Uitvallen ondersteuning...

Paultje
Expert
Expert
Great Britain
Berichten: 228
Lid geworden op: 13 aug 2017, 09:02

Goedemorgen allemaal !

Net mijn eerste storing gehad...
Tijdens het trappen, dan snel afremmen,viel mijn ondersteuning volledig weg.
1,2 en 3 geen blokje op het scherm met voeten op de pedalen, maar zolang ik niet op het fiets zit heb ik ze wel. Na 100 meter trappen zonder ondersteuning kwam ie vanzelf weer bij...iemand enige idee wat er mis is?
Rem sensor op nihil gezet,gecalibreerd,accu eruit en toch kwam ie weer terug een paar keer... :bu: :bu:
:ba Stromer ST5 (stealth-uitvoering !! :aq ), regio Amsterdam, woon-werk 26km enkel.......
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ah nee toch... Heb je foutmeldingen voorbij zien komen op de display?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
thijser
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 189
Lid geworden op: 06 feb 2018, 21:40
Locatie: Leiden
Merk SP: Stromer
Km-stand: 12500

Misschien blijft je rem-detectie hangen? Want als de Stromer denkt dat je remt dan onderbreekt hij de ondersteuning.
ST2 ~ BodyFloat ~ Ortlieb Commuter
Paultje
Expert
Expert
Great Britain
Berichten: 228
Lid geworden op: 13 aug 2017, 09:02

Stromeur schreef: 20 mar 2018, 09:03 Ah nee toch... Heb je foutmeldingen voorbij zien komen op de display?
Geen meldingen....ga zo weer proberen buiten kantoor kijk wat ie doet ! :dwarf:
:ba Stromer ST5 (stealth-uitvoering !! :aq ), regio Amsterdam, woon-werk 26km enkel.......
Paultje
Expert
Expert
Great Britain
Berichten: 228
Lid geworden op: 13 aug 2017, 09:02

thijser schreef: 20 mar 2018, 09:07 Misschien blijft je rem-detectie hangen? Want als de Stromer denkt dat je remt dan onderbreekt hij de ondersteuning.
Alle kabels zitten goed, rem sensor op nihil....
:ba Stromer ST5 (stealth-uitvoering !! :aq ), regio Amsterdam, woon-werk 26km enkel.......
Roos
Expert
Expert
Berichten: 173
Lid geworden op: 26 okt 2017, 22:21

Paultje schreef: 20 mar 2018, 11:44
thijser schreef: 20 mar 2018, 09:07 Misschien blijft je rem-detectie hangen? Want als de Stromer denkt dat je remt dan onderbreekt hij de ondersteuning.
Alle kabels zitten goed, rem sensor op nihil....
Ha Paul wat balen! Misschien stomme vraag,, maar de rem zelf? Blijft die hangen? Heb ik ook eens gehad en toen had ik het niet meteen door. Maar jij vast wel-maar toch. Ik kon toen niet meer fietsen-dacht dat ik geen ondersteuning had- bleek simpel mechanisch probleempje. Tijdens het fietsen voordat het gemaakt werd hield ik gewoon handmatig de rem vrij.
ST2 rijder sinds juli 2016. Ik gebruik de Stromer vooral voor woon-werk verkeer.
Paultje
Expert
Expert
Great Britain
Berichten: 228
Lid geworden op: 13 aug 2017, 09:02

Hi Roos...hoe gaat ie?
Heb remsensor stekkers net losgehaald en het lijkt of het daaraan ligt...kan gewoon fietsen dus.
Ga straks proberen naar huis, dus als je door het Volgemeerpolder gaan en je mij wandelend tegenkom, lift ik graag mee in die kinderzitje :ba van je !! :cool2: :cool2:
:ba Stromer ST5 (stealth-uitvoering !! :aq ), regio Amsterdam, woon-werk 26km enkel.......
Roos
Expert
Expert
Berichten: 173
Lid geworden op: 26 okt 2017, 22:21

Succes met de terugtocht! Hoe doe je dat dan nu als je remmen moet of ga je heel langzaam rijden?
Ik werk thuis vandaag anders had je wel achterop gemogen of liever omgekeerd haha.
Nee paul ik hoop dat dit snel voor je opgelost wordt, sterkte en voorzichtig terug!
ST2 rijder sinds juli 2016. Ik gebruik de Stromer vooral voor woon-werk verkeer.
Gebruikersavatar
Zebbernaut
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 770
Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:15
Locatie: Mechelen (België)
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 20000

Hij heeft enkel maar de elektrische kabeltjes gelost dus dat doet niets aan de remmen die kan hij gewoon gebruiken :bf:
Roos
Expert
Expert
Berichten: 173
Lid geworden op: 26 okt 2017, 22:21

Zebbernaut schreef: 20 mar 2018, 15:06
Roos schreef: 20 mar 2018, 15:03 Succes met de terugtocht! Hoe doe je dat dan nu als je remmen moet of ga je heel langzaam rijden?
Ik werk thuis vandaag anders had je wel achterop gemogen of liever omgekeerd haha.
Nee paul ik hoop dat dit snel voor je opgelost wordt, sterkte en voorzichtig terug!
Hij heeft enkel maar de elektrische kabeltjes gelost dus dat doet niets aan de remmen die kan hij gewoon gebruiken :bf:
Zebbernaut schreef: 20 mar 2018, 15:06
Roos schreef: 20 mar 2018, 15:03 Succes met de terugtocht! Hoe doe je dat dan nu als je remmen moet of ga je heel langzaam rijden?
Ik werk thuis vandaag anders had je wel achterop gemogen of liever omgekeerd haha.
Nee paul ik hoop dat dit snel voor je opgelost wordt, sterkte en voorzichtig terug!
Hij heeft enkel maar de elektrische kabeltjes gelost dus dat doet niets aan de remmen die kan hij gewoon gebruiken :bf:
Ok duidelijk, dank! Ik heb me niet verdiept zoals je merkt in hoe de Stromer werkt. Dat komt me vast eens duur te staan als ik zelf een probleem heb met mijn Stromer...
ST2 rijder sinds juli 2016. Ik gebruik de Stromer vooral voor woon-werk verkeer.
Plaats reactie