Kentekenbewijs

Ritsuke
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 mar 2021, 14:30
Locatie: België
Merk SP: Stromer
Km-stand: 0

Dag allen,

Sedert kort eigenaar van een ST2 en zeer blij ermee. Echter zit ik verveeld met het kentekenbewijs en waar ik dat moet bijhouden. In de wagen ligt dat natuurlijk in het handschoenkastje maar hier is dat wat moeilijker. Hoe pakken jullie dat aan?

Portefeuille is omslachtig gezien we met 2 de fiets gebruiken en het sowieso ooit zullen vergeten te versteken.
Fietstas is hetzelfde verhaal doordat we beiden onze eigen tas hebben.

Kan het bij de batterij? Hebben jullie andere plaatsen gevonden/gefabriceerd? :ay

Bedankt,
R.
LNY
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 406
Lid geworden op: 19 dec 2017, 09:29
Locatie: Amsterdam e.o.
Merk SP: Stromer ST3
Km-stand: 18000

Ook al volstaat het volgens de wet niet, ik heb van al dat soort pasjes foto's op mijn telefoon staan.
Een portemonee (en dus pasjes) heb ik al meer dan een jaar niet meer bij me, omdat ik uitsluitend betaal met mijn telefoon of watch.
Voor die ene keer in 10 jaar dat ik een kentekenbewijs nodig heb voor een agent o.i.d. neem ik de gok wel.

Toevallig ben ik een paar maanden geleden nog door een agent gevraagd me te legitimeren en voor hem volstond een foto van mijn rijbewijs. Dus het zal allemaal wel loslopen.
ST3 cool white - sport - 983Wh
Joker
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 399
Lid geworden op: 13 nov 2020, 18:52
Locatie: Gent
Merk SP: Stromer ST2 LE
Km-stand: 20000

Ik hou de papieren veilig thuis.
Een kopie heb ik mee in een gereedschapsbidon.
Verder heb ik ook foto's opgeslaan in de GSM.
Nog geen controle gehad tot nu toe maar ik denk niet dat ze daar moeilijk gaan over doen.
Bluuf me je fikn van me velo!
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1590
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

Ik doe dit al 30 jaar zo. Nog nooit aangehouden. Zoja, part of the game.......
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Het is vrij eenvoudig in BE (TS komt uit BE) : je bent verplicht van het originele inschrijvingsbewijs bij je te hebben ("in het voertuig te hebben").
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

In NL geldt dat ook. Vaak kom je ermee weg, soms niet :az
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Ik begrijp het probleem niet echt. :bn:
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Marco69
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 381
Lid geworden op: 05 jun 2020, 12:01
Locatie: Abcoude
Merk SP: ST2 LE
Km-stand: 13.200

Ik heb het altijd bij me als ik onderweg ga. In de portemonnee en in de tas. Zie het probleem niet. Kleine handeling lijkt mij.
ST2 LE | Redshift Shockstop | SPD | W-W <-->15km
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22817
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

FreddyH schreef: 15 apr 2021, 21:05 In NL geldt dat ook. Vaak kom je ermee weg, soms niet :az
Ligt er vooral aan wat de aanleiding was voor de handhaver om het kentekenbewijs te vragen. Als iemand serieus heeft lopen kloten of iemand is betrokken bij een aanrijding, dan is een discussie over waarom je je rij- en/of kentekenbewijs niet bij je hebt het laatste wat je wel. De wet zegt nou eenmaal: fysiek bij je hebben.

Ik zie het probleem ook niet, ook niet als je een SP deelt. Gewoon ergens bij de achterdeur in een sleutelbakje ofzo leggen. Degene die de SP pakt, pakt het kentekenbewijs mee en legt het bij thuiskomst weer terug.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Stromeur schreef: 15 apr 2021, 22:16 Ik zie het probleem ook niet, ook niet als je een SP deelt. Gewoon ergens bij de achterdeur in een sleutelbakje of wat dan ook leggen Degene die de SP pakt, pakt ook het kentekenbewijs mee.
Gewoon zorgen dat je een hele grote fiets hebt met dan ook nog het zadel in standje Eifeltoren. Niks delen, niemand die erop past :lol:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Plaats reactie