Stof op contacten?

Plaats reactie
Wimst
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 57
Lid geworden op: 26 dec 2018, 18:12
Locatie: Zutphen
Merk SP: Stromer
Km-stand: 62000

Hallo, bijna 3k erop en de 1e onderhoudsbeurt gehad. Laatste week veel “inhouden” en foutcode 210208, hetgeen na uit en aan, en kalibreren wel beter werd. Enfin een bezoekje aan FM, de contacten schoon blazen, foutcodes verwijderen en nu de eerste 50 km ging super! Ik had de accuklep een paar keer open, zou er dan stof op de contacten een storing veroorzaken? Nu heb ik een elastiek, om de bidon en die sla ik dan om de schuine buis zondag de accuklep dicht zit.
Enfin de St1x rijdt goed en ik ben er zeer blij mee! Wim
St7
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Alles kan natuurlijk, de werkelijke contactjes zijn klein en soms best gevoelig. Die "zware" pinnen zijn voor de geleiding en stabiliteit.
Als je de boel een keer met wat lucht schoonspuit is het stof weg en dan dus ook de storingen.
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Wimst schreef: 10 apr 2019, 08:57 zou er dan stof op de contacten een storing veroorzaken?
Dat kan ik me eerlijk gezegd moeilijk inbeelden ...
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22833
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik kan het me ook nauwelijks voorstellen van stof.

Wat wel kan: de connector aan de accu en de connector onderin het accuvak (evenals de stekker van de lader en de connector aan de buitenkant van het frame) zijn magnetisch. Als jouw accu ergens heeft gelegen, op de vloer of in een tas bijvoorbeeld, waar hij minieme stukjes metaal heeft opgepikt, dan kan dit wel degelijk storingen geven. Dat hebben we ook al vaker meegemaakt.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Wimst
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 57
Lid geworden op: 26 dec 2018, 18:12
Locatie: Zutphen
Merk SP: Stromer
Km-stand: 62000

Aha soort ijzervijlsel. Na de 1 e service beurt begon de storing. De FM dacht ook aan stof uit de werkplaats.
Enfin de St1x rijdt weer lekker en ik rijd meer en meer op de rijbaan, dat schiet voor mij wel op,
Gegroet Wim
St7
Plaats reactie