Opladen lukt niet meer van buitenaf

Wimst
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 57
Lid geworden op: 26 dec 2018, 18:12
Locatie: Zutphen
Merk SP: Stromer
Km-stand: 62000

Hallo Stromer rijders,
Mijn recente ervaring met opladen sluit hier een beetje aan. Ik haal altijd de accu eruit om praktische redenen. Na 6 mnd en 200x stekker in en uit zonder probleem, is het nu even 3x uit en in anders slaat de oplader niet aan.
Vervolgens had ik gisteravond na de opgeladen accu erin een connector storing, met een luchtspuitbus geblazen.. en helaas na de melding van connector storing, batterij 0%, en toen deed de Omni t niet meer.
Tja met de auto de St1x naar Zwolle, waar ik werk, gebracht en de Stromer Fm heeft ferm geblazen op alle connectoren en Viola t werkt weer!
Zou t komen omdat ik telkens de accu eruit haal, ik zorg wel dat de klep dicht zit. Dus kantoor en huis stof zouden die connectoren vuil maken? Dit zou betekenen dat ik preventief even met de St1x langs de blazer moet.
Dan zou t op de fiets opladen beter zijn, of zijn dit voortekenen van slechter wordende connectoren?
Maar blij dat ie t doet, en gisteren een update gehad, lijkt nu ook beter te werken qua ondersteuning!
Gegroet, Wim
St7
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22959
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Alle connectoren zijn magnetisch. Het wil nog weleens gebeuren dat een connector (en dan met name die van de lader) een nauwelijks zichtbaar stukje metaal oppikt en dat problemen gaat geven.

Het is natuurlijk niet gezegd dat dit het bij jou was, maar Van Zijp Techniek biedt een 3D-geprint afdekkapje voor de connector aan. Daarmee voorkom je dit:

https://www.vanzijptechniek.nl/product/ ... dekseltje/

Als dit het niet was: dan toch misschien ergens een half los contactje dat door het gerommel, beweging door blazen, nét weer even contact maakt. Maar daar kom je dan vanzelf wel achter. Elke keer voor het laden de connectoren schoonblazen is iig totaal onzinnig. Ik heb nu twee jaar een Stromer en heb dat nog nooit hoeven doen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Wimst
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 57
Lid geworden op: 26 dec 2018, 18:12
Locatie: Zutphen
Merk SP: Stromer
Km-stand: 62000

Dank je wel voor de tip Stromeur! Dan zou de oplader stekker de storende deeltjes dan overbrengen op de connectorstekker van de accu, en op haar beurt weer op die van de fiets? Of van de accu, deze ligt wel eens t weekeinde in de kelder. Dus naast een stekker dop ook een accu dop!
Groetjes,
Wim
St7
Plaats reactie