Stromer als pedalo......
Het zal je maar overkomen ...noodweer boven Brussel en omstreken . Ben je op weg naar huis en denk je ik wacht wel even tot de storm gaan liggen is. Dan begint de misserie pas echt...alle verbindingswegen staan hopeloos onder water geen doorkomen aan . Wachten heeft weinig zin want de brandweer heeft zijn handen vol dus gaan .... De foto's laten de minst diepe doorgang zien . Heb er nog twee tot aan de knieën moeten doorwaden om tot een hoger gedeelte te komen vanwaar de terugweg te doen was...... . Ik dacht als ik nu geen problemen krijg dan nooit meer . Wel de fiets heeft de zwemtest perfect doorstaan zonder een storing. Heb wel vorig jaar na het aanbrengen van krimpkous en het vervangen van de controller door water de gehele elektronica ingespoten met WD 40 wat ik op regelmatige basis opnieuw doe....zeker in de winterperiode. Sindsdien geen enkele storing meer gehad en reeds veel water gezien.....De lagers zal ik een dezer wel eens een nieuw laagje vet geven ....hebben ze verdiend na deze zwemles.
ST 2 van 2018 ww Geraardsbergen -Dilbeek 32 km enkel. Wat spullen van Jeroen...
-
- Veteraan
- Berichten: 702
- Lid geworden op: 27 jul 2017, 14:10
- Locatie: Utrecht
- Merk SP: Stromer ST1x (2019)
- Km-stand: 6313
Oef! Dat is best diep. Hopen dat er geen water in je motor is gelopen.
Ik was gaan lopen met de Stromer over de schouder denk ik. Natte voeten krijg je toch wel
Ik was gaan lopen met de Stromer over de schouder denk ik. Natte voeten krijg je toch wel
Stromer rijder sinds augustus 2017.
Stromer ST1x (2019) - 10147km - Top Contact - Ergo - Kinekt - 2x983Wh
Stromer ST1x (2017) - 21.371km - Top Contact - Ergo - Thudbuster large - 1x813Wh
Woonwerk: 58km enkel / 116km retour.
Stromer ST1x (2019) - 10147km - Top Contact - Ergo - Kinekt - 2x983Wh
Stromer ST1x (2017) - 21.371km - Top Contact - Ergo - Thudbuster large - 1x813Wh
Woonwerk: 58km enkel / 116km retour.
Water in de motor krijg je als de motor onder water stilstaat... In beweging kan er ook wat binnenlopen maar door het rijden duw je water weg en de contacttijd is ook veel minder... Ik had nog een 30 km te gaan waardoor de motor goed opwarmt en het eventuele water wel snel verdampt waardoor de lagers weinig contact krijgen met het eventueel binnengelopen water.
Normaal zou ik de fiets ook over water dragen maar hier was echt geen doorkomen aan . Deze plaats was de minst diepe ...Er was er eentje waar de auto voor mij tot tot aan het midden van de deur in het water zat ....daar ben ik echt op zoek gegaan naar een alternatief. Je mag het noodlot nu ook niet gaan tarten.
Normaal zou ik de fiets ook over water dragen maar hier was echt geen doorkomen aan . Deze plaats was de minst diepe ...Er was er eentje waar de auto voor mij tot tot aan het midden van de deur in het water zat ....daar ben ik echt op zoek gegaan naar een alternatief. Je mag het noodlot nu ook niet gaan tarten.
ST 2 van 2018 ww Geraardsbergen -Dilbeek 32 km enkel. Wat spullen van Jeroen...
-
- Veteraan
- Berichten: 432
- Lid geworden op: 30 jun 2020, 23:51
- Locatie: Nijmegen
- Merk SP: Stromer ST2
- Km-stand: 29.000
Held! Dat is een mooie stresstest... Goed om te horen dat hij nog lekker doortuft Ik zou zoals boven beschreven is in zo'n situatie ook mn fiets op de schouder gedaan hebben denk ik jajovdt schreef: ↑05 jun 2021, 10:45 Het zal je maar overkomen ...noodweer boven Brussel en omstreken . Ben je op weg naar huis en denk je ik wacht wel even tot de storm gaan liggen is. Dan begint de misserie pas echt...alle verbindingswegen staan hopeloos onder water geen doorkomen aan . Wachten heeft weinig zin want de brandweer heeft zijn handen vol dus gaan .... De foto's laten de minst diepe doorgang zien . Heb er nog twee tot aan de knieën moeten doorwaden om tot een hoger gedeelte te komen vanwaar de terugweg te doen was...... . Ik dacht als ik nu geen problemen krijg dan nooit meer . Wel de fiets heeft de zwemtest perfect doorstaan zonder een storing. Heb wel vorig jaar na het aanbrengen van krimpkous en het vervangen van de controller door water de gehele elektronica ingespoten met WD 40 wat ik op regelmatige basis opnieuw doe....zeker in de winterperiode. Sindsdien geen enkele storing meer gehad en reeds veel water gezien.....De lagers zal ik een dezer wel eens een nieuw laagje vet geven ....hebben ze verdiend na deze zwemles. IMG-20210604-WA0006.jpgIMG-20210604-WA0005.jpg
ST2 2015 814Wh, - 29000km [aanschaf 03-2020, 950km]
Sparta Ion E-Speed 2015 - 12000km
Polo TSI 2010 - 324.000km [LPG - Vialle LPdi]
Zero SR 2014 - 29000km (0-100 <3.5s )
Gaat m'n Stromer 100.000km halen? Working on it
Sparta Ion E-Speed 2015 - 12000km
Polo TSI 2010 - 324.000km [LPG - Vialle LPdi]
Zero SR 2014 - 29000km (0-100 <3.5s )
Gaat m'n Stromer 100.000km halen? Working on it
-
- Veteraan
- Berichten: 702
- Lid geworden op: 27 jul 2017, 14:10
- Locatie: Utrecht
- Merk SP: Stromer ST1x (2019)
- Km-stand: 6313
Na het lezen van dit topic en zien van deze foto's van het ontwerp van de motor, denk ik het dat er ook vrij makkelijk water in de motor kan komen als je door 'motor-diep' water fietst: https://www.speedpedelecreview.com/view ... &start=120jovdt schreef: ↑05 jun 2021, 11:51 Water in de motor krijg je als de motor onder water stilstaat... In beweging kan er ook wat binnenlopen maar door het rijden duw je water weg en de contacttijd is ook veel minder... Ik had nog een 30 km te gaan waardoor de motor goed opwarmt en het eventuele water wel snel verdampt waardoor de lagers weinig contact krijgen met het eventueel binnengelopen water.
Wellicht dat de motor van de ST2 iets beter is ontworpen omtrent waterdichtheid.
Stromer rijder sinds augustus 2017.
Stromer ST1x (2019) - 10147km - Top Contact - Ergo - Kinekt - 2x983Wh
Stromer ST1x (2017) - 21.371km - Top Contact - Ergo - Thudbuster large - 1x813Wh
Woonwerk: 58km enkel / 116km retour.
Stromer ST1x (2019) - 10147km - Top Contact - Ergo - Kinekt - 2x983Wh
Stromer ST1x (2017) - 21.371km - Top Contact - Ergo - Thudbuster large - 1x813Wh
Woonwerk: 58km enkel / 116km retour.
- FreddyH
- Veteraan
- Berichten: 9406
- Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
- Locatie: regio Eindhoven
- Merk SP: Klever X-Speed α
Ik vermoed van niet. Ik denk dat de problemen gewoon later komen.Jan-Willem Wisselink schreef: ↑09 jun 2021, 19:34 Wellicht dat de motor van de ST2 iets beter is ontworpen omtrent waterdichtheid.
There was never a good war, or a bad peace
[Benjamin Franklin]