Na 1 weekje..

Plaats reactie
RudydG
Expert
Expert
Berichten: 147
Lid geworden op: 12 mar 2019, 19:22

Prima gereden, staan 400km op de bike.

Plus: Prima wegligging, goede houding, prima remmen.

Reeds aangepast:
-Handvaten vervangen
-Licht wat hoger gezet om wat verder te zien.
-Bodyfload erop

Ongoing:
-Bruikbare spiegel monteren , degene die er nu op staat vind ik niet goed, zelfs de Decathlon spiegel is beter >> Ergotec M99 besteld.
-Bel plaatsen. En ineens een goede Spurcycle, de claxon is dikwijls overkill.
-Fietskoffer voor bagagedrager besteld (zakken zijn niet mijn ding) ODIN trunk bag
-Telefoonhouder voor stuurbevestiging besteld (eentje open, eentje in zakjesvorm)


Ernstig minpunt:
-Lader 1x meegenomen op de fiets, en er rammelde al iets in (opengedaan, bekend euvel, bevestiging printje afgebroken, opgelost, maar voor zo een duur ding..)
Dus eentje extra besteld voor op het werk te leggen.
-Voor de rest al wat 3D dingetjes geprint (en ook enkele besteld)

Twijfelgevalletjes:
-reflecterende staafjes op de spaken
-????

Ben tevreden, maar het ligt niet in mijn aard om standaard te zijn ;-)
RudydG
Expert
Expert
Berichten: 147
Lid geworden op: 12 mar 2019, 19:22

-Eerste 1000km zitten erop.

Heerlijke fiets, heb hem nu lekker in de vingers.
Rijd snel genoeg voor mij, confortable genoeg, enkel de demping vooraan zou iets beter mogen, maar een geveerde voorvork zet ik er niet op, eerder een geveerde stuurpen.
Eerste kettingwissel gedaan, een KMX x10 SL gold, staat geweldig. Derailleur begrensd tot 9de verzetje.
Nu nog een baancassette monteren.
En een DI2 systeem ben ik ook aan het bekijken, iemand daar ervaring mee? wat er nodig is?
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Het monteren van het Di2 systeem is al weleens ter sprake gekomen, maar volgens mij nog door niemand op ons forum op een Stromer uitgevoerd. Je zou je vragen en overwegingen eens kunnen droppen in onderstaand topic en het EBR draadje doorlezen waarnaar gelinkt wordt:

viewtopic.php?f=8&t=432&hilit=di2+monteren
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Beste RudyG wat is een baancassette?? ik heb wel iets baanervaring en er veel wezen kijken maar heb nog nooit een derailleur op een baanfiets gezien en op kettingwielen geschikt voor de baanfiets past denk ik geeneen 9-10 of 11vit ketting omdat die kettingwielen breed zijn.
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik vermoed dat hij een race-cassette bedoelt (de baan/weg).
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
RudydG
Expert
Expert
Berichten: 147
Lid geworden op: 12 mar 2019, 19:22

WFVst5 schreef: 07 apr 2019, 22:23 Beste RudyG wat is een baancassette?? ik heb wel iets baanervaring en er veel wezen kijken maar heb nog nooit een derailleur op een baanfiets gezien en op kettingwielen geschikt voor de baanfiets past denk ik geeneen 9-10 of 11vit ketting omdat die kettingwielen breed zijn.
Sorry, race-cassette natuurlijk.
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

:ay
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Plaats reactie