Batterij opslag??

Plaats reactie
vinny
Runner-up
Runner-up
Berichten: 13
Lid geworden op: 06 aug 2017, 15:57

Hey Stromer friends,

als jullie fiets even op non aktief staat , nemen jullie dan de batterij uit de fiets voor alle zekerheid of laten jullie die gewoon zitten ? :?:
Bvb : bij langere periode slecht weer of vakantie noem maar op en dan spreek ik over een 7 a 14 dagen? :hy:

Alvast bedankt

Greetz Vinny
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Het belangrijkste is dat je de accu opslaat bij een goeie temperatuur. Dat is ongeveer 20 graden. Het maakt daarbij niet uit of de accu in of uit de Stromer zit, of eruit is gehaald. Het gaat om de temperatuur.

Zorg verder dat je accu is opgeladen, zodat er geen risico is op diepontlading, wat schadelijk is voor je accu (en daarmee verlies je de garantie op je accu). Ideaal voor langdurige opslag is opladen naar 40 tot 60%.

Verder dien je bij langdurige opslag de accu elke 4 a 8 weken te controleren en eventueel bij te laden.

In jouw geval: 1 a 2 weken opslaan onder kamertemperatuur en geladen naar 40-60%: perfect.

Overigens staat bovenstaande allemaal keurig in de handleiding vermeld. ;)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
vinny
Runner-up
Runner-up
Berichten: 13
Lid geworden op: 06 aug 2017, 15:57

Hey Stromeur,

alvast bedankt voor alle info, ja en je hebt meer dan gelijk hoor van die handleiding maar meestal kom ik zo ver niet :D
Te enthousiast waarschijnlijk :cool2:
Nu dan ga ik ze zo dadelijk nog ff in de stekker steken en opladen en dan fietsje ff op kamertemperatuur opbergen :ay

Fijn weekend nog
Grtz Vinny
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Haha, ja ik weet dat het zo werkt met handleidingen. Daarom ziet de mijne er dus al helemaal verfrommeld uit, omdat ik hem er steeds bij pak om mensen op het forum te helpen ;p
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie