Opladen lukt niet meer van buitenaf

ikstromer
Rookie
Rookie
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 dec 2018, 17:48

Beste,

Ik kreeg een week terug de fiets terug van de dealer na een probleem met de controller. Ik wou de fiets opladen, maar dit lukt niet meer van buitenaf. Hopende dat het tijdelijk was, maar blijkbaar niet. Batterij reeds uit de fiets gehaald, maar niets helpt.

Lampje springt enkele seconden op oranje en daarna direct op groen (of de batterij nu 90% of 10% vol is, maakt niet uit). Denkt waarschijnlijk dat de batterij vol is. Op de controller verschijnt wel dat de fiets aan het opladen is, maar blijft steken op 62% (en de lader maakt geen lawaai, dus er wordt niet geladen). Na een tijdje gaat de fiets gewoon in slaapstand.

Indien ik de batterij uit de fiets haal, dan is er geen probleem. Dan laadt de batterij probleemloos. Ik zie niets verdachts aan de contactpunten van de batterij of dergelijke en voordien had ik deze problemen niet.

Enig idee wat het kan zijn? Haal de batterij niet graag uit in een niet beveiligde omgeving. :aq

Bedankt!
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

ikstromer schreef: 23 feb 2019, 15:30 een probleem met de controller.
ikstromer schreef: 23 feb 2019, 15:30 Op de controller verschijnt wel dat de fiets aan het opladen is
De controller is een langwerpige print die in de schuine onderbuis zit. De display die in de horizontale bovenbuis zit verzonken is de OMNI.
ikstromer schreef: 23 feb 2019, 15:30 Enig idee wat het kan zijn? Haal de batterij niet graag uit in een niet beveiligde omgeving. :aq
Als de accu buiten je Stromer wel oplaadt, dan kunnen we een defect aan de accu en de lader uitsluiten.

Aangezien er een reparatie is geweest aan je Stromer, vermoed ik dat er ergens een los contact is (ontstaan). Terug naar de dealer ermee lijkt mij het devies.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
TommyC
Rookie
Rookie
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 jun 2019, 09:31

Ik heb een soortgelijk probleem. De accu laadt prima als ik deze uit de fiets haal. Maar met de accu in de fiets kan het zijn dat ik wel 10 keer moet proberen om het laden op gang te krijgen. Ik hoor een klik in de lader direct na het aanzetten en vervolgens gaat het lampje vrijwel direct van oranje naar groen. Omkeren van de volgorde: aanzetten eerst en dan de fiets aansluiten of eerst de fiets aansluiten en dan aanzetten, de fiets aan of uit, het maakt allemaal niet uit. Foutje in de controler?
Stromer ST1 X sport charcoal sinds mei 2017, ca 2000 km/jaar.
Gebruikersavatar
TommyC
Rookie
Rookie
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 jun 2019, 09:31

Het is btw een ST1X, en de controler en de OMNI en de motor zijn alle al eens vervangen.
Stromer ST1 X sport charcoal sinds mei 2017, ca 2000 km/jaar.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik heb met mijn ST1 X 2017 precies hetzelfde probleem gehad als jij. Controller vervangen, andere lader geprobeerd, volgorde van wat eerst aansluiten geprobeerd (eerst stopcontact, dan Stromer of andersom), met Stromer aan of uit geprobeerd, diverse FW updates gehad: niks hielp.

Ik heb het er uiteindelijk bij laten zitten en de accu alleen nog maar buiten de Stromer opgeladen. Het gedoe woog voor mij niet meer op tegen de ernst van het probleem, zo dwars zat het mij nou ook weer niet.)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
TommyC
Rookie
Rookie
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 jun 2019, 09:31

Stromeur schreef: 18 jun 2019, 12:00 Ik heb met mijn ST1 X 2017 precies hetzelfde probleem gehad als jij. Controller vervangen, andere lader geprobeerd, volgorde van wat eerst aansluiten geprobeerd (eerst stopcontact, dan Stromer of andersom), met Stromer aan of uit geprobeerd, diverse FW updates gehad: niks hielp.

Ik heb het er uiteindelijk bij laten zitten en de accu alleen nog maar buiten de Stromer opgeladen. Het gedoe woog voor mij niet meer op tegen de ernst van het probleem, zo dwars zat het mij nou ook weer niet.)
Mee leren leven dus. :bh:
Stromer ST1 X sport charcoal sinds mei 2017, ca 2000 km/jaar.
joost
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 102
Lid geworden op: 23 dec 2017, 21:53
Locatie: Dordrecht
Merk SP: Stromer ST3

Zou er vooral niet mee leren leven. Heb twee weken met hetzelfde probleem gezeten en vondt het behoorlijk onhandig om telkens de accu eruit te halen. De dealer heeft de controller vervangen en nu functioneert de lader weer zoals het hoort.
🇳🇱 Stromer ST3 2020 Deep Black 🚀
Bodyfloat
Marcusss
Pro
Pro
Berichten: 52
Lid geworden op: 04 jun 2019, 22:47

Normaal gezien zijn beide stekkers (intern - extern) parallel geschakeld. (Dus + aan +, - aan -).
In dit geval kan het enkel een los contact zijn of draadbreuk.
Met een multimeter zou dit gemakkelijk door te meten zijn: diodefunctie en aan de pinnen meten. 👍🏼

Als er toch nog elektronica tussen zit gaat dit verhaal niet op !
White Falcon ST1X ‘17
814kW - ww 52 km/dag
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

TommyC schreef: 18 jun 2019, 12:24 Mee leren leven dus. :bh:
Dat hoef je natuurlijk niet te doen. Ik heb daar uiteindelijk wel voor gekozen omdat ik het de moeite niet waard vond om er nog langer een punt van te maken, maar het hoort gewoon te werken.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Lamkram
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1047
Lid geworden op: 01 sep 2017, 08:15
Locatie: Almere
Merk SP: Stromer ST7 ARBR
Km-stand: 53.000

joost schreef: 18 jun 2019, 13:29 Zou er vooral niet mee leren leven. Heb twee weken met hetzelfde probleem gezeten en vondt het behoorlijk onhandig om telkens de accu eruit te halen. De dealer heeft de controller vervangen en nu functioneert de lader weer zoals het hoort.
Ik heb exact hetzelfde gehad met mijn ST5. Ik vind het ook lastig om steeds de accu eruit te halen met de kans op vallen etc. Nieuwe controller geplaatst en alles werkt weer. Daar komt bij dat wanneer ik de fiets ook weer door verkoop de nieuwe eigenaar dat misschien ook niet prettig vindt.

Groet Mark
:d3:
Go-ST1x 13455 km
GO-FAST ST5 (L) 37215 km
GO-Nice ST7 ARBR 2653 km
GO-Nice ST7 #2 ARBR........km


25Km enkele reis. Regio Almere-Amsterdam-Almere
:d3:
Plaats reactie