Nee! Maximale recup
ST1X: Cassette en voorblad en ketting vervangen
Ik ga dat toch eens bekijken, een 5 tal tandwielen, met een aangepast 11 die wel over de naaf gaat (in tegenstelling tot de normale 11) alles in het midden van de naaf, zodat ik ook niet moet prutsen om de tandwielen proper te maken.Marcusss schreef: ↑08 jun 2019, 09:41 Ik ga vooral de eerste 3 - 4 tandwielen gebruiken.
Er zit nu een enkel blad op vooraan, als ik op 11T fiets loopt de ketting zeer schuin met verhoogde slijtage als gevolg.
Is er iets van spacer of andere constructie bekend waardoor de ketting mooi in lijn ligt met de eerste 4 tandwielen?
Ik wil daar gerust de 2 grootste tandwielen voor inruilen.
Interessante lectuur, best lezen voor je eraan begint.
Golvas V2.0
S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Ik heb de cassette body eraf gehaald met wat moeite. De sluitring zat goed vast!
Wat blijkt: lagers zijn in zeer slechte staat (vandaar de speling op de cassette), nokjes aan krans 11 zijn ver ingesleten.
Ik heb alles terug in elkaar gezet, sluitring met wat kopervet
Net een DT swiss body 360 besteld. De lagers zijn in ieder geval al dezelfde ! (6902-2RS) Dus de sluitring gebruik ik van de oude. Want die van een racemodel is blijkbaar te klein. Cassette is 11-28.
Of het allemaal past zal moeten blijken ! Wordt vervolgd!
Wat blijkt: lagers zijn in zeer slechte staat (vandaar de speling op de cassette), nokjes aan krans 11 zijn ver ingesleten.
Ik heb alles terug in elkaar gezet, sluitring met wat kopervet
Net een DT swiss body 360 besteld. De lagers zijn in ieder geval al dezelfde ! (6902-2RS) Dus de sluitring gebruik ik van de oude. Want die van een racemodel is blijkbaar te klein. Cassette is 11-28.
Of het allemaal past zal moeten blijken ! Wordt vervolgd!
White Falcon ST1X ‘17
814kW - ww 52 km/dag
814kW - ww 52 km/dag