Pagina 1 van 20

Stromer ST2 Modeljaar 2018 specs

Geplaatst: 11 dec 2017, 18:11
door mhoutman
Wat is er allemaal al bekend en ook bevestigd ?

Re: Stromer ST2 Modeljaar 2018 specs

Geplaatst: 11 dec 2017, 18:16
door Stromeur
Wijzigingen aan de ST2 voor 2018:

Toeter
Nieuwe OMNI met kleurendisplay en Bluetooth
Supernova M99 achterlicht met remlichtfunctie
Supernova M99 Mini koplamp
HD842 by TRP remmen
Shimano SLX/XT 11 Speed versnellingen

Re: Stromer ST2 Modeljaar 2018 specs

Geplaatst: 11 dec 2017, 18:57
door Remco
Oh? Ze stappen van Magura brakes af?

Re: Stromer ST2 Modeljaar 2018 specs

Geplaatst: 11 dec 2017, 19:20
door Stromeur
Yep. Ook op de nieuwe ST5 zitten TRP's (beulen van remmen trouwens).

Re: Stromer ST2 Modeljaar 2018 specs

Geplaatst: 11 dec 2017, 19:41
door Remco
En ik durf al met m'n Esser amper een noodstop te maken, mocht het nodig zijn. Heb al wel gemerkt hoe krachtig die zijn.

Re: Stromer ST2 Modeljaar 2018 specs

Geplaatst: 12 dec 2017, 13:52
door mhoutman
Remmen: is er aan te geven wat het verschil tussen Magura een TRP is of is er gewoon gekozen voor een andere leverancier ?

Banden: nog steeds de belabberde Schwalbe Big Ben ?

Voltage: 6V of ook 12V ? (gezien de gewijzigde verlichting)

Re: Stromer ST2 Modeljaar 2018 specs

Geplaatst: 12 dec 2017, 15:18
door Stromeur
mhoutman schreef: 12 dec 2017, 13:52 Remmen: is er aan te geven wat het verschil tussen Magura een TRP is of is er gewoon gekozen voor een andere leverancier ?
Magura is een hele grote jongen in de remmenwereld, TRP is wat meer een underdog. TRP is een Amerikaans merk, dus net als Magura geen Aziatische meuk. Ik heb enkele reviews over TRP remmen gelezen en die waren zeer lovend. Zelf heb ik er geen ervaring mee, maar als Stromer ook TRP's op de ST5 durft te zetten, dan heb ik er wel vertrouwen in.
mhoutman schreef: 12 dec 2017, 13:52 Banden: nog steeds de belabberde Schwalbe Big Ben ?
Nog steeds de Big Bens. Behalve op de nieuwe ST2 Limited, daar zitten de nieuwe Continental Contact Plus City banden op. Een band waar ik erg benieuwd naar ben. Klopt dat er betere banden zijn dan de Big Bens, maar om ze nou meteen belabberd te noemen. Die mening deel ik niet.
mhoutman schreef: 12 dec 2017, 13:52 Voltage: 6V of ook 12V ? (gezien de gewijzigde verlichting)
Ik dácht 12V, maar pin me er niet op vast want ik weet het niet zeker.

Re: Stromer ST2 Modeljaar 2018 specs

Geplaatst: 12 dec 2017, 23:34
door Martin
Krijgt het 2018 model ook niet 1 voorblad?

Re: Stromer ST2 Modeljaar 2018 specs

Geplaatst: 12 dec 2017, 23:53
door Stromeur
Klopt:
Stromeur schreef: 11 dec 2017, 18:16 Shimano SLX/XT 11 Speed versnellingen
Prima keus lijkt me. Meer versnellingen heb je niet nodig op een speed-pedelec. Hoogstens wat andere verzetten voor de Lage Landen, omdat we niet in de bergen wonen.

Re: Stromer ST2 Modeljaar 2018 specs

Geplaatst: 13 dec 2017, 14:53
door mhoutman
Stromeur schreef: 12 dec 2017, 15:18
mhoutman schreef: 12 dec 2017, 13:52 Remmen: is er aan te geven wat het verschil tussen Magura een TRP is of is er gewoon gekozen voor een andere leverancier ?
Magura is een hele grote jongen in de remmenwereld, TRP is wat meer een underdog. TRP is een Amerikaans merk, dus net als Magura geen Aziatische meuk. Ik heb enkele reviews over TRP remmen gelezen en die waren zeer lovend. Zelf heb ik er geen ervaring mee, maar als Stromer ook TRP's op de ST5 durft te zetten, dan heb ik er wel vertrouwen in.
mhoutman schreef: 12 dec 2017, 13:52 Banden: nog steeds de belabberde Schwalbe Big Ben ?
Nog steeds de Big Bens. Behalve op de nieuwe ST2 Limited, daar zitten de nieuwe Continental Contact Plus City banden op. Een band waar ik erg benieuwd naar ben. Klopt dat er betere banden zijn dan de Big Bens, maar om ze nou meteen belabberd te noemen. Die mening deel ik niet.
mhoutman schreef: 12 dec 2017, 13:52 Voltage: 6V of ook 12V ? (gezien de gewijzigde verlichting)
Ik dácht 12V, maar pin me er niet op vast want ik weet het niet zeker.
Het is mij zeer wel bekend dat Magura een hele grote jongen in de remmenwereld is. (uitvinder van o.a. de Firm Tech remmen) Maar ik was eigenlijk meer benieuwd naar technische verschillen; duidelijk dat daar pas iets over valt te vertellen als we wat verder in 2018 zijn. Blijft interessant om te weten of de keuze voor TRP te maken heeft met kosten of juist vanwege technische voordelen.

De keuze tussen Schwalbe of Conti op de Stromer ST2 is voor mij i.i.g. duidelijk. Op droog weer is de Schwalbe nog te doen maar voor de rest toch echt graag de Conti. Stuurt ook messcherp. Daarmee is niet gezegd dat Schwalbe een slecht merk is, integendeel, maar op de Stromer is er echt beter te krijgen. Spannend om dan weer te weten te komen wat de Continental Contact Plus City voor evt. voordelen heeft tot de Continental Contact 2.

Om allerlei rederen een hele slimme keuze om over te gaan op 12V. Componenten, productie etc.