krachtverlies na onderhoudsbeurt

mrstrom

In stand 3 bepaalt de koppelsensor in het menu toch de verhouding van motor kracht? Als je bijtrapt ga je even goed naar maximaal natuurlijk.
Ik heb geen stand S, maar kan mij dan voorstellen dat hij dan deze ook op maximaal zet. Dus je trapt nog lichter naar de 48,x km/u.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Henry schreef: 20 mei 2019, 23:11 In stand S staan alle parameters maximaal, dit i.t.t. Stand 3 waarbij volgens mij alleen de sensoren die je met de App kunt aanpassen op maximaal worden gezet. Ik wil mijn theorie nog steeds eens echt uitgebreid in de praktijk testen, maar vergeet dit elke keer te doen.
Ik kan me zo voorstellen dat je met harde wind tegen of op een flinke helling het verschli wel gaat merken.

Ter vergelijk: met mijn fiets houd ik onder normale omstandigheden een ST3/5 ook prima bij. Maar in België op de terugrit waar we een stukje "iets stijler dan brug op" naar boven gingen en windkracht 5 oid tegen hadden fietsten ze zo van me weg. Het verschil tussen een ST3 en ST5 is wel kleiner dan dat tussen mijn fiets en een ST3.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Toen ik met Lamkram fietste, viel het me op dat mijn ST3 op de OMNI een 1,3 km/uur hogere snelheid aangaf. Omdat een Stromer begint tegen te werken vanaf zo’n 48,6 km/uur, kom Lamkram op topsnelheid iets van me weglopen, simpelweg omdat zijn ST5 “pas” 47 km/uur noteerde, waar mijn ST3 “al” 48 km/uur noteerde.

Ik denk daarnaast dat je wel eens gelijk kan hebben over het verschil bij tegenwind en helling op, maar... dan speelt denk ik ook het vermogen wat de fietser zelf nog kan toevoegen een rol.
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Uiteraard speelt het vermogen van de fietser een rol, wat ik beschreef in België was met 2 andere fietsers die gewoon, net als ik, en prima conditie hebben.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Patrikius
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 346
Lid geworden op: 19 nov 2017, 21:41
Locatie: Friesland

Henry schreef: 20 mei 2019, 23:11 In stand S staan alle parameters maximaal, dit i.t.t. Stand 3 waarbij volgens mij alleen de sensoren die je met de App kunt aanpassen op maximaal worden gezet. Ik wil mijn theorie nog steeds eens echt uitgebreid in de praktijk testen, maar vergeet dit elke keer te doen.

Ik heb in het verleden wel eens echt alle parameters op maximaal gezet en had toen (dacht ik) de ervaring die hier wel eens met “Stromeren” werd omschreven: met nauwelijks fysieke inspanning haalde ik de 45 km/uur, waarbij de energie uit de accu wegstroomde als lucht uit een lekke achterband. Dus eentje waarbij je dicht in de buurt komt van je een minimale actieradius.
Dus deze stand alleen gebruiken als je bijna thuis bent en je enorme haast hebt. 😂
één gek kan meer vragen stellen dan 1000 wijzen kunnen beantwoorden.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Henry schreef: 20 mei 2019, 23:11 Ik heb in het verleden wel eens echt alle parameters op maximaal gezet en had toen (dacht ik) de ervaring die hier wel eens met “Stromeren” werd omschreven: met nauwelijks fysieke inspanning haalde ik de 45 km/uur,
Ik denk dat je refereert aan Scooteren, maar da's *zonder* trappen toch accelereren (tot aan begrenzer bij sommigen). In jouw geval moest je toch nog trappen, maar is de massa van je been op de pedalen al voldoende om hard te gaan.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

FreddyH, de druk van het gewicht van je been + voet op het pedaal is al bijna voldoende reden voor de fiets om je naar de 45 km/uur te brengen.

Patrikius, de stand S kun je ook gebruiken als je geen supergrote rondjes maakt. Met een 983 Wh accu moet je toch nog een 40 km kunnen weg-Stromeren. Kijk maar eens in het Actieradius-overzicht naar de minimum afstanden.

Voor alle duidelijkheid: ik vind alles goed. Niemand hoeft van mij een flinke eigen bijdrage te leveren.
Witte ST3 van maart 2019
Plaats reactie