Stromer ST1-X geen ondersteuning

Plaats reactie
Stromergek
Rookie
Rookie
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 mei 2019, 10:08

Ik heb bijna green ondersteuning op mien st1x
Alleen als ik door duuw Dan even. Maar gaat Dan weg
Kan iemand mij helpen
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Heb je de ondersteuningsstand in 3 gezet?

Op welke waarde staat de gevoeligheid van de trapsensor ingesteld?

Heb je al geprobeerd of kalibreren van de trapsensor je probleem oplost?


Topictitel aangepast (je schreef "been ondersteuning". Dat is inderdaad wat je krijgt als je "geen" ondersteuning hebt ;)). Topic verplaatst naar het juiste forum.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Stromergek
Rookie
Rookie
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 mei 2019, 10:08

Ik ben vandaag naar fm geweest
Heeft er wat aan gepruts. En niks
Omdat ik hem 2 de hands heb gekocht
Moet ik 3 dagen wachten Voor ik in hun
Systeem zit. En dan ben ik klant bij hun
En kunnen ze. Of mogen ze van stromer
Aan mijn fiets werken
Waar zit de remsensor ?
Hoe koppel ik die af ?
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Klopt, de dealer moet jouw ST1 X eerst aanmelden in de Stromer Portal. Als dat is gebeurd, dan hebben ze jouw Stromer "geadopteerd" en kunnen ze ermee aan de gang, onderdelen bestellen, evt. garantie claimen etc.

Over de remsensorkabel, inderdaad een goeie om die eens los te koppelen en te zien of dat helpt:

Uit je remhendels zie twee kabels komen, eentje is de gewone remkabel, de kabel andere is de sensorkabel. Als je de remsensorkabel volgt, dan kom je na (zo uit mijn hoofd, ik heb geen ST1 X meer) een centimeter of 15 a 20 een connectortje tegen. Haal die connector los, en je remsensor is losgekoppeld. Beide remhendels hebben een sensorkabel.

Als de ondersteuning nu wel goed werkt, dat heb je de boosdoener gevonden: probleem met de remsensor. Kan zijn dat de sensor defect is, kan ook zijn dat de FM 'm alleen maar weer even gangbaar moet maken omdat-ie blijft hangen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie