beginnersvraagje
-
- Pro
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 04 dec 2018, 16:12
- Locatie: Eindhoven
- Merk SP: Stromer ST1x
- Km-stand: 5400
Heel veel plezier met uw ST1x.Het is een geweldige fiets.Ik ervaar tijdens het rijden een heerlijke vrijheid.Ik zit niet elke dag op de fiets maar moet toch elke keer bij thuiskomst effe haar gedag zeggen.
Stromer ST1x Sinds 10-12-2018 met 814wh accu.(Ik ga voor goud).
Yep, net de Cube Nature Pro nog eens bovengehaald, en gedaan wat ik eigenlijk nooit wou, volledig de power opengezet in de controller. (48V 20A, piek van 980W) Wind mee (35km) + 50kmh, wind tegen makkelijk 41-42. Powermeter gaf bijna 1000 w aan; en ik hoef niet te trappen, gewoon de trappers rond laten gaan. De Cube is veel "vlotter" (lichter), daarom op zich zeker wel een leuke fiets. Maar illegaal. En een luierikken fiets.Henry schreef: ↑17 mar 2019, 07:04Net als jij heb ik ook jarenlang op een omgebouwde fiets gereden. Ik heb ook net mijn nieuwe fiets in handen en het valt mij op dat de dikke banden echt een heel ander rijgevoel opleveren. Ik ben benieuwd hoe lang het gaat duren voordat ik gewend ben aan het gedrag van de Stromer.
Het grootste verschil voor iemand die van een (goede snelle) omgebouwde fiets komt is waarschijnlijk aanpassen aan het verschil tussen torque aangedreven (stromer, harder trappen is sneller gaan), of pas (magneestschijf achter pedalen, die de motor activeren op basis van beweging)
Maar de Stromer geeft me wel een veiliger gevoel, logger en stabieler. Is gewoon van basis af ontworpen voor deze snelheden. Ik ben wel blij dat ik er zadelvering op heb laten zetten. Nu overweeg ik nog stuurdemping, daar zijn ook oplossingen voor.
Dat is inderdaad het leuke, vrijheid van het fietsen, alles zien, alles horen, alls ervaren.
Heerlijk.
Eerste werkdag ziterop, win toch wel enkele minuten ten opzichte van mijn vorige fiets.
Nu vraagje over de 980W accu, ik kom op de zaak aan met 56% (had de wind tegen, bijna altijd op stand 3 gereden, 28km vlgs Omni)
Niet geladen op het werk, helft van de terugrit hard gereden, ander helft iets minder. kwam thuis met iets onder de 20%.
Nu de hamvraag, is het wijs om tussentijds op het werk te laden, een heel gedoe met die loodzware accu, of laad ik gewoon s'avonds als ik thuiskom?
Nu vraagje over de 980W accu, ik kom op de zaak aan met 56% (had de wind tegen, bijna altijd op stand 3 gereden, 28km vlgs Omni)
Niet geladen op het werk, helft van de terugrit hard gereden, ander helft iets minder. kwam thuis met iets onder de 20%.
Nu de hamvraag, is het wijs om tussentijds op het werk te laden, een heel gedoe met die loodzware accu, of laad ik gewoon s'avonds als ik thuiskom?
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22960
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Zoveel mogelijk tussenladingen is beter voor de levensduur van je accu. Zie ook de handleiding van je Stromer.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Je moet een diepte-ontlading zien te voorkomen. Je weet nooit zeker dat je met de resterende lading thuis kunt komen. Er is niks zo vervelend als onderweg geconfronteerd te worden met een lege accu.
Het accu-verbruik is van verschillende factoren afhankelijk, denk aan tegenwind, buiten temperatuur, maar ook jouw fysieke gesteldheid. Mij is opgevallen dat na een drukke werkdag ik soms minder energie heb waardoor de accu meer moet leveren. Vandaag zelfs halverwege een toeristische route tegen een "hongerklop" aan gezeten. Dat wil je echt niet en dan kun je best wel wat extra hulp/ernergie van de accu gebruiken.
Het accu-verbruik is van verschillende factoren afhankelijk, denk aan tegenwind, buiten temperatuur, maar ook jouw fysieke gesteldheid. Mij is opgevallen dat na een drukke werkdag ik soms minder energie heb waardoor de accu meer moet leveren. Vandaag zelfs halverwege een toeristische route tegen een "hongerklop" aan gezeten. Dat wil je echt niet en dan kun je best wel wat extra hulp/ernergie van de accu gebruiken.
Witte ST3 van maart 2019
Vandaag rustig gereden en flink meegetrapt, (rond de 30-34), en mijn verbruik is over 26.8km 240W. (76% accu over, gem vlgs omni 26.2km/u)
Dus nu is laden geen must en wacht ik tot vanavond.
Ik ga hier een tweede lader leggen, en de dagen dat ik b.v.b. onder de 60% kom tussentijds laden.
Dus nu is laden geen must en wacht ik tot vanavond.
Ik ga hier een tweede lader leggen, en de dagen dat ik b.v.b. onder de 60% kom tussentijds laden.
-
- Runner-up
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 20 jan 2019, 15:19
Laatst na een relatief korte rit... " zoveel mogelijk tussentijds bijladen" op 77% aan de lader... 's morgens bat in de fiets 80%???
Dit is niet de eerste keer dat hij bij een relatief hoge rest capaciteit niet bij laad! Iemand suggesties? st1x 2017 618bat.
Groet
Denis
Dit is niet de eerste keer dat hij bij een relatief hoge rest capaciteit niet bij laad! Iemand suggesties? st1x 2017 618bat.
Groet
Denis