluit te gaan.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Inderdaad. Op mijn fiets is het goed te merken. Na 10-15 km begint hij aan te geven dat de motor het warm heeft. Mijn gedachte is dan altijd dat die motor niet de enige is...

Tijdens het fietsen vind ik dit weer nog prima, maar zodra je even stilstaat :ai :av :ck:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Motor was geen enkel probleem.
Wel paar keer getest, maar zonder moeite de 48km/u aangetikt.
Kwam met 38.5 gemiddeld thuis, 2km langzer dan normaal.
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

IK ben vandaag op mijn gemak terug naar huis gereden, zonder me al te veel in te spannen, daarom ook speciaal ondersteuning een beetje verhoogd naar 50% ipv 40%. Blijkbaar toch 40km/h gemiddeld (GPS) :shock: en nog 29% accu over na net geen 54 km. Niet slecht :ay .
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
Polling
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 606
Lid geworden op: 05 okt 2017, 16:32
Locatie: Oudheusden (NB) (NL)

Met de Bulls prima gefietst vanmiddag. Ik had niet het idee dat de fiets/batterij de beperkende factor was bij deze temperaturen (33 graden). Maar bui thuiskomst was het wel moeilijk de batterij eruit te halen (warmte???) en hij ws nog maar net met de blote handen vast te houden. Ik heb hem een half uurtje laten afkoelen voordat ik hem aan de lader heb gelegd.
Peter Polling
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer
Wimst
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 57
Lid geworden op: 26 dec 2018, 18:12
Locatie: Zutphen
Merk SP: Stromer
Km-stand: 62000

Hallo,
Na thuiskomst temp accu 40 en motor 60 graden, max ondersteuning, lichte meewind, heb m in de winter met 5bft van voren en max ondersteuning, op 66 graden van de motor gehad.
Gegroet Wim
Rit 50km ww enkel.
St7
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22959
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Dat zijn prima temperaturen en niks om je zorgen over te maken.

We hebben eens een ST1 X op het forum gehad met een op hol geslagen temperatuursensor in de motor, die begon pas waarschuwing af te geven toen-ie "dacht" dat de motor heter dan 100 graden was.

Zowel motor als accu zijn beveiligd tegen overtemp. Er volgt vanzelf een waarschuwing en bij erger wordt het systeem gewoon helemaal uitgeschakeld.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie