Ondersteuning geheel weg !!!

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

stromersucks schreef: 25 jul 2019, 08:46 blijkt dat de motor defect is(aandrijfmotor), wat blijkt nu (volgens stromer) raar maar waar ik heb nu 17.000 a 18.000km maar volgens de dealer zou stromer gezegd hebben dat dit normaal is aangezien er zoveel KM'S opstaan?
De motor is geen slijtage-gevoelig onderdeel en van die km-stand is een Stromer motor niet onder de indruk. De meeste defecte motoren die we op het forum tegen komen (en dat zijn er niet veel) hebben een defecte sensor. Het probleem is dat Stromer geen onderdelen repareert, maar alleen vervangt, zowel binnen als buiten garantie. Dus als er een klein onderdeeltje van de motor stuk is, moet de hele motor incl. wiel vervangen worden.

Verhaal van de dealer dat Stromer gezegd heeft dat dit defect aan de km-stand te wijten is geloof ik niet. Vraag de FM maar eens wát er exact stuk is aan de motor.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Jins
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1597
Lid geworden op: 12 mar 2019, 08:22
Merk SP: X-speed
Km-stand: 15000

Buiten garantie is het jou motor, je neemt hem gewoon mee naar huis. Open doen en zien wat er mis is. Sensoren kan je vervangen. Ineens de lagers mee vervangen en je hebt een, zo goed als, nieuwe motor.
stromersucks
Runner-up
Runner-up
Berichten: 11
Lid geworden op: 24 jul 2019, 08:14

owkee… ben technische niet zo geschoold als een technieker maar aan een fiets zomaar prullen opendraaien enz...
Indien er mensen zijn die dit al hebben gedaan met goede resultaat stel ik voor om het stapwijs uit te leggen want zelfs op YouTube vind ik er niets van terug... :?
Jins
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1597
Lid geworden op: 12 mar 2019, 08:22
Merk SP: X-speed
Km-stand: 15000

https://www.youtube.com/results?search_ ... tor+repair
Je vind verschillende voorbeelden. Uiteraard niet exact zoals jouw motor maar het principe is hetzelfde. Kan ook zijn dat je eerst de motor uit de velg moet halen, afh waar die open kan --> zijkant of midden.
Jins
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1597
Lid geworden op: 12 mar 2019, 08:22
Merk SP: X-speed
Km-stand: 15000

https://www.youtube.com/watch?v=m3HWgrSdbzI
Hier een motor van een ST2.
Die met zwart vastgemaakte kit (tussen de wikkelingen) zijn de Hall sensoren, 1 voor elke fase dus 3 stuks.
stromersucks
Runner-up
Runner-up
Berichten: 11
Lid geworden op: 24 jul 2019, 08:14

alvast bedankt allemaal voor de vele voorbeelden die jullie mij hebben toegestuurd, helaas is de fiets nog steeds binnen, heb gevraagd aan mijn fietsenmaker wat er nu exact aan scheelt maar nog steeds geen response... misschien geen tijd god mag het weten hij mag volgens zijn certificaat dat aan de muur hangt sleutelen aan de stromer dus daarom dat ik naar daar ben gegaan ipv bij FIETS gebleven...aangezien ik veel fiets en veel geld insteek in de stromer hoopte ik dat ik niet zoveel stukken(slijtage ofniet) zou gehad hebben... maar het blijft mechanis dus kan het gebeuren dat deze eens stuk gaat.
zodra ik meer weet zal ik dit zeker met jullie delen.
stromersucks
Runner-up
Runner-up
Berichten: 11
Lid geworden op: 24 jul 2019, 08:14

Hallo allemaal,
we zijn nu meer dan een week verder en er is eindelijk vooruitgang in de zaak qua motor defect, blijkbaar na controle van stromer is er niets met de motor raar maar waar, stromer is de fiets zelf komen ophalen bij de dealer omdat hijzelf niet wist waar de fout zat (tegen een meerprijs) en bleek dat ik geen 17.000 maar 26.000 km op de teller heb dus de fiets heeft toch goed gediend, ten tweede zou er niets met de motor schelen maar wanneer je begint te trappen denkt de fiets dat je aan het remmen bent, contacten werden schoongemaakt contactspray werd aangebracht etc natuurlijk wanneer ik de fiets ging ophalen deed die het weer niet :aq telkens als ik wou trappen bleef die op 7km per uur staan je voelde dat de fiets tegenhield de dealer heeft dit weer vastgesteld en stelde voor om volledige nieuwe remkabels te installeren om zeker te zijn dat dit niet meer gebeurt,(ik fiets dikwijls door stof en zand omdat ze bij ons in de buurt veel aan het werken zijn) natuurlijk ben ik het beu en denk ik van F... you en wil mij nu een ST5 aankopen... een fiets dat redelijk duur is en lees in dit forum dat deze ook niet echt PERFECT is, veel fouten met het opladen enz...ik fiets 126 km per dag... is dat veel voor mij niet echt...voor andere wel gelieve mij de nodige advies te geven...
wil geen 9450 eu betalen voor een fiets dat zogezegd het neusje van de zalm is en dat ik over twee weken hier ah klagen ben over mijn stromer st5.
Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

Ik zou je adviseren om eens contact te zoeken met de mensen hier op 't forum die er zelfs 20K op de teller hebben getrapt, wat hun ervaring en mening is. Alles wat technisch en elektronisch functioneert is wel eens onderhevig aan malfuctioneren. Belangrijk is, dat je serieus genomen wordt en ze je helpen..Maak hierover duidelijke afspraken met je eventuele FM. Altijd 'n vervangfiets ter beschikking, mocht je jou fiets moeten daar laten. Wat ik tot nu toe al gelezen heb, komt alles in orde, enkel is het soms tijd gebonden.
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

stromersucks schreef: 05 aug 2019, 08:57 contacten werden schoongemaakt contactspray werd aangebracht etc natuurlijk wanneer ik de fiets ging ophalen deed die het weer niet :aq telkens als ik wou trappen bleef die op 7km per uur staan je voelde dat de fiets tegenhield de dealer heeft dit weer vastgesteld en stelde voor om volledige nieuwe remkabels te installeren om zeker te zijn dat dit niet meer gebeurt.
Je Stromer heeft hydraulische remmen. Ik zie niet in hoe het vervangen van de remkabels dit probleen gaat oplossen.

Of bedoelt je dealer dat ze de remsénsorkabels gaan vervangen? De remsensorkabel registreert het als je een remhendel inknijpt en geeft dan een seintje aan de motor dat-ie moet stoppen met ondersteunen. Een defect van de remsensor of remsensorkabel kan leiden tot de klachten die je nu hebt. Zo'n defect kan de dealer vaststellen door het gedrag van de remsensor na te kijken in het servicemenu. Zeker omdat je bike nu niet goed rijdt, moet dit probleem eenvoudig te reproduceren zijn.

Is dat wat de dealer gedaan heeft en is-ie zo tot dit besluit gekomen? Dat zou ik namelijk wel snappen. (Ik snap alleen niet hoe ze dan eerder op het idee zijn gekomen dat de motor defect is.)

stromersucks schreef: 05 aug 2019, 08:57 wil mij nu een ST5 aankopen... een fiets dat redelijk duur is en lees in dit forum dat deze ook niet echt PERFECT is, veel fouten met het opladen enz...
Elke speed pedelec van elk denkbaar merk kan weleens een probleem hebben. Er 10.000 euro tegenaan smijten verwachten dat je 100% nooit meer een issue hebt, dat is helaas niet reëel.

"Veel fouten met het opladen" bij de ST5 komt mij niet bekend voor. De Vijf is sowieso inmiddels redelijk probleemvrij, maar e.e.a. hangt ook sterk af van de kwaliteit van de dealer. Een goeie dealer test een nieuwe Stromer van A tot Z voordat-ie hem aan een klant meegeeft en weet uit ervaring waar hij extra goed op moet letten. Een mwah-dealer pompt 'm zo uit de doos door naar de klant en ziet wel of de klant ermee terug komt.

Daarnaast is communicatie tussen klant en dealer erg belangrijk. Ik vind het verhaal zoals het nu gepresenteerd wordt een beetje warrig, ik weet niet waar dat door komt.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
stromersucks
Runner-up
Runner-up
Berichten: 11
Lid geworden op: 24 jul 2019, 08:14

hallo inderdaad de remsensorkabels worden vervangen,
Defect motor ( bij het testen van de fiets toen deze defect was voelde de fietsenmaker dat de fiets geen ondersteuning meer gaf, daarop concludeerde hij dat er een defect zou zijn met de motor ( mijn omni gaf geen foutmelding) dus ik dacht elk storing of defect zou de computer dit normaal moeten aangeven, maar uiteindelijk heeft hij dan de sensorkabels zuivergemaakt (contactspray opgespoten ) en getest de fiets deed het terug... tot dat ik deze moest gaan ophalen als ik trapte ging ik niet sneller dan 7km per uur dus ik voelde dat de fiets tegenhield. jammer nieuw sensorkabels dan maar...
uiteindelijk vroeg ik hem wanneer ik best een nieuw fiets kon aankopen aangezien ik veel KM'S afleg... mijn batterijcapaciteit is nog 78% na 2J hij zei moment dat die niet meer rendable is zou ik een ander aankopen(fiets), in de winter heb ik moeite en moet ik van de 65km die ik afleg enkel 10km op stand 1fietsen om daarna de rest op stand 2 te kunnen fietsen...Natuurlijk is dat vermoeiden en heb ik beslist om NU een nieuw fiets te kopen de ST5 weliswaar... maar natuurlijk lees ik dat er problemen zijn met het opladen van de fiets slecht contact tussen app en fiets, plus bij hevig regenweer zijn er soms problemen... pfff en ik snap dat als je een fiets koop dat deze normaal geen problemen moet/mag geven maar test STROMER deze fietsen dan alleen bij mooi weer? worden deze fietsen dan niet voor elk weersomstandigheid voorbereid.
10k betalen voor een fiets wilt niet zeggen geen problemen da begrijp ik kijk maar naar TESLA... maar ik hoop gewoon dat ik met een gerust hart mijn fiets 'smorgens kan nemen om 04.30 uur om 2uur aan stuk te kunnen fietsen zonder mij zorgen te moeten maken van brengt de fiets mij tot mijn eindbestemming.
Plaats reactie