De rit from Hell
-
- Pro
- Berichten: 38
- Lid geworden op: 27 dec 2018, 16:41
Die Zwitsers willen niet stil komen staan natuurlijk. De Stromer halen ze in de zon tevoorschijn!
ST3 L 983, zwart met winterbanden, Giro Camden MIPS, Noord-Brabant, 2x20 km ww
Het ontbreken van die krimpkousen op de model 2017 weten ze al meer dan een jaar. Vreemd dat dat op een 2018 nog altijd een issue kan zijn. Mijn FM plaatste die van zogauw hij dat wist standaard op elke nieuw te leveren fiets, of bij de oudere modellen wanneer die binnenkwamen voor onderhoud (of met een doorgebrande controller wanneer het al te laat was, zoals in mijn geval )
Scheldelaan-Stromer
Dat is vrij logisch, middenmotoren draaien op relatief hoog toerental (vandaar ook de herrie die ze produceren) waardoor ze een hoger koppel kunnen produceren zonder warm te lopen. De achterwielmotor draait echter op relatief laag toerental (heerlijk stil) maar heeft daardoor minder koppel en loopt eerder warm. De middenmotor is daarom veruit de best toegeruste fietsmotor in bergachtig gebied.
Ik denk dat het beste concept voor bergachtig gebied de opstelling van de speed ped is (een volledig apart opgestelde electromoto, met zijn eigen aandrijfsysteem van 't achterwiel)Lomito schreef: ↑27 jan 2019, 15:42Dat is vrij logisch, middenmotoren draaien op relatief hoog toerental (vandaar ook de herrie die ze produceren) waardoor ze een hoger koppel kunnen produceren zonder warm te lopen. De achterwielmotor draait echter op relatief laag toerental (heerlijk stil) maar heeft daardoor minder koppel en loopt eerder warm. De middenmotor is daarom veruit de best toegeruste fietsmotor in bergachtig gebied.
Maar middenmotor voelt in ieder geval natuurlijker dan een achterwielmotor bij flinke klimmetjes (reageert iets sneller, en de gewichtsverdeling speelt ook een rol denk ik)
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)