olifant op het bagagerek

Plaats reactie
andy666
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 101
Lid geworden op: 09 jul 2018, 15:40
Locatie: Hamme
Merk SP: Stromer
Km-stand: 8000

Gisteren heeft mijn ST1x mij voor de eerste keer in de steek gelaten :-(
Eergisteren vastgesteld dat mijn fiets niet aan het opladen was. Beide lampjes waren rood en ook bij een nieuwe poging bleven beide rood. Ik heb de batterij er dan uitgehaald en los opgeladen en deze morgen was ze 100%
Vertrokken naar het werk, geen enkel probleem en na een kleine kilometer begint de fiets plots héél zwaar te trappen alsof er iemand aan mijn remmen hangt. Fiets paar keer proberen kalibreren, batterij eens uitgehaald en terug ingestoken maar niets hielp. Vermits ik nog niet ver was ben ik dan maar teruggereden en heb ik de auto genomen :-(

Bij thuiskomst en na wat zoekwerk op dit forum eens naar de fiets gekeken.
Bij het opstarten kreeg ik de foutmelding 210003 en die kreeg ik niet weg. Heb dan de batterij er even uitgehaald en terug opgestart en dan was de fout weg.
Daarna in het service menu proberen gaan maar na de update vraagt hij inderdaad een pincode. Pijltje terug en ik kon ineens wel in het menu zonder code 😀
Remmen bleven niet hangen maar ik heb sowieso een reset gedaan van de remsensor voor de zekerheid. Daarna nog eens gekalibreerd en toen was het probleem opgelost.

De foutcode zou echter te maken hebben met de batterij en niet echt met het feit dat er plots een olifant op mijn bagagerek zit...

Iemand dit al eens voorgehad?
Jins
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1593
Lid geworden op: 12 mar 2019, 08:22
Merk SP: X-speed
Km-stand: 15000

andy666 schreef: 29 jun 2019, 13:15 De foutcode zou echter te maken hebben met de batterij en niet echt met het feit dat er plots een olifant op mijn bagagerek zit...
Ik ga er van uit dat die olifant een "figuurlijk" beestje is en de kans dat je die live tegenkomt behoorlijk miniem is. :bj
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Dit wordt sowieso eentje voor de fietsenmaker, zie ook het verzameltopic voor de foutmelding.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22833
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Jins schreef: 29 jun 2019, 14:54
andy666 schreef: 29 jun 2019, 13:15 De foutcode zou echter te maken hebben met de batterij en niet echt met het feit dat er plots een olifant op mijn bagagerek zit...
Ik ga er van uit dat die olifant een "figuurlijk" beestje is en de kans dat je die live tegenkomt behoorlijk miniem is. :bj
Oh, je kende ons roulatiefantje nog niet? Die springt van bagagedrager naar bagagedrager bij ogenschijnlijk volstrekt willekeurige Stromeraars.

Verder eens met Golvas. Die foutcode wijst op een slecht contact. Slecht contact = dubbeltje op zijn kant. Nu gaat het goed, morgen of overmorgen of over een maand misschien ineens niet meer. Ik zou de dealer ernaar laten kijken.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
andy666
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 101
Lid geworden op: 09 jul 2018, 15:40
Locatie: Hamme
Merk SP: Stromer
Km-stand: 8000

die foutcode is dus wel degelijk het slecht contact van de batterijstekker op de fiets? Dus dat heeft op zich niets te maken met de olifant?

Sowieso kan ik voor 17 juli al niet met mijn fiets rijden en de batterij is nu nog vol, dus ik ga zien wat het zegt als ik terug thuis ben.

Wat met mijn olifant? Is dat iets dat regelmatig kan terugkomen?
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22833
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

andy666 schreef: 30 jun 2019, 12:38 die foutcode is dus wel degelijk het slecht contact van de batterijstekker op de fiets? Dus dat heeft op zich niets te maken met de olifant?
Jawel. Want als de connectie me de accu wegvalt, valt de ondersteuning ook weg. Een Stromer is zo zwaar dat je dan meteen het gevoel krijgt dat er een olifant (van een kilo of 30) achterop springt.

Raadpleeg je dealer.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
andy666
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 101
Lid geworden op: 09 jul 2018, 15:40
Locatie: Hamme
Merk SP: Stromer
Km-stand: 8000

Bedankt voor het antwoord Stromeur.
Ik dacht dat het de connectie was op de fiets om de batterij te laden die de foutmelding gaf.
Ik zal nadat ik terug ben een afspraak maken bij de FM.
Tias
Pro
Pro
Berichten: 33
Lid geworden op: 07 sep 2019, 22:32

de roulatiefant is naar mijn bagagedrager of zadel overgesproken! :)
ook hier maar eens tijd om die sensorgevoeligheid te bekijken en die remsensor idem. Kijken of n wat daar los zit. Als ik die al kan vinden.
vandaag bij twee van de vier ritten problemen, namelijk een haperende motor die in stand 4 tot 30-32km/u terugschroefde. wanneer ik versnelde, dan ging dat wel redelijk. vrijlopen ook. maar constante snelheid zeker inhouden en een remmende actie vanuit de motor. pulserend van aard lijkt wel.

hoe geraak ik bij de remsensor? of is dit een sensorgevoeligheid van de ondersteuning?
Afbeelding
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Als de remsensor blijft hangen dan blijft je remlicht aan en heb je geen ondersteuning. Ik denk niet dat dat het is.

Die sensor zit overigens in je remhendel.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
WinemakersLand
Pro
Pro
Berichten: 25
Lid geworden op: 15 okt 2019, 13:54

Juist vandaag halverwege mijn rit dezelfde olifant bij mij achterop gestapt. Ik zal mijn rem sensor eens controleren. Want bij mij heb ik duidelijk het gevoel, dat hij langer blijft re-genereren dan dat ik mijn rem aanraak. En dan opeens komt er weer gang in de zaak.
Plaats reactie