St1x de beste keuze voor mij of wachten op de ST3

Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Louis_ST2 schreef: 19 aug 2018, 09:49

Wat heet "besparen" ? Als de fiets uitgerust is met de 618 accu (basis prijs) en je gaat al upgraden naar de 814 accu is dat al 460 Euro extra. Soms is dan de prijs al boven het maximum wat je wil/kan uitgeven.
Ik lees dat de topicstarter twijfelt tussen een ST3 en een ST1X. Hij/zij is dus bereid 7 k uit te geven aan een speedbike. Ik zou altijd kiezen voor een ST1X met 1 kWh batterij boven een ST3 met 814 Wh batterij. Vandaar ' ik zou nooit besparen op de batterij'
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Lomito

Ik ben het wel met Tomasj eens dat je beter een grotere accu neemt voor zover dat budgettair mogelijk. Als het om actieradius gaat zijn wij allemaal rupsjes-nooit-genoeg, zelfs als de standaard accu groot genoeg is voor de dagelijkse WW-rit. Naast de winterse dip in actieradius en de normale degeneratie is het sowieso prettig om overcapaciteit te hebben voor dagen met extreem weer (stormachtige wind, sneeuw), verandering van baan/woning of recreatief gebruik.

Is het budget wel maatgevend voor de accu dan is dat ook nog geen probleem, wellicht kun je je later alsnog een grotere of tweede accu permitteren en bij een financieel voordeeltje die uitgave doen.

Ik ben nu zo'n 3 maanden in bezit van een 2e blauwtje terwijl die eigenlijk nog niet echt nodig is geweest. Maar dankzij die extra capaciteit pak ik de fiets gemakkelijker voor langere en/of meerdere ritten per dag. Ik kan steeds over een volle accu beschikken... zelfs als ik thuis kom met een lege accu en er is een rit nodig dan kan ik gelijk weer op pad. HEERLIJK!
Golvas

Louis_ST2 schreef: 19 aug 2018, 09:49 Soms is dan de prijs al boven het maximum wat je wil/kan uitgeven.
Je moest hier nog maar de titel lezen om te weten dat een upgrade naar een 983 Wh batterij niet echt een probleem was voor de TS.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22825
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Dat je ergens voldoende budget voor hebt wil nog niet zeggen dat het per se allemaal moet worden uitgegeven. Gelukkig mag Danny dat helemaal zelf beslissen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Golvas

En dat heeft hij gedaan, gelukkig maar !
Plaats reactie