Probleem met achterwiel-as Stromer ST1 X

Gebruikersavatar
pclaerhout
Pro
Pro
Berichten: 71
Lid geworden op: 31 mei 2017, 13:47
Locatie: Beernem, België

Net een update van de dealer gekregen. Dankzij de suggestie van Stromeur (waarvoor dank) hebben ze het probleem aangekaart bij Stromer, die zijn ondertussen ter plekke komen kijken en zorgen voor wisselstukken om het probleem te verhelpen en te voorkomen in de toekomst. Volgende week heb in normaal mijn fiets terug :-)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Mooizo. Krijg je nu eigenlijk alsnog een hele nieuwe fiets, of krijg je je eigen fiets terug?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
pclaerhout
Pro
Pro
Berichten: 71
Lid geworden op: 31 mei 2017, 13:47
Locatie: Beernem, België

Ik krijg mijn fiets terug, geen nieuwe blijkbaar. Komt nog goed uit want mijn nummerplaat is ondertussen aangekomen en anders moest ik weer een nieuwe aanvragen (kost je telkens €30 hier in België).
Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1121
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

Je nummerplaatje kost 30€ dat kan ik nog aannemen administratie postbode enz...

Maar ik moest bij de Dealer (= Fiets in Merksem) 9€ betalen om de plaathouder mee te krijgen waarmee je het plaatje vastmaakt, en dan staat er ook nog reclame van ze op... van service gesproken :evil:
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik vind het allebei ongepast. Als de fiets van pclaerhout onder garantie wordt vervangen door een andere fiets, dan vind ik dat de dealer de bijkomende kosten (ook voor een nieuw kenteken) voor zijn rekening hoort te nemen.

En betalen voor een kentekenplaathouder mét reclame, van mij had de dealer 'm morgen houden. Dit is echt uitknijpen van klanten tot op de laatste euro, het past niet bij de Stromer prijsklasse.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
pclaerhout
Pro
Pro
Berichten: 71
Lid geworden op: 31 mei 2017, 13:47
Locatie: Beernem, België

Het plaathoudertje hebben ze er bij mij gewoon gratis opgezet.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Bij mij ook. Met de naam van mijn dealer erop. Net als bij mijn auto heb ik daar niets voor hoeven betalen. (Al is de prijs voor de houder waarschijnlijk verdisconteerd in de prijs voor de aanvraag van het kenteken, want die is niet gespecificeerd).
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
pclaerhout
Pro
Pro
Berichten: 71
Lid geworden op: 31 mei 2017, 13:47
Locatie: Beernem, België

Net een update van mijn dealer gekregen in verband met het wielas probleem van mijn ST1x.

Vorige week zijn ze van Stromer ter plekke bij de dealer komen kijken, en het blijkt een structureel probleem te zijn bij de ST1x. Ze zijn nu bij Stromer de nodige metalen stukjes aan het produceren om dit probleem in de toekomst te vermijden.

Ik zal dus nog een weekje op mijn tanden moeten bijten voor ik mijn fiets terug zal hebben, maar ik ben blijkbaar zeker niet de enige die met dit probleem te kampen heeft.

Aan iedereen die een ST1x heeft, misschien is het geen slecht idee om je fiets even te laten dubbelchecken bij je dealer. Beter voorkomen dan genezen denk ik dan :D.
Gebruikersavatar
Alex.slaets
Expert
Expert
Berichten: 237
Lid geworden op: 18 jun 2017, 18:01
Locatie: B-2800 Mechelen

pclaerhout schreef: 08 jul 2017, 15:04 Ik krijg mijn fiets terug, geen nieuwe blijkbaar. Komt nog goed uit want mijn nummerplaat is ondertussen aangekomen en anders moest ik weer een nieuwe aanvragen (kost je telkens €30 hier in België).
Ik wens het je niet toe, maar bij vervanging (ik spreek uit ervaring) van je Stromer (of elk ander voertuig) en je houdt je nummerplaat kan je verzekeringsmakelaar via WEBDIV gewoon de verandering van voertuig (VIN) doorgeven. Kost niets.
ST2 983WH 2x25km woon-werk
ST1x-er
Pro
Pro
Berichten: 88
Lid geworden op: 31 mei 2017, 16:09

Vandaag de Stromer nog eens van onder het stof gehaald... :oops: (Tijdens de vakantie rij ik vaak nog met de gewone mountainbike). Ik las (en zag op de foto's van Stromeur) hier dat forumgebruikers pclaerhout en ook Stromeur een metalen ring hebben laten zetten op hun ST1x om een probleem van de wielas op te lossen. Ik zag even bij mijn ST1x en die heeft die ring al! Zit er dus op vanaf de levering op 20 juni. Ofwel heeft Stromer dit al op voorhand aangepakt ofwel heeft mijn dealer dit gefixt voor de levering. Mooi zo :d3:
Plaats reactie