accu laadt niet volledig op

ppeter
Pro
Pro
Afghanistan
Berichten: 47
Lid geworden op: 02 dec 2017, 15:32

sinds een paar weken laadt de accu van mijn st1x niet meer helemaal op. hij blijft "steken" op 78 procent. de batterijtoestand is zeer goed. de fiets is pas anderhalf jaar oud. op de oplader branden de oplaadlampjes.
wel geeft hij op het display van de fiets aan "aandacht -wordt niet geladen". iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?
Jos67
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 46
Lid geworden op: 12 jan 2019, 13:52
Locatie: Leek

Is mij ook paar keer gebeurd (St1x 2018) stekker eruit en er weer in en klaar. Oorzaak? Geen idee..
ST3-Pinion met geveerde voorvork/Zwart/ v Zijp/ Ortlieb Voorheen: ST2-2022/blauw/983WH/Daarvoor: ST1-X 2018 /Mat anthraciet[/b]/983 Wh/s / -Santos tandem met Pendix voor de vakanties-
ppeter
Pro
Pro
Afghanistan
Berichten: 47
Lid geworden op: 02 dec 2017, 15:32

dat snap ik. dat heb ik ook weleens gehad, maar dan wordt er helemaal niets opgeladen. ook na na meerdere keren de stekker eruit halen gaat hij niet verder. je hoort het relais van de lader tikken als de stekker erin gaat, naar een aantal seconden slaat hij uit. het lijkt alsof hij denk dat de accu vol zit.
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Waar laden we de batterij op (in of uit de SP) en met welke lader werken we ?

Fabrieksgarantie = 2 jaar.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
ppeter
Pro
Pro
Afghanistan
Berichten: 47
Lid geworden op: 02 dec 2017, 15:32

ik laad hem normaal gesproken op in de fiets. de afgelopen weken heb ik hem echter uit de fiets gehaald, vanwege de kou en in huis gelegd en opgeladen. toen de accu uit de fiets was laadde hij niet verder dan 45 pct. in de fiets laadt hij maar tot 78 pct. de oplader is de standaard oplader die bij de fiets zat (een st1x uit 2019)
Cruiserben
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 47
Lid geworden op: 16 jan 2021, 14:14
Merk SP: Stromer ST1-X
Km-stand: 7180

Ook ik heb dit met mijn ST1-X 2018 een paar keer voor gehad.
Bij de FM vertelden ze mij dat de batterij eruit nemen, en af en toe de contacten van de batterij en onderin het batterijvak van de fiets "reinigen" met een contactspray (op een doek vernevelen), dergelijke problemen kan verhelpen.
Ik reinig sindsdien, als ik er iets moet opplakken, zo'n 4x/jaar deze contacten.
Sindsdien heb ik geen enkel batterij gerelateerd probleem meer gehad.
Toeval of ......... :roll:
ppeter
Pro
Pro
Afghanistan
Berichten: 47
Lid geworden op: 02 dec 2017, 15:32

ok. dank je.
ga ik dat morgen even proberen.
Veerle
Rookie
Rookie
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 feb 2021, 10:44

Mijn batterij van mijn ST1x laadt niet meer op. Echt vervelend. In het begin laadde ze va1k onvolledig op, maar nu helemaal niet meer.
Ik heb hier al verschillende mails naar Strömer over gestuurd, maar krijg helaas geen reactie.
Edgecrusher
Veteraan
Veteraan
Berichten: 630
Lid geworden op: 20 okt 2019, 15:51

Je moet ook bij de FM/ verkopende partij zijn.
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

ppeter schreef: 17 feb 2021, 15:05 wel geeft hij op het display van de fiets aan "aandacht -wordt niet geladen".
Hoe werd dit opgelost ppeter ? :bn:
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Plaats reactie