Aankoop ST2 S / ST3 info

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Check.

Ik denk dat ik voor 5k (of ietsje meer, afhankelijk van de staat) zou zoeken naar een jonge tweedehands binnen garantie (ST3 b.v.).

Een oudere occasie buiten garantie: onder de 3k, mits etc. etc.

Boven de 6k: nieuw, evt wat doorsparen. Dat doe ik nu.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
mboelis
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1031
Lid geworden op: 21 feb 2019, 14:43
Locatie: Westfriesland
Merk SP: Stromer ST3 2019
Km-stand: 40k

Stromeur schreef: 03 jan 2021, 20:13nadat ik die Stromer in kwestie binnenstebuiten had gekeerd en de onderhouds/probleemgeschiedenis ken.
Top, Een aankooponderzoek van een gebruikte Stromer. Wil je dit eens uitschrijven? ? Lijkt mij zelfs een Sticky waard.
Wat en hoe keer je een Stromer binnenstebuiten?
Welke geschiedenis wil je absoluut en optioneel zien en welke criteria hanteer je dan wel of niet als acceptabel?
/Marco
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik heb hier al weleens een quick & dirty voorzetje op gegeven:

viewtopic.php?p=36469#p36469

Zoiets wil ik best nog weleens helemaal uitschrijven, incl. meldingen uit het Service Menu en wat wel/niet acceptabel etc. maar daar moet ik echt even tijd voor vrijmaken. Gaat op de to do lijst!
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Engelen
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 20
Lid geworden op: 02 jan 2021, 10:28
Locatie: Tessenderlo
Merk SP: Stromer St 3 2020
Km-stand: 15000

https://link.2dehands.be/m1650399868?ut ... ios_tablet


Deze lijkt me wel interessant prijs goed of moet ervoor nog iets af , ook de lage instap voor als je wat ouder wordt,
Kan je bijvoorbeeld ook naar een andere Fm,gaan voor de garantie ?

Ben 1,74cm dus zou medium goed moeten zijn
paulstromer
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 jan 2021, 11:41
Locatie: NL
Merk SP: STX-1
Km-stand: 1200

De verhouding tussen voorblad en achtertandwielen is uit balans waardoor je bij +/- 25 km/hr al hele hoge pedaalomwentelingen krijgt en dus niet "hoger" kan schakelen. Dit zorgt ervoor dat je in NL 99% van de tijd op het kleinste achtertandwiel rijdt waardoor dit ieder half jaar vervangen moet worden!

Stromer zou een grote voorblad moeten produceren en deze ontwerpfout kosteloos aanpassen.

Dit kost de gebruiker minmaal 1 ketting en tandwielen set per jaar!
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

paulstromer schreef: 11 jan 2021, 12:03 De verhouding tussen voorblad en achtertandwielen is uit balans waardoor je bij +/- 25 km/hr al hele hoge pedaalomwentelingen krijgt en dus niet "hoger" kan schakelen.
Als je tegen 25 km/u op de 11T rijdt, dan zit je aan een trapfrequentie van exact 40 rotaties per minuut ... wat jou heel hoog lijkt, lijkt mij heel weinig (lees : veel te weinig).
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Engelen schreef: 02 jan 2021, 12:46 Beste mensen,

https://link.2dehands.be/m1640283024?ut ... ios_tablet

Is dit voor 5000 euro vraagprijs teveel?

Het is de bedoeling dat ik enkel,woon werk verkeer ga doen 40 km per dag

Dat is toch de Max wat ik eraan wil geven,
Leuke Stromer. Alleen vreemd dat er geen kenteken op zit.

Ik zou 'm wel checken op beschadigingen, want zo op het oog is er een tikkie lomp mee omgesprongen. (Schade aan einddop handgreep, schade aan afdekplaatje stuurpen?)

Of de vraagprijs reëel is hangt ook af van de aanbieder er allemaal bij verkoopt.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

paulstromer schreef: 11 jan 2021, 12:03 De verhouding tussen voorblad en achtertandwielen is uit balans waardoor je bij +/- 25 km/hr al hele hoge pedaalomwentelingen krijgt en dus niet "hoger" kan schakelen. Dit zorgt ervoor dat je in NL 99% van de tijd op het kleinste achtertandwiel rijdt waardoor dit ieder half jaar vervangen moet worden!

Stromer zou een grote voorblad moeten produceren en deze ontwerpfout kosteloos aanpassen.

Dit kost de gebruiker minmaal 1 ketting en tandwielen set per jaar!
Wat is precies de relevantie voor dit topic?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Engelen schreef: 11 jan 2021, 05:51 https://link.2dehands.be/m1650399868?ut ... ios_tablet


Deze lijkt me wel interessant prijs goed of moet ervoor nog iets af , ook de lage instap voor als je wat ouder wordt,
Kan je bijvoorbeeld ook naar een andere Fm,gaan voor de garantie ?

Ben 1,74cm dus zou medium goed moeten zijn
Volgens mij is dit een ex-lease fiets ... het is moeilijk te zien op de foto's maar het zou (volgens de stickers op de achterkant van de zitbuis te zien) best wel eens een ex-KBC Lease kunnen zijn ... op de factuur staat - naast de aankoopprijs - nog meer interessante info : de naam van de bestuurster, de firma waarvoor ze werk(te ?) en de nummerplaat : gegevens genoeg om via de FM (van der Veken in Retie) aan meer info over deze fiets te komen.

Als je mocht overgaan tot aankoop, informeer dan of de leasenemer alle kosten (én de fiets !) aan de leasemaatschappij heeft vergoed ... check ook of beide delen van het inschrijvingsbewijs aanwezig zijn en check ook of dit de originele documenten zijn, dus geen kopie en ook geen afschrift !

Je kan naar een andere FM gaan voor onderhoud en garantie, maar hou er rekening mee dat er uurloon kan aangerekend worden voor garantiewerkzaamheden ... je zit - denk ik - zo'n 25 km van Retie, dat is nu ook niet de andere kant van de wereld.

Wat de prijs betreft : deze ST3 werd nieuw aangekocht voor € 5452,07 + BTW ...
Stromeur schreef: 11 jan 2021, 12:41 vreemd dat er geen kenteken op zit.
In NL hoort het kenteken bij het voertuig ... verandert het voertuig van eigenaar, dan blijft het kenteken bij het voertuig.

In BE hoort het kenteken bij de persoon (een natuurlijke- of een rechtspersoon) op wie het voertuig wordt ingeschreven (die dan ook nog niet noodzakelijk de eigenaar is ...).

Stel dat ik "morgen" een andere SP zou kopen, dan kan ik die andere SP (nieuw of tweedehands) inschrijven op de nummerplaat die momenteel op mijn huidige SP hangt ... zo heeft de nummerplaat die op mijn vader zijn auto hangt, ook al op zijn vijf vorige auto's gehangen (plaat dateert van de eerste helft jaren '70).
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Engelen
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 20
Lid geworden op: 02 jan 2021, 10:28
Locatie: Tessenderlo
Merk SP: Stromer St 3 2020
Km-stand: 15000

Dus het is een leasing fiets geweest,
En is afgekocht door de eigenaar en alles is betaald van kosten,

Heb het bewijs nog even gevraagd om door te sturen....

Helm en fiets tas is er ook bij de prijs

Denk wel dat dat een eerlijke prijs,is compleet toch
Plaats reactie