Eerste week achter de rug op de ST1x

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22815
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Welkom, op het forum en in de Stromer community! Heel veel plezier en veilige km's gewenst met je prachtige aankoop.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Chrisje
Pro
Pro
Berichten: 44
Lid geworden op: 22 sep 2018, 17:41
Locatie: BE

Hey, join the Stromer-club ;-). Ikzelf heb een ST1X 2018 met 983Wh batterij sinds een maand. Woon-werk: 17 km (dus elke dag 34 km). Ik doe momenteel 2 dagen met een volle batterij (met nog 10-20% overschot). Doe gemiddeld 34-35 km/u met pieken tot 42-43 km/u (voor mij hoeft niet steeds 45 km/u). Steeds in standje 2 (zelden stand 3). Ik verlies wat tijd en snelheid aan de lichten. Zalig rijden! Enjoy it!
Laatst gewijzigd door Chrisje op 14 nov 2018, 22:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Stromer ST3 Pinion Comfort Cool White 2023, 983 Wh, Stromer Pirelli Angel Band 57-584, Tannus Armour, Brooks B17, Kinekt 2.1 Seatpost, Stromer Smart Helmet, Ortlieb BAG RC F8420, Spatbordverlenger + Claxon Protector Van Zijp, woon-werk 17 km enkel.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Chrisje schreef: 14 nov 2018, 22:06 Ik doe momenteel 2 dagen met een volle batterij (met nog 10-20% overschot).
Het is beter voor je accu om gewoon dagelijks te laden, met deelladingen slijt de accu minder snel dan met volledige ladingen!
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Chrisje
Pro
Pro
Berichten: 44
Lid geworden op: 22 sep 2018, 17:41
Locatie: BE

Dankjewel voor de tip! Zal ik rekening mee houden!
Stromer ST3 Pinion Comfort Cool White 2023, 983 Wh, Stromer Pirelli Angel Band 57-584, Tannus Armour, Brooks B17, Kinekt 2.1 Seatpost, Stromer Smart Helmet, Ortlieb BAG RC F8420, Spatbordverlenger + Claxon Protector Van Zijp, woon-werk 17 km enkel.
Lomito

Afgezien daarvan is het ook gewoon prettiger om bij vertrek altijd over een volle accu te beschikken. Er zijn situaties dat je meer kilometers moet maken dan je dagelijkse ritje.
andy666
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 101
Lid geworden op: 09 jul 2018, 15:40
Locatie: Hamme
Merk SP: Stromer
Km-stand: 8000

wat het slot betreft: ik heb gewoon bij de FM een ringslot besteld met extra steekketting. Het is veel makkelijker om voor een snelle boodschap snel even dat ringslot vast te zetten dan steeds die vouwketting te moeten bovenhalen.
Snepova
Rookie
Rookie
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 nov 2018, 20:41

Hallo,

Gisteren dan mijn 1ste trip nr mijn werk( en terug) met mijn nieuwe stromer St1x.. ik heb 40km gereden en 10 bruggen gedaan, praktisch altijd op hoogste stand met lichte wind tegen, en had bij thuiskomst nog 65% van mijn batterij over!!! Was blij verrast want ik dacht dat ik veel minder zou overhebben.. Heb hiervoor ook een speed pedelec gehad mr mijn stromer... das toch wel een fiets van een veel betere kwaliteit.. vertrekken, op-of afschakelen, bruggen oprijden.. alles gaat veel vlotter en sneller.. dit is echt genieten!! 👍🏻👍🏻
Ambiorix
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 29
Lid geworden op: 10 okt 2018, 15:39
Locatie: Geel
Merk SP: ST1X
Km-stand: 14000

Ik heb mijn eerste weken (juist 1 maand) achter de rug. Nu 788 km op de teller aan gemiddelde van 38. Positief : de Stromer doet perfect wat ik er van verwacht. Bijkomend voordeel : ik heb het gevoel dat ik op het werk (zeker in de voormiddag) veer meer energie heb - het lijkt precies alsof ik iets illegaals genomen heb. Heel ander gevoel dan wanneer ik met de wagen ga - in veel mindere mate als ik met de moto ga. Doe ongeveer 60 km per werkdag en gemiddelde hartslag is 110. Nadeel : dinsdag gevallen. In centrum van Gierle is het fietspad spiegelglad. Zijn zo van die mooie rode kasseien die precies gepolierd zijn (zelfde textuur als blauwe hardsteen). Ik ken dat fietspad goed van voorbije passages met de Colnago of mountainbike in de zomer dus was daar zeer voorzichtig. Reed max 15km/u maar door combinatie van tegels/nat/bladeren en optrekken, mijn voorwiel gewoon onderuit en ik tegen de grond, plat op de buik. Verdict : schaafwonden en gekneusde ribben (zeer pijnlijk). Stromer doet het nog maar achterremhendel volledig geplooid en moet vervangen worden. Conclusie : had me ook gebeurd met de 'gewone' fiets en is gewoon een zeer gevaarlijk fietspad. Kan nog wel Stromeren, alleen lachen, niezen, neus snuiten,... zal de komende weken niet mogelijk zijn... :D
Barry
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 601
Lid geworden op: 22 jun 2018, 19:26
Locatie: Amersfoort
Merk SP: Stromer ST5 (2)
Km-stand: 20.000

Ambiorix schreef: 16 nov 2018, 20:23 Verdict : schaafwonden en gekneusde ribben (zeer pijnlijk). Stromer doet het nog maar achterremhendel volledig geplooid en moet vervangen worden. Conclusie : had me ook gebeurd met de 'gewone' fiets en is gewoon een zeer gevaarlijk fietspad. Kan nog wel Stromeren, alleen lachen, niezen, neus snuiten,... zal de komende weken niet mogelijk zijn... :D
Tjemig wat balen.. Beterschap!
ST5 XL (v2) met bagagedrager (jan '22), voorheen: ST5 XL (v1) ('18-'21) | Kinekt | Spurcycle | Jroen's spatbord 175mm | Giro Bexley MIPS | Ortlieb High Vis. zwart | Feedback Sports Pro-Elite | woon-werk-woon = 74km | 20.000km and counting
Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

Een spoedig herstel gewenst, ik zou het alvast melden aan de plaatselijke dienst dat ze zulke dingen aanpakken. Hier in België is het eveneens triestig gesteld met het onderhoud van fietspaden, vooral bij donkere ritten moeilijk in te schatten.
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
Plaats reactie