St1x is het noorden kwijt

Plaats reactie
ikstromer
Rookie
Rookie
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 dec 2018, 17:48

Beste mede stromers.

Ik was van plan om me dit weekend te registreren en om mijn belevenissen met de st1x eens neer te pennen. Helaas moet ik me vroeger registreren wegens een probleem met mijn stromer.

Ik heb reeds een dik maand een tweedehands st1x in mijn bezit (fiets heeft 6600 km. Ik reed tot op heden 600 kilometer probleemloos). Gisteren bereikte ik het werk probleemloos. De rit van 18 kilometer verliep vlot. Ik laad de batterij op het werk op (van 75 naar 100) en rij ook probleemloos naar huis. De batterij heeft nu 75%. Vandaag vertrek ik naar het werk en meteen voel ik dat niet alles lekker loopt. Ik kijk nog eens voor de zekerheid: standje 3, hoge vitesse, maar neen … Het voelt aan alsof er iets afremt, alsof ik met platte banden rij, … 30 gaat nog, maar 35 à 37 km/u halen is moeilijk. Normaal rij ik gemakkelijk 40 à 43, maar nu is 35 à 37 halen een moeilijk opdracht. Ik moet meetrappen, veel meetrappen en het kost ook nog eens energie. De hogere versnellingen kan ik ook niet gebruiken, het trappen is te zwaar. Ik kom net op tijd toe, volledig bezweet.

Batterij opladen en hopen dat het probleem weg is. Ik vertrek vol goede moed richting huis (batterij 100%). Ook nu moet ik veel meer energie steken in de rit. Ik zweet me te pletter en haal moeilijk 35 km/u. Ik kom thuis en de batterij staat nog op 89% (normaal 75%). Dus voor de rit van 18 kilometer verbruikte ik 11% ipv 25% ! Niet moeilijk, want ikzelf heb een hoop meer energie moeten leveren.

En dan nu het vreemde :ck:

Omni app:

Vandaag zogezegd 48 KM gereden in 1u en 6 minuten, 43,6 gemiddeld.

Dit klopt helemaal niet. Ik heb woensdag 34,7 kilometer gereden in 57 minuten, 36 gemiddeld en zo zou het ook vandaag moeten zijn. Dus helemaal geen 48 kilometer aan dat waanzinnige tempo. Ik schat 34,7 kilometer aan 28-30 gemiddeld.

Wat is er mis?

Alvast bedankt voor eventuele hulp.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Heb je je trapsensor al gekalibreerd?

Van verwarde gegevens in de OMNI zijn wel vaker meldingen. Heb je de meest recente firmware op je ST1 X? Geeft de OMNI dispay op je ST1 X wel de juiste gegevens weer?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Wiebe
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1030
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:50
Locatie: Gouda
Merk SP: Klever N Rogue
Km-stand: 7000

De app heeft vaak even tijd nodig. Het gebeurt vaak dat de laatste rit (of als je de rit niet hebt gereset en al langer 1 rit maakt, het recente deel van de laatste rit) de waardes X2 doet. Afstand klopt wel, maar rit snelheid en gemiddelde zijn verdubbeld. Dat is iig bij mij zo, of andere mensen identiek gedrag zien weet ik niet.

Verder idd zoals Stromer zegt. Zelf merk ik met het huidige weer meer variatie in ondersteuning dan in de zomer. Ik vermoed dat de kou enige invloed heeft op de sensor (zie ook topic elders). Verder zou je ook nog even kunnen kijken of alles wel mooi soepel loopt in je drivetrain en de remmen.
Stromer St1X dec 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 43506 and not counting anymore.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.
ikstromer
Rookie
Rookie
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 dec 2018, 17:48

Bedankt! Een simpele klik in het menu en ik ben weer in staat om redelijk vlot richting 45 te schieten. :bf: . Laatste firmware is geïnstalleerd. Ik hou morgen de gegevens even bij om te controleren. Hopelijk opgelost!
Rachaad
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 aug 2018, 21:33

ikstromer schreef: 13 dec 2018, 20:19 Bedankt! Een simpele klik in het menu en ik ben weer in staat om redelijk vlot richting 45 te schieten. :bf: . Laatste firmware is geïnstalleerd. Ik hou morgen de gegevens even bij om te controleren. Hopelijk opgelost!
Welke klik in het menu heb je uitgevoerd om jouw probleem op te lossen? Updates of laatste filmware kun je toch niet zelf (handmatig) installeren?

Ik ondervind hetzelfde probleem, haal met hard trappen 37km en voel daarna een soort rem, terwijl ik voorheen met gemak 45km haalde. Daarnaast werken de knoppen op het bedieningspaneel vaak niet, hoop dat iemand hier raad mee weet. Alvast bedankt.
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Rachaad, jij kaartte hier al eerder een ander probleem met je fiets aan ... wat was het resultaat van het contact met je dealer ?

Heb je de trapsensor al eens gekalibreerd ?
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Rachaad
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 aug 2018, 21:33

De dealer heeft helaas nog niet van zich laten horen. Had eerder de problemen inderdaad op dit forum aangekaart (niet werkende knoppen op het bedieningspaneel en de ondersteuning die na een tijdje lijkt af te remmen bij 37 km). Inmiddels heb ik de fiets gekalibreerd. Ik haal wel weer 45 km maar ben benieuwd of dit zo blijft (of dat het na een tijdje weer zakt naar 37 km). Knoppen werken vooralsnog niet...
Plaats reactie