De eerste 5000 km met st1x

Plaats reactie
Frankz
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 16
Lid geworden op: 14 okt 2018, 17:13
Locatie: POORTUGAAL
Merk SP: ST1X 2018
Km-stand: 30000

Hallo forummers,

De eerste 5000 zit erop. voornamelijk woon werkverkeer poortugaal - den haag vanaf oktober.
Tijd voor een eerste evaluatie.

Stromeren als alternatief voor de motor bevalt goed. Rijden met de st1x blijft superleuk. Zelfs met slecht weer.....Mijn verwachting was om een paar keer per week de stromer te pakken en ook af en toe auto of motor. MAar in de praktijk krijg ik geen genoeg van de speedbike.

De continental winterbanden dragen zeker bij aan het rijplezier. Tevens heb ik ergon handgrepen gemonteerd.

Kwaliteit / betrouwbaarheid ben ik tot nu toe niet zo positief over.

Bij 4000 km was de controller kapot. Uitte zich in niet meer opladen met accu in de fiets. En vervolgens problemen met contact tussen accu en fiets. Bijv 0 procent aangeven bij volle accu. Paar keer accu eruit en erin dan pakte hij hem weer. Na vervangen controler was probleem opgelost.

Afgelopen week tijdens rit steeds minder ondersteuning. Vervolgens viel de fiets uit, ook verlichting. Thuis gecheckt, viel me op dat de kabel naar de motor niet goed was aangedraaid. Na aandraaien weer paar dagen zonder probleem, fingers crossed....

Kortom, wat rijdt het ding fijn, maar ben stiekem, ook wel weer blij als ik zonder probleem op bestemming aankom.

Op naar de 10 k ;)
Wimst
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 57
Lid geworden op: 26 dec 2018, 18:12
Locatie: Zutphen
Merk SP: Stromer
Km-stand: 62000

Hallo, geweldige fiets idd, had je ook onderhoudsbeurten bij de fm?
Fiets ze de 10 k over! Wim
St7
PIPOOO
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 120
Lid geworden op: 14 dec 2017, 08:36

Hallo,

Ik heb ook bijna mijn eerste 5000km er op zitten. En moet zeggen op het vervangen van het balhoofdlager geen problemen mogen ervaren. Ook de winterbanden van Conti bevallen me prima.

Top fiets en top dealer.

Grt. Bert.
Frankz
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 16
Lid geworden op: 14 okt 2018, 17:13
Locatie: POORTUGAAL
Merk SP: ST1X 2018
Km-stand: 30000

Beurtje bij 1000 km, en paar checks bij 4000 bij vervangen controller
Frankz
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 16
Lid geworden op: 14 okt 2018, 17:13
Locatie: POORTUGAAL
Merk SP: ST1X 2018
Km-stand: 30000

Bert, hoe merkte je probleem met balhoofdlager?
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Een woordje uitleg over balhoofdlagers : https://www.mantel.com/blog/be/techcent ... vervangen/

Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Frankz
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 16
Lid geworden op: 14 okt 2018, 17:13
Locatie: POORTUGAAL
Merk SP: ST1X 2018
Km-stand: 30000

Beste forummers,

Lekker aan het doorstromeren nu hard richting 9k, even een vraagje over de toeter.

Als het echt goed nat is, zoals de onweersbui van afgelopen week, gaat mijn toeter spontaan af bij remmen. Volgens mij alleen bij voorrem.

Fiets blijft verder prima gaan.....

Iemand bekend met deze " feature"?

Groet, frank
PIPOOO
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 120
Lid geworden op: 14 dec 2017, 08:36

Frankz schreef: 08 mar 2019, 13:57 Bert, hoe merkte je probleem met balhoofdlager?
Excuus voor mijn late reactie.

Ik merkte he doordat ik regelmnatig een harde tik hoorde. Dacht eerst dat het, het wiellager was maar het bleek het balhoofdlager te zijn. Geen tik meer na vervanging. Het stuur draaide verder goed en stond ook niet m.i. te strak afgesteld.

Grt. Bert.
Plaats reactie