ST1X: Cassette en voorblad en ketting vervangen

Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Henry schreef: 08 jun 2019, 15:13 Je doet de laatste km's in standje 0? :roll:
Nee! Maximale recup :mrgreen:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Marcusss
Pro
Pro
Berichten: 52
Lid geworden op: 04 jun 2019, 22:47

ZOT! In stand 2 komt ge al een heel eind heb ik gemerkt tov 3. Dan ziet ge de batterij leeglopen ;)
White Falcon ST1X ‘17
814kW - ww 52 km/dag
RudydG
Expert
Expert
Berichten: 147
Lid geworden op: 12 mar 2019, 19:22

Marcusss schreef: 08 jun 2019, 09:41 Ik ga vooral de eerste 3 - 4 tandwielen gebruiken.
Er zit nu een enkel blad op vooraan, als ik op 11T fiets loopt de ketting zeer schuin met verhoogde slijtage als gevolg.
Is er iets van spacer of andere constructie bekend waardoor de ketting mooi in lijn ligt met de eerste 4 tandwielen?
Ik wil daar gerust de 2 grootste tandwielen voor inruilen.
Ik ga dat toch eens bekijken, een 5 tal tandwielen, met een aangepast 11 die wel over de naaf gaat (in tegenstelling tot de normale 11) alles in het midden van de naaf, zodat ik ook niet moet prutsen om de tandwielen proper te maken.
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Marcusss schreef: 08 jun 2019, 13:45 Ik ga de boel zowiezo opengooien om te kijken in welke staat alles is.
Dit zal toch wat simpeler zijn dan nieuwe zuigers in een motorblok steken
Interessante lectuur, best lezen voor je eraan begint. ;)
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Marcusss
Pro
Pro
Berichten: 52
Lid geworden op: 04 jun 2019, 22:47

Ik heb de cassette body eraf gehaald met wat moeite. De sluitring zat goed vast!

Wat blijkt: lagers zijn in zeer slechte staat (vandaar de speling op de cassette), nokjes aan krans 11 zijn ver ingesleten.

Ik heb alles terug in elkaar gezet, sluitring met wat kopervet :cool2:

Net een DT swiss body 360 besteld. De lagers zijn in ieder geval al dezelfde ! (6902-2RS) Dus de sluitring gebruik ik van de oude. Want die van een racemodel is blijkbaar te klein. Cassette is 11-28.

Of het allemaal past zal moeten blijken ! Wordt vervolgd!
White Falcon ST1X ‘17
814kW - ww 52 km/dag
Plaats reactie