Net een st1x aangeschaft/in bestelling

Richard_1980L
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 44
Lid geworden op: 08 jun 2019, 19:24

Na lang nadenken toch maar gedaan, net een nieuwe 22 inch st1x aangeschaft, met de grootste accu en verhoogde stuurpen.
Nu alleen nog nadenken over geveerde zadelpen en wat te kopen qua tassen en helm.
Lees hier veel over de bodyfloat, Wat is het beste alternatief voor de 300 euro van die bodyfloat?
Stromer St1x 2019 Ocean blue, bodyfloat, ortlieb, Giro bexley
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Richard_1980L schreef: 10 jul 2019, 16:07 Wat is het beste alternatief voor de 300 euro van die bodyfloat?
Ik denk dan meteen aan een Kinekt 2.1 aan € 279 :mrgreen:

Er lopen reeds een aantal topics over hetzelfde onderwerp, o.a. hier ga je nog heel wat info vinden :

- viewtopic.php?f=9&t=903

- viewtopic.php?f=9&t=110
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Richard_1980L
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 44
Lid geworden op: 08 jun 2019, 19:24

Daar is die dan!
Toch maar bodyfloat genomen....😀
Gelijk de hele accu leeg gereden (58 km)
De verhoogde stuurpen is op mijn verzoek zo geplaatst om de zithouding wat te verbeteren.
De bodyfloat valt me wat tegen, zakt gelijk als ik ga zitten een heel eind in en slaat daardoor vrijwel gelijk op de stop. (Ik weeg 107 kg) en de zwaarste veren zitten erin, die zijn tot 118 kg geloof ik. Ik kan ze ook niet strakker zetten ofzo? Die inbusbout kan ik wel strakker zetten maar dan zakt het zadel ook gelijk mee en wordt de veerweg nog korter....
Laatst gewijzigd door Richard_1980L op 05 aug 2019, 22:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Stromer St1x 2019 Ocean blue, bodyfloat, ortlieb, Giro bexley
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 23004
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Mooie bike hoor, gefeliciteerd.
Richard_1980L schreef: 05 aug 2019, 19:19 De bodyfloat valt me wat tegen, zakt gelijk als ik ga zitten een heel eind in en slaat daardoor vrijwel gelijk op de stop. (Ik weeg 107 kg) en de zwaarste veren zitten erin, die zijn tot 118 kg geloof ik. Ik kan ze ook niet strakker zetten ofzo? Die inbusbout kan ik wel strakker zetten maar dan zakt het zadel ook gelijk mee en wordt de veerweg nog korter....
De zwaarste reguliere Kinekt Seatpost is geschikt voor berijders tot 113 kg. Als-ie uit maxt, dan moet je echt de inbusbout achterop meer aandraaien (en ook niet mee wachten, want anders gaat-ie vroeger of later kapot). Daarmee komt je zadel inderdaad wat lager, en ook verder naar achteren. Dat compenseer je door de zadelpen iets verder uit te trekken, en het zadel zelf iets naar voren te verschuiven.

Eigenlijk had de dealer dit voor je moeten doen en je dan pas de deur uit moeten laten rijden.

Check ook even of er nu wel de zwaarste veren in zitten. Ik neem tenminste aan dat de nieuwe Kinekt nog steeds met twee extra veren wordt geleverd?

Die kleinere veerweg: dat is helemaal geen probleem. Het idee achter de Kinekt is niet dat je op een pogo stick zit (oef, zei ik dat echt?), maar dat kleine oneffenheden uit het wegdek worden gefilterd. Als je hem goed afstelt, dan voel je hem niet eens veren. De Kinekt is niet bedoeld om enorme schokken door pot-holes of stoepranden o.i.d. op te vangen, die moet je gewoon zien te ontwijken ;-)

Mocht strakker aandraaien toch niet het gewenste effect hebben, dan zou je eens naar de KINEKT XL2 kunnen kijken, die is speciaal voor zwaardere mensen. Maar persoonlijk denk ik dat je er met de juiste afstelling wel uit komt. Er zijn zoveel >100kg mensen met een BodyFloat/Kinekt die er geen enkel probleem mee ondervinden.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Over het afstellen van de Kinekt, ik kreeg op een gegeven moment last van het zadel. Iets wat ik in al die jaren dat ik heb gefietst nooit heb gehad. Ik besloot om de veren van de Kinekt wat strakker te zetten, waarna per direct mijn problemen met het zadel en mijn koerbroek voorbij waren. Los van het feit dat te slap afgestelde vering niet goed is voor de veren, krijg je er zelf vroeger of later ook last van, dus.... stel de veren wat strakker af. Het is een beetje experimenteren wat de juiste spanning moet zijn.

Ik zie ook dat je de spatbordverlengers van Jroen nog niet hebt aangeschaft. Bij regen heb ik heel veel plezier van die van die verlengers. Ik zou ze "voor geen goud" willen missen. (Enne.... ik heb geen aandelen in het bedrijf).
Witte ST3 van maart 2019
BadPritt
Expert
Expert
Berichten: 111
Lid geworden op: 29 mar 2018, 22:24

De sterkste veren zijn oranje, op de foto zie ik zwarte veren :bn:
Richard_1980L
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 44
Lid geworden op: 08 jun 2019, 19:24

Nou de verlengde spatbord toestanden zitten in de tas...😀 moest natuurlijk eerst fiets proberen. De langste versie met de sks spatlap. En het lader dopje ook gelijk mee besteld.
Ik heb de bout van de bodyfloat net wat aangedraaid en zal het morgen eens proberen. Maar veel vertrouwen geeft het niet.
Het zijn volgens mij wel echt de zwaarste. Beetje grijs met een oranje streep erop. De anderen in de verpakking zijn ook.grijs maar dan met een zwarte streep
Stromer St1x 2019 Ocean blue, bodyfloat, ortlieb, Giro bexley
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Scherp gezien! :ay

De veren zijn leverbaar in de volgende kleuren:
Wit - 25 tot 45 kg
Paars - 40 tot 65 kg
Zwart - 65 tot 85 kg
Oranje - 85 tot 125 kg
Als je de grijze met de oranje streep hebt, dan zitten er in ieder geval de juiste veren in de Kinekt.
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

BadPritt schreef: 05 aug 2019, 20:56 De sterkste veren zijn oranje, op de foto zie ik zwarte veren :bn:
De nieuwe Kinekt heeft 1 kleur veren met subtiele streepjes erop, zodat mensen niet gelijk kunnen zien hoe zwaar je bent. Ik heb zo'n vermoeden dat vooral mensen met oranje veren hierover geklaagd hebben :lol:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 23004
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

BadPritt schreef: 05 aug 2019, 20:56 De sterkste veren zijn oranje, op de foto zie ik zwarte veren :bn:
Alle veren zijn tegenwoordig grijs. De kleur is beperkt tot een klein randje. De OP moet even dat randje bekijken.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gesloten